/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Filhistorik Windows 8.1
Fra : jakjoe
Vist : 1040 gange
100 point
Dato : 23-04-15 22:25

Jeg har i dag opdaget, at der ikke er kørt backup til ekstern disk siden den 13. april 2015 kl. 1334.

Jeg ser følgende tekst i "Filhistorik": Dine legitimationsoplysninger til filhistorikdrevet er ikke længere gyldige. Angiv dine legitimationsoplysninger igen.

Jeg går ud fra at det er mit password til windows der skal bruges ?

Det bliver afvist når jeg forsøger, men virker ok når jeg skal logge ind på min PC.

Hvorfor kommer meldingen, og hvad kan jeg gøre ?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-04-15 22:34

Citat
Jeg ser følgende tekst i "Filhistorik": Dine legitimationsoplysninger til filhistorikdrevet er ikke længere gyldige. Angiv dine legitimationsoplysninger igen.

Måske du har ´ryddet´ op på din pc med et godt program der sletter hvad det syntes der ikke skal bruges mere = og så sætter du genstanden til USB og UPS alt (data om filhistorik) er væk.

Kan i øvrigt anbefale:

http://www.goodsync.com/da

Den ´gemmer´ filhistorik på pc og det du laver backup af, og så er det gratis - dog uden de store muligheder.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-04-15 22:38

Citat
Jeg går ud fra at det er mit password til windows der skal bruges ?

Citat
Jeg har i dag opdaget, at der ikke er kørt backup til ekstern
Nej - det er de gamle DATA fra den disk du er/ vil i kontakt med, som ikke eksisterer mere.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 23-04-15 22:44

Jeg har stadigvæk stien til min backup stående som den altid har set ud, men det de kalder "legitimationsoplysningen" bliver afvist !

Der står simpelthen "Adgang nægtet".

Jeg kan godt se på min eksterne disk hvad der er, så der må være en eller anden forbindelse.

Mvh
Jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 23-04-15 22:48

mig-selv .....snakker vi forbi hinanden ?

Det er mine filer fra PCen der skal gemmes på et eksternt drev, ved hjælp af den automatiske filhistorik-funktion i windows 8.1.....og det virker så ikke mere, og jeg kan ikke aktivere det igen !

Mvh
Jakjoe

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-04-15 23:01

Citat
snakker vi forbi hinanden ?

Det er mine filer fra PCen der skal gemmes på et eksternt drev, ved hjælp af den automatiske filhistorik-funktion i windows 8.1.....og det virker så ikke mere, og jeg kan ikke aktivere det igen !

Godt spørgsmål?
Og jeg har ikke Win8, men en Win7
Som skrevet bruger jeg Goodsync til fil-bacup (især når der er flere tusinde små og store), da den gemmer historik og andet på både PC og externt drev, så er det så nemt at finde ud af - også hvis du smider USB disken på en anden pc med Goodsync installeret, samt programmet kopiere kun seneste og redigerede filer - med mindre man sætter indstillingerne anderledes.

Måske du kan finde et FIX, det ser ud til at være et problem på win8:
https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=file+history+windows+8+fix

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 23-04-15 23:49

Jeg har ikke fundet noget der helt nøjagtigt ligner mit problem.

Så jeg håber stadigvæk på hjælp, til at det ikke kan fungere som det har gjort i de 1,5 år jeg har kørt med denne løsning.

Mvh
Jakjoe

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 50 point
Dato : 24-04-15 00:21

Citat
Så jeg håber stadigvæk på hjælp, til at det ikke kan fungere

Mærkeligt ønske

BTW, mener der var en her inde der havde nøjagtig samme problem som dig, for et par dage/ uger siden - prøv at se (et par spørgsmål/ sider) tilbage på kandu

Godkendelse af svar
Fra : jakjoe

Dato : 24-04-15 10:21

Tak for svaret mig-selv.

Selvom om alt så normalt ud, så genskabte jeg forbindelsen fra mit eksterne drev,
og vupti, så kører det !

Så selv det der ser normalt ud, er det ikke, det må være den erfaring jeg kan drage.

Mvh
Jakjoe