/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
PC
Fra : omahexen
Vist : 378 gange
100 point
Dato : 23-04-15 09:24

Har en stationær PC,er.Når den er tændt,står den og "kører"det meste af tiden,uden at der er nye mails eller opdateringer,osv.Er der noget galt,det kan jo ikke passe,at den "kører"i over en time,når jeg har den tændt.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-04-15 09:42

Kan du ikke bare slukke den, min pc kører også hele tiden men kun fordi jeg har valgt det.

Du kan ændre det i kontrolpanel/strømstyring

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-04-15 09:45

Hvis du mener programmer der kører, så prøv start og skriv msconfig i søgefeltet, der kan du se hvad der kører på din pc

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-04-15 09:46

Citat
Du kan ændre det i kontrolpanel/strømstyring

Du kan ændre det i kontrolpanel/system/strømstyring

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 23-04-15 10:13

Det er sandsynligvis prefecing der kører i baggrunden, det kan selvfølgelig også være du har noget snavs der prøver at komme på nettet osv.
http://www.computerhope.com/jargon/p/prefetch.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Prefetching

Jeg har prøvet forskellige ting for at stoppe dette på en XP maskine, men intet hjælper. Min XP maskine kører ca. 6 minutter, inden den falder til ro, også selv om jeg ikke bruger den.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 23-04-15 10:13

PS. Jeg går ud fra at du mener den arbejder på harddisken hele tiden.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-04-15 11:25

Citat
Jeg har prøvet forskellige ting for at stoppe dette på en XP maskine, men intet hjælper. Min XP maskine kører ca. 6 minutter, inden den falder til ro, også selv om jeg ikke bruger den.

Det samme her,på min 11 år gamle XP maskine. Men det er regulær indlæsning af prg.

Det kan have noget med at gøre,hvilket type browser man kører. Jeg har Firefox og IE. (IE som standard,på grund af OE som mail prg.).

Bruger ellers mest Firefox,da den er hurtigst. Men...den kan konfligte med en plugin. Så harddisken bare kører og kører,og jeg må simpelthen ta`strømmen.

Derfor har jeg været i "Tilføjelser" > "Plugins" og valgt "Aktiver aldrig". Man kan så vælge "Spørg for at aktivere".

Siden har jeg ikke haft problemer,på min XP kæledægge.

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-04-15 12:12

Jeg har haft problemer med denne, den åd 15-20% i cpu:
http://computerstepbystep.com/windows_front_cache_service.html