/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
antivirus malware
Fra : Nul7
Vist : 493 gange
100 point
Dato : 23-04-15 14:45

Jeg har installeret avarst malwarebytes´Anti-Malware. Det skulle være en frivare, men den kræver altså penge.
Den er henter via "Komputer for alle"
Har nogen et godt tips til en gratisvare?
Der er ofte der kommer en masse skidt på Pc-en.
Den skulle gerne samarbejde med Mocrosofts essential.

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 110 point
Dato : 23-04-15 14:58

Du har hentet forkert fil. Jeg mener iøvrigt ikke at den hedder Avast. Avast er en komplet anti virus pakke.

Linket til Malwarebytes Anti malware er dette: http://www.malwarebytes.org/4/
Klik på knappen Free Version Download.

Bemærk dette er kun et anti malware program, og har ikke noget med anti-virus at gøre.

Jeg bruger Anti Malware i forbindelse med Zonelabs Anti-virus/Firewall, og er godt tilferds med det.:
http://www.zonealarm.com/security/en-us/zonealarm-free-antivirus-firewall.htm
Kig nu ordentlig efter så du får den gratis version. Scrool ned og klik på download linket i den kolonne med den gratis version (Venstre kolonne)

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 23-04-15 14:59

Afinstaller Microsoft Firewall og Anti-Virus. Eneste fordel ved den er at du ikke selv kan pille i ret meget, men det kan også blive et problem, når den opfører sig uventet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-04-15 20:35

Citat
Afinstaller Microsoft Firewall

Kan man det, på min Win7, kan jeg Deaktivere den.

Men ellers har du ret i at en mere aktiv Firewall er det bedste, så er man ? næsten herre i egen PC, men det kræver at man lige sætter sig ind i hvad osv, der skal have tilladelser og om det skal være begge veje, men det er rimeligt nemt at rette.
Jeg har prøvet Zonealarm, og den røg meget hurtigt ud hos mig, men igen - man er vant til det man plejer at bruge og hos mig står den på AVG og deres Firewall.

Og så er der vist heller ikke så meget at vælge imellem, når det drejer sig om en god Firewall, i gamle dage kunne man hente både det ene og andet som Freeware, men ikke mere.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-04-15 23:52

Som anti-malware program kan du istedet for malwarebyte's ellers udmærkde løsning prøve f.eks. SAS : SuperAntiSpyware http://www.superantispyware.com/download.html

..et ligeledes glimrende program.

mig-selv -> Hvorfor smed du Zonealarm på porten? Det er da en bedre anti-virus 'motor' end AVG's, da den bygger på en licens fra Kaspersky Labs. En absolut topratede antivirus producent.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-04-15 00:37

Citat
Hvorfor smed du Zonealarm på porten

Fordi at der var ´andet´ med i pakken, som ikke fremkom på deres AV side = de smider selv lort ind, som de reklamerer med at de nok holde UDE.

Og for det andet, så gik der total PANIK i dets Firewall - kunne ikke ændre noget som helst - efter jeg smed/ fjernede deres ´tillæg´ i / fjern programmer.

Og så vidt jeg ´lige´ husker, var det også dig selv som lå det i TIPS - men MEGET kan jo være ændret siden, og jeg VAR meget stor tilhænger af Kaspersky´s dengang/ stadig - dog ville jeg gerne have deres ´gamle Firewall (EXELENT) men det er så gået over til lidt blandet landhandel og sam-arbejde mellem osv, og på et tidspunkt, mister selv et mget FINT og anerkendt AV navn min respekt.

Men er da klar til en ny omgang - hvis og så fremt.

Mener også du lå et Link under navnet AOL = kaspersky???, men det er mange år siden og netop DEN udgave, savner jeg, men nu er der der`? desværre en Firewall med.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-04-15 01:16

Malwarebytes forsøger at få dig til at prøve købeversionen når du installerer den gratis version, flyt prikken over i gratis i stedet for at lade den stå i Ja tak til at prøve gratis i 30 dage.
Altså afinstaller den Malwarebytes du har nu, hent og installer den gratis version og husk så at flytte prikken over til den gratis version når du får muligheden

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-04-15 01:25

Malwarebytes Antimalware er rigtig god til at finde og fjerne PUP (Sandsynligvis Uønsket Program) og alt andet skidt på computeren,
kør den regelmæssig og kør altid en scanning efter at du har installeret et nyt program, du vil blive overrasket over alt det som følger med et gratis program og som du absolut ikke har noget at bruge til.
Den gratis version er lige så god som købeversionen, forskellen ligger i at købeversionen altid er aktiv og beskytter dig når du surfer på internettet, den gratis skal du selv starte og den beskytter ikke mod at du kommer ind på (måske) skadelige sider

Godkendelse af svar
Fra : Nul7

Dato : 26-04-15 17:43

Tak for svaret Brassovitski.