/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Til Eyvind
Fra : Birgitta
Vist : 699 gange
300 point
Dato : 27-04-15 17:20

Tak for hjælpen, Eyvind..
Det var nok meget godt, at jeg ikke holdt fast i HP ---håber jeg da...

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 300 point
Dato : 27-04-15 22:23

Jo tak for de dejlige point, og jeg vil lige fortælle, at du både kan tilslutte trådløst og med USB.

Du skal stille din printer klar med usb kabel (hvis du har sådan et) som er kvadratisk i den ene ende og normalt fladt i den anden ende.
Start så computeren og læg den medfølgende CD i skuffen og kør den.
Så følger du bare anvisningen på skærmen og vælger enten USB eller WIFI
Med USB går det af sig selv
Med WIFI kobler du dig til routeren med den kode som routeren bruger (altså hvis den er kodet)

Ellers bare spørg.................................vi er flere der har en næsten mage til.

Ps. Er det en stationær computer og hvilket styresystem kører du med.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-04-15 22:24

Jeg mener bestemt der var blæk med printeren.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-04-15 18:05

Hehe... det lyder jo nemt.. Stikket er vist det samme som jeg har til den gamle canonprinter..
Så er det bare at hive den af og sætte den nye til..

Det er en stationær computer. Jeg er ikke så meget for de bærbare, når jeg kun skal bruge den herhjemme.
Hvis der bliver indbrud, så er der ingen der gider slæbe afsted med det store skrummel..

Jeg har en padde, som jeg gemmer godt, når den skal være alene hjemme...
Den er jo lidt nemmere at sidde med i sofaen end den stationære...

Jeg har to harddiske i compusen. På den ene ligger Windows Vista, som den er født med. Og den anden harddisk har min lettere autistiske computernørd af en søn sat ind. Og lagt windows 8,1 ind på.
Den del fungerer ikke så godt. Der er mange fejl. Så jeg har snakket med sønneke om at opgradere til windows 10.1 (tror jeg det er) når det bliver muligt..

Så det er et liv med forandringer, min nye printer vil opleve...

Sønneke ser jeg ikke mere end en halv dag 3-4 gange årligt, så det er ikke SÅ meget han kan hjælpe med... Vi skal jo også lige have tid til andre ting inden han tager hjem igen..

Så jeg prøver på at klare mig selv... Men alt hvad der handler om at stå med hænderne inde i computeren, det får sønneke lov til at ordne... Det tør jeg ikke.

Forresten, -et af mine børnebørn lagde på et tidspunkt sidste år Avast gratis virusbeskyttelse ind på computeren...
På det sidste er der begyndt at komme advarsler op om at programmet snart udløber... Og at jeg skal betale for at fortsætte? Så er det da ikke et gratisprogram? Hvad skal jeg stille op med det?
Barnebarnet er siden blevet teenager med alle mulige andre ting i hovedet end sin mormor...

Godkendelse af svar
Fra : Birgitta

Dato : 28-04-15 18:08

Tak for svaret Eyvind.

Hvad skulle jeg dog gøre uden dig og Kandu... Børn og børnebørn kan godt være lidt troløse, når problemerne vælter ind over mig...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-04-15 19:23

Jeg er ikke sikker på at du bliver glad for win 10
Det er slet ikke sikkert din Comp kan køre ordentligt med win10

Hvis din win 8 ikke kører godt kan det være en manglende driver
Det kan ses her:
Højreklik helt nede i venstre hjørne og vælg enhedshåndtering, som vil vise hvad der mangles af drivere

Hvis det er blevet til en "købe" Avast kan du enten betale og få en kode eller afinstallere den og hente en gratis udgave igen.

Efter et gratis år vil Avasr gerne registreres igen............stadig gratis så længe du opdaterer den gratis udgave - meeen Avast vil gerne sælge.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 28-04-15 22:32

Jeg er blevet så træt af avast med alle dens popups, at jeg har afinstalleret den og er nu gået over til AVG som også er gratis.

Har du ikke en Windows 7 som du kunne installere?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-04-15 09:53

Ja BentJuul - Avast er lidt aggressiv. Måske det er på tide med et skift til AVG.
For at vi nu ikke skal henvise til en downloadside med en masse skrammel, hvor er det så bedst at hente AVG.

Er her et godt sted.
http://filehippo.com/search?q=avg

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-05-15 17:57

Hm... I hygger jer.. ..

Nåmen printeren fungerer fint! Jeg har printet et smukt billede ud af min 13 årige teenage-hund, til et postkort til min meget gamle moster på et plejehjem langtvæk...

Men da jeg bestilte printer, ville betalingen ikke gå igennem. Den stod og snurrede og snurrede i timevis.
--Så slukkede jeg helt og bestilte igen senere..

Så der var sørme TO printere til mig på postkontoret!
Nå, den ene sendte de retur. Og jeg ringede lige til computercity da jeg kom hjem. De har lovet at tilbageføre pengene... som selvfølgelig osse var blevet hævet to gange..

Avasten kører gratis i endnu et år... Desværre husker jeg ikke hvordan jeg gjorde, så jeg spørger nok igen om et år..

bentjuul, jeg har ikke windows 7. Jeg har Vista og 8.1..

Vistaen kører bedst, trods alder og overfyldning på den harddisk. Og det er den jeg bruger... mest..
Men næste gang vil jeg nok prøve at gå ind på windows 8.1 og se om der er drivere??? der skal hentes.. ? Men det er omkring ½ år siden sønneke lagde windows 8.1 ind. Jeg vil tro, at han har sørget for drivere og opdateringer og hvad der ellers hører til af sådan noget smulder.. Han er rimelig pro..

Er der ikke noget, der skal hentes til Vista også? Eller er det ikke noget, der hentes automatisk?

Puuuuhhh.. at købe en printer eller en anden dims til computeren, det er altså ikke sådan bare lige.......... Det er hårdt arbejde i ugevis...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-05-15 19:06

Du kan få win 8.1 til at opføre sig som en Vista, Win 7 eller XP.
Der stal bare lige installeres et lille program.

Når du følger installations skiven til Canon i både Vista og Win 8.1 vil de nødvendige drivere komme på plads af sig selv.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-05-15 17:57

Hvad er det for et lille program, Eyvind? Det kunne da være interessant at prøve win 7..
...Skal printeren så installeres igen ? Den er jo foreløbelig installeret på vista og 8.1.....

8.1 går til login hvis jeg sidder og læser noget uden at flytte musen.. 1-2 minutter, max.
.....selv om tiden er sat til 1t. Det er altså ret irriterende, selv om jeg har en nem pinkode på.. Jeg skal sidde og huske at flytte på musen hele tiden..

Og vista er SÅ langsom i opstart. Og explorer crasher tit og lukker ned.. Det var årsagen til at jeg fik ny harddisk og ny windows..
Alligevel er det Vista, der er mest brugbar.. Den sætter aldrig login-skærm på..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-05-15 19:31

Classic shell > klassisk skal > altså måden man peger og vælger programmer.
Det er et lille program som installeres og kan afinstalleres igen.
Det er et slags genvejsprogram til lettere at kunne starte programmerne.

Her kan du læse lidt om det ........................på Engelsk
http://www.classicshell.net/
Og downloade programmet..................det er gratis.

Det er ganske vist en win 8.1 med win overbygning men som jeg husker er det samme metode.
Højreklik helt nede i venstre hjørne > vælg "kontrol panel" > og vælg så "system og sikkerhed"
> Strømstyring > ud for balanceret vælger du indstillinger > avanceret indstillinger > Her kan du vælge om der skal kræves password for at vække computeren.
Under balanceret kan du rette tiderne............husk at gemme indstillingerne når muligheden er der.

Ps.
Har du en ekstra partition på din harddisk, så vil jeg foreslå at du laver en backup kopi.
Der findes et program som som kører fra CD rom - men det kræver at computeren kan vælge opstart fra CD drev.