/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Backup programmer til win 7
Fra : 234
Vist : 449 gange
50 point
Dato : 25-04-15 13:11

Hej.
Jeg mangler et godt backup program til min computer.

Hvilket et skal jeg vælge?

Er der nogen som kan hjælpe mig?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-04-15 13:22

Gratis, der er gode beskrivelser om hvordan programmet virker:
http://www.backup-utility.com/free-backup-software.html
http://www.goodsync.com/da

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 25-04-15 16:32
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-04-15 19:11

Aomei bruger jeg også.
Den er så nem at bruge, og jeg har endda også prøvet ved hjælp af Aomei at flytte et styresystem over fra en computer til en anden .......og den kørte, selvom de computere absolut ikke var ens.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 25-04-15 19:33

Jeg må sige Eyvind du er en heldig mand.
Der må da have været noget med drivere efterfølgende, eller var hardwaren næsten ens?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-04-15 19:43

Den hentede selv og jeg serverede lidt drivere som jeg fandt.

Et andet lille trick, jeg lige har prøvet er, aat installere på en computer og færdig-installere på en anden.
Et styk HP med bios lås så jeg ikke kunne lægge en ny win 7 ind. Jeg kunne ikke få den til at boote fra CD/DVD
Så lagde jeg harddisken ind i en af mine computere og startede installationen op.
Da den ville genstarte efter at have rullet det hele ind stoppede jeg comp.
Flyttede harddisken og DVD over i HP og startede..............nu fik den travlt med at rette til.
Efter besøg hos HP hjemmeside fik jeg alle drivere og den kører normalt.

Heldig.................ja lidt.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-04-15 20:35

Bruger selv Aomei.. og det eneste man i grund og bund behøver - er at lave en Boot-disk, så kan man altid finde et eller andet, hvor det så end ligger GEMT henne.
Min kan finde Boot-device om det så ligger på en disk/usb eller på mit netværk - ENESTE spørgsmål ? må så være om man har lavet en ´ordentlig´ backup som kan bruges til at få PC op og køre igen.
Samt der kan virkelig gå GED i skidtet, hvis der er noget med flere BOOT muligheder = men det ved Eyvind sikkert bedre end vi andre, der kun har plads til 1 system på disken

Citat
Min kan finde Boot-device

Kræver så at lige kan finde USB eller DISK under opstart af PC ? F12 for mit vedkommende - men ellers kører det bare:
https://www.youtube.com/watch?v=Ts8OG46Fe7A

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-04-15 20:48

Ja ja - mig selv

Kommentar
Fra : k_m_s