/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
formatering
Fra : kivi
Vist : 348 gange
100 point
Dato : 24-04-15 09:02

er der nogen som kender et formaterings program som ikke går så hårdt til værks at man skal alloncere harddisken bagefter jeg har prøvet at installere uden men den siger at det ikke er en 64 bit så derfor

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-04-15 09:52

Der findes flere Værktøjer til at formatere enkelte partitioner uden at det går udover partitionstabellen.
Gparted kan bl.a. gøre det. (gratis)

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 24-04-15 17:35

Citat
men den siger at det ikke er en 64 bit så derfor

Er du sikker på at din computer kan køre med 64 bit?

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 24-04-15 18:21

ja det er en asus win 7 med cpu i7 og 4mb ram

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 25-04-15 11:08

Så det er i øjeblikket win7 x64, hvad er det du prøver at installere, win8?

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 25-04-15 11:12

nej jeg prøver at få den til at være hurtigere

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-04-15 11:30

Citat
4mb ram

Så er det derfor den er langsom.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-04-15 11:33

Bortset fra det, så bruger min knap 4GB ram konstant - prøv lige at start dine Gadgets op, de ligger i start, og brug den der hedder CPU måling, der kan du se hvor meget ram der bliver brugt.
Du kan også udvide den Virtuelle Ram

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 25-04-15 17:28

Jeg har lige et par spørgsmål, for at finde ud af hvad du er i gang med.

1. Har dy styresystem lagt ind. (win 7)
2. Har du lagt alle driverne ind
3. Er der anmærkninger i enhedshåndtering
......start > højreklik på computer > vælg egenskaber > vælg så enhedshåndtering oppe til venstre
4. Du startede med at ville formatere, som altid er sletning af partitionen eks. med windows 7
......det får den ikke til at køre hurtigere med mindre der kører en masse skrammel på den nu
5. Har du en win7 CD/DVD
6. Har du en driver CD til computeren / windows 7
7. Har du programmerne som også skal ind ved en formatering
8. Kan du få den til at starte op med win 7 CD/DVD

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 26-04-15 08:05

eyvind de fleste kan jeg svare ja til men jeg kender en som er bedre en mig så han har lovet at kigge på den så det glæder jeg mig til at høre hvad han finder ud af

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 26-04-15 08:06

Tak for svaret Eyvind.