/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvordan gøre tabelramme usynlig
Fra : Oldboston
Vist : 337 gange
100 point
Dato : 25-04-15 17:09

Når jeg i tekstdokumenter i Word 2007 arbejder med rammer, f. eks. til at opstille tabeller, vil jeg undertiden gerne gøre selve rammen eller rammerne omkring teksten usynlig. Det voldte ikke besvær, da jeg brugte XP, men med ny komputer og nyt styresystem Windows 8.1 i Shellversion, vil det ikke rigtig lykkes for mig at gøre rammerne usynlige eller "hvide". Håber på undsætning!

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 25-04-15 18:18

Word 2007 virker nøjagtig på samme måde uanset om du bruger det under Win 7 eller Win 8.1.
Du skriver rammerne omkring teksten. Er det rammefarven i cellerne i tabellen du mener?
Der er jo også en ramme omkring en tekstboks.

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 100 point
Dato : 25-04-15 18:23

Hvis det er i en tabel,så flyt musemarkøren ned i venstre hjørne af en celle så der kommer en bred pil der peger skråt op mod højre, højreklik og vælg menupunktet "Kanter og Skygger".
Vil du lave ændringer på hele tabellen, så højreklik på det kryds der kommer frem når du bevæger musemarkøren op lidt uden for venstre øverste hjørne af tabellen, og vælg igen menupunktet "Kanter og Skygger".

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 25-04-15 18:46

Tak for svaret Brassovitski. Der hjalp du mig effektivt.