/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Hvad ville du gøre - hvis . . . .
Fra : Tonganeseren
Vist : 1204 gange
500 point
Dato : 21-04-15 16:56

Ulvene kommer tættere og tættere på beboede områder - kan man læse i danske og tyske medier.

Der gives gode råd, hvis man møder en ulv. Man skal stirre ulven i øjnene og helst klatre op i et træ.
Hvad nu, hvis man mødes af en aggressiv ulv i en bøgeskov med stammer uden sidegrene indenfor rækkevidde - eller hvad nu hvis højeste bevoksning udgøres af småbuske på heden?
Skal man brøle som en tyr - eller hvad? Det nytter nok ikke at bræge som et får.
Måske bør man udruste sig med en jernbeslået stok eller købe en god slangebøsse og rundkugler af jern?
Selv har jeg et par smaddergodt forslag. Man kunne købe et kompressorhorn; noget som kan skræmme bjørne bort.
Men allerbedste metode vil nok være at lave stort i bukserne, for på denne måde at gøre sig selv meget lidt appetitlig.

Mvh.

Tonganeseren
Kommende professionel ulvejæger

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-04-15 16:56

Og så skulle der jo stå " et par smaddergode forslag". Øv.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-04-15 17:50

Første forslag: Ophæv fredningen af ulve i Danmark, de hører ikke hjemme her.
Og du må for min skyld gerne skyde alle dem du kan finde, for at redde uskyldige lam/dyr.

Og måske menneske børn, først når det første barn er ædt af ulve sker der noget,
og det hjælper vist hverken at stirre en sulten ulv i øjnene eller at skide i bukserne.

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 21-04-15 18:04

Undskyld mig, men ligger den ikke lige til højrebenet:

Anse ulven - som andet der ligger til højrebenet - for enten en vældig kulturberigelse og hav en godbid med til den

eller luk grænsen for den (hvordan så siden det skulle kunne lade sig gøre) og skyd de, der måtte have sneget sig ind - her bedes man ikke tage det helt så bogstaveligt.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 21-04-15 18:22

Hvor tit bliver mennesker overfaldet af ulve i andre lande?

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 21-04-15 18:47

Har prøvet at sk---- i bukserne, det hjalp ikke en disse mod naboens kamphund.
Ville i øvrigt helere møde en ulv

Accepteret svar
Fra : betterwisser

Modtaget 500 point
Dato : 21-04-15 19:01

Jeg tror ikke at en rask ulv vil angribe et menneske, med det føde grundlag som pt. er i DK, det kan dog hurtigt blive væsentligt desimeret, hvis ulvebestanden får de vilkår, som et stort flertal vil give dem her i landet, hjortevildtet vil mindskes med ca 60 % som føde til ulvene.

Problemet er selvfølgelig hvis man møder en udstødt gammel alfahan/hun som er råsulten, her hjælper nok kun en god kugle - peberspray - hårlak i forbindelse med en lighter, men hvem går rundt med den slags hjælpemidler, i den danske bøgeskov eller på heden.

Så går du ture i ulveland, så æd masser af brunkål i en kombi med 6 fed hvidløg og syng lettere falsk Svantes Viser og gør dig mægtig kolonorm som Kong Henrik, ja da har du en chance for at se den sene TV avis.

Med alle de demente personer som forvilder sig, kan det måske på et tidspunkt ende helt fatalt.

MVH
BW

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-04-15 19:43

Jeg har læst flere bøger fra Nord Sverige, hvor børn blev forfulgt af ulve,
en af dem jeg særligt husker var den, hvor de havde et trækar med,
som de smed ud af kanen, vendte den om, og gemte sig under den,
og de blev reddet, inden ulvene fik ædt sig igennem træværket,
men det er jo kun en roman.

Så for nogle år siden havde min nabo besøg af sin bror, der boede i Sydafrika,
vi boede tæt på Sønderskoven, og nogle børn lejede der, pludselig skriger en af dem,
og min nabos bror skreg: "Skynd dig at ringe til politiet".

Og når ikke mange børn bliver ædt af ulve, tror jeg at de forældre der bor i nærheden af ulve,
passer bedre på deres børn end vi gør, danske børn skal have lov til at lege trygt i naturen,

selv cyklede vi til sport, i dag bliver de kørt af forældre, af hensyn til trafikken,
ikke af frygt for ulve, og sådan skal det fortsat være...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-04-15 22:48

Citat
Man skal stirre ulven i øjnene
Det tror jeg ikke er klogt - jeg tror, det er det dummeste.

Men bortset fra det, jeg kan finde masser af andre ting som er et større samfundsproblem end ulve er -og nogensinde bliver.

Men vi leger med tanken om, at jeg en mørk aften mødte en tosset hanulv som ville æde mig...wuhahahaha. Hvad gør jeg nu..?????

Jow, jeg har selvfølgelig været forudseende og iklædt mig dette kostume (det midterste)http://www.jensensafaris.com/Landsbytossen.htm ikke, at de andre ikke kan bruges, men en trefork er altid god at ha' i baghånden...

Til dem, som ikke har klikket på linket ønsker jeg en godnat.
Til dem, som fik klikket på linket - Wuuuuhahahahahaha. Fadme uhyggeligt du!

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 22-04-15 07:53

Det allernemmeste og billigste ville være, at medbringe et billede af bemeldte Landsbytosse og vise det til den angribende ulv - den ville øjeblikkeligt løbe skrigende bort og aldrig mere vise sig der. Det er grunden til, at der på et skovgods syd for Silkeborg ikke forefindes ulve eller bjørne - ikke på grund af billeder, men p.g.a. en fæl lugt (stank) fra brugeren (lejeren) af godset. Om de stakkels dyr har set personen live, kan man kun gisne om, men noget taler for det !!???

ØV4

bb1's eneste og beste ven

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 22-04-15 08:03

I øvrigt ville det være omsonst at vise tænder, al den stund der ikke i kongeriget findes personer med et skræmmende gebis, så....... nåh nej, det skulle da lige være grev Ingolf og bb1 ??? Jeg har faktisk hørt, at bb1 har skaffet greven gebisset - det var billigt, så om pasformen var 100%, spillede en mindre rolle !! Så nu er der 2 personer i DK, der som de eneste kan kaldes dænderklappende "mandfolk" !!!???

ØV4

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 22-04-15 08:37

Vi har ulv i Norge og det er ikke sket at ulv har angrebet mennesker siden 1700 tallet en gang. Ulve er bange for mennesker. Hvorfor mange bønder vil af med ulven er fordi den tager nogle får om året. Med de får dem erstattet af staten,

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 22-04-15 10:01
Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-04-15 14:32

I al beskedenhed har jeg et vist forhold til billedet af KnaldBalle, altså billedet på Jensens hjemmeside.
Et fremragende forslag er det, at medbringe benævnte billede, som givetvis vil skræmme enhver sulten ulv til Bloksbjerg. Hvorfor har jeg overset denne mulighed?

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-04-15 21:03

Citat
I al beskedenhed har jeg et vist forhold til billedet af KnaldBalle, altså billedet på Jensens hjemmeside.
Er du ophavsmand til billedet af uhyret..? Det satme uhyggeligt da.

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 23-04-15 06:27

I al beskedenhed har jeg et vist forhold til billedet af KnaldBalle, altså billedet på Jensens hjemmeside
skrev Tonganeseren !!

Her gik jeg og troede, at KnaldBalle virkelig ser sådan ud ???? Hvordan ser han så ud, udover han går med rød tophue ???

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-04-15 17:01

Jeg indsatte treforken. Resten skulle gerne være originalt.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-04-15 17:31

Gør som en struds - stik hovedet i jorden = hvad man ikke ser, har man ikke ondt af/ gør ikke ondt.
Men tror personligt jeg ville hyle højere end en ´ulv´.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-04-15 18:12

Så er vi vel snart ved at være enige.

Vi havde ulve i Danmark for flere hundrede år siden, men så ikke mere, før nu her sydfra.
Og Ja, der er ulve i Norge og Sverige, og det ved vore naboer der, så ingen ubeskyttede børn.

Sådan er det jo ikke i vort lille trygge Danmark, og nu ser vi en tysk landsby,
skræmt af ulve, jeg er sikker på det er endnu værre i Polen, og længere østpå?

Jeg gentager, jeg synes at vore børn fortsat skal have lov at lege ubekymret i skov og strand,
og jeg forstår ikke de der påstår at de nye rovdyr i Danmark er en berigelse for naturen?

Så i stedet for at give de stakkels landmænd, der har mistet deres får, en lille erstatning,
giv dog jer tapre jægere lov til at skyde de få ulve vi har, inden de formerer sig.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-04-15 19:47

Citat
Jeg gentager, jeg synes at vore børn fortsat skal have lov at lege ubekymret i skov og strand,
Du bekymrer dig om de forkerte ting, Svend. I den problematik du ridser op, burde du hellere bekymrer dig om skovflåterne. Ser du, de er meget farligere end ulven.
Men flåterne er vi blevet vant til i dagligdagen og accepterer derfor faren med et: "nå ja"

Mvh.
Tommy.
Hornstrups von trefork bedste ven

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-04-15 20:26

`flåter´ dem kan man ikke mærke (med mindre de ligger og sover i samme seng - godt FEDE) før de kravler ud og parrer sig igen, og så er det vist for sent at brokke sig over ubudne gæster - før næste år.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-04-15 20:59

"Mig-Selv" Tag nu ikke fejl af fladbukke alias torpedohøns og skovflåter.

Tjåmmy Dollerup,
Nordre Kagerupvej 11
4711 Fjamsstrup.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-04-15 21:05

Jeg er nu mere bange for ulve end skovflåter, men bortset fra det har du ret Tommy,
der hvor jeg boede før ved Sønderskoven, havde vi flere angreb af tæger end af ulve.

Min daværende kone fik faktisk Borelia, ikke så slemt som en kendt Jacobsen, men slemt nok.

Så må I "tapre" jægere jo hellere gå ud for at skyde skovflåter, lidt sværere at ramme...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-04-15 21:43

Vi jager kun det, der kan spises - det kan skovflåter ikke.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-04-15 22:16

Citat
Vi jager kun det, der kan spises - det kan skovflåter ikke

Jo da, af andre dyr der ´kan´ lide dem (mider (indlæg om Muldvarpe/ Biavl)), især med masser af blod i ´vommen´.
Citat
fladbukke

Er det ikke noget man bliver påkørt af..
Øh? fladlus/ har kun haft et par flåter på besøg, og de lå i et hvidt lagen (de havde overgivet sig) og kunne ikke rigtig flytte sig (men de ´poppede så sjovt over ILD), om de så kom fra mig eller katten? jeg rykkede en ud af ´skrotum? ´ og havde en del besvær med at sidde på en træstol i mange år efter, men det kunne jo være det var andre ´trædyr´ der lige skulle blande sig.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 24-04-15 06:47

Jeg indsatte treforken. Resten skulle gerne være originalt.
Mvh.
Tonganeseren

Jamen for satan !!! Hvis det er rigtigt, er ulve i naturen rent barnemad ved siden af vandringsmanden bb1, for så er det sgu' ham man burde frygte, specielt når han går med rød tophue og udgiver sig som julemand !!!

http://www.skovflaaten.dk/artikler.asp?PgID=741&1Mid=39&2Mid=59

For god ordens skyld skal jeg oplyse svendgiversen om, at flåter og tæger ikke er det samme !

mig-selv har været plaget af en flåt på scrotum, med deraf følgende problemer, bl.a. ved ikke at kunne side på en træstol i flere år !! Forståeligt nok meget ubehageligt - havde måske fortrukket et bid på penge-scrotum, hvilke sikkert ikke havde afstedkommet bivirkninger med at sidde ned, medmindre penge-scrotum var overfyldt af gode danske kroner ??

ØV4

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-04-15 10:15

Jeg har indtrykket af at der fra visse sider,er gået prestige i sagen.

Hva`så med at tage skridtet fuldt ud: Spørg Putin om han vil sælge nogle Sibiriske Tigre. Som kan udsættes bl.a. i Thy National Park. Det vil have mindst to gavnlige virkninger. Ulvene vil nok smutte,og Skovsvinene er færdig med at aflevere byggeaffald m.m.,dybt inde i skoven.

Muligvis vil der opstå andre småproblemmer,såsom en manglende Ko eller Hest.

Og så er en Tiger jo noget kønnere,end en Ulv....på afstand forstås.

M.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 24-04-15 12:30

Jeg lover at betænke julemanden med en pelshue, når jeg møder ulven.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 24-04-15 14:15

Smukt initiativ, kære Katekismus, men mon ikke en narrehue ville være mere passende til Julemanden Kandu.

Mvh.

Tonganeseren

Vil også gerne have en ulvepelshue - men jeg klarer mig med min flotte kaninskindshue, selv om folk i Rema1000 kigger efter mig.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 24-04-15 20:58
Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-04-15 22:30

https://www.youtube.com/watch?v=slrAeBh40Rw

Man kan næppe komme udenom at det er flotte dyr.
Som Svend Giversen altid siger om dyr han synes om: "De har dådyr øjne"

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-04-15 01:18

I børneeventyr er man blevet opflasket med, at ulven er et stygt og farligt dyr. Man skal blot nævne eventyret om Rødhætte og ulven, og folk får genopfrisket deres første ulve-mareridt.

Men noget kunne tyde på, at frygten for ulven er på retur. I hvert fald svarer 88 procent af danskerne, at de overhovedet ikke er bange eller »meget lidt bange« for det pelsede rovdyr i en undersøgelse, Naturstyrelsen har lavet.

Kun 12 procent giver udtryk for, at de er »bange« for ulven. Mens to procent er »meget bange«.

»Der er stadig 12 procent, som er utrygge – og to procent er endda meget bange. Dem skal vi nå ud til med den oplysningskampagne, vi har sat i gang. For ifølge forskerne er der ingen grund til at være bange for ulven«, siger kontorchef Trine Fugmann fra Naturstyrelsen til styrelsens hjemmeside.

Analyser afslører: Nu er der mindst 11 ulve i Danmark

Der de seneste år været mange mediehistorier om ulve, der er blevet spottet, specielt i Jylland. Undersøgelsen spørger også, om der lever ulve i Danmark.Og her er svarene helt tydelige. Hele 96 procent i Østjylland er overbeviste om, at ulven har krydset den tysk-danske landegrænse, mens tallet er 90 procent på landsplan.

501 repræsentativt udvalgte danskere har deltaget i undersøgelsen, der er led i en informationsindsats om ulve, der blev vedtaget i 2014.

Kommentar fra undertegnede:

501 adspurgte, som nok alle bor på Sjælland. Det er sguda ikke repræsentativt.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 25-04-15 11:02
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-04-15 11:55

Umidelbart lyder det som en god ide at donere vore jyske ulve til Sjælland,
men er dyrehaven sikker nok, får vi så ikke bare ulve udbredt også på øerne?

For min skyld må de gerne få alle vore ulve, men hvordan flytter vi dem??
Og kan vi så være sikre på at der er færre ulve her i Jylland???

Og Tommy, du ved jo godt hvad jeg mener med dådyr øjne.
Kærlige brune, lige modsat ulves gule stikkende øjne.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 25-04-15 12:24

Der var engang..
med høtyv og plejl

http://www.ksla.se/anh/files/2013/03/Ulv_2.pdf

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-04-15 14:41

Underligt at der går så meget Walt Disney i den. Man vil gerne ha' vildsvin men ikke ulve.
Har det noget at gøre med eventyret om De tre små grise og Store Stygge Ulv..?

Vildsvin er da ligeså farlige for mennesker - hvis ikke mere, samt - vildsvinene gør store skader på landbrugets afgrøder - det gør ulve ikke - udover, at de snupper et får engang imellem...men hvad fa'en, de er jo jægere, og jager jo af sult.

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 26-04-15 10:53

det gør ulve ikke - udover, at de snupper et får engang imellem...men hvad fa'en, de er jo jægere, og jager jo af sult.
Mvh.
Tommy

Helt enig Tommy, men der er en person, en vis forfatter, som ikke jager til eget forbrug, men som jager får og geder blot som foder til sine ulve !!!!! Har i øvrigt fået at vide, at én af hans ulve har et hvidt øre !!!??? Så noget kunne tyde på, at han genmanipulerer med sin hund og nogle af sine ulve ??? Han er en fremmelig "mand" denne forfatter !!

Vi andre jægere jager jo også udelukkende af nød og sult - i øvrigt tror jeg, at vildsvin smager bedre end ulve !!

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-04-15 15:50

Citat
i øvrigt tror jeg, at vildsvin smager bedre end ulve !!
Ja se, det kan jeg ikke svare på - jeg har aldrig smagt ulve. Men ulve slægter jo hunde meget på - og kanøjserne synes jo, at hunde er en herlig spise....så hvem ved??? Stegt Ulv med Persillesovs og Rødbeder er måske en delikatesse...???

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-04-15 15:54

Citat
Han er en fremmelig "mand" denne forfatter
Ja hans motto er jo:
"A står vagtel om jærgersagen"

Mvh.
Ta'miii

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-04-15 22:08

http://jyllands-posten.dk/livsstil/biler/ECE7655162/Vasker-du-selv-bilen-i-Sverige-kan-det-koste-10.000/

Hunulvene fra De Radigale er på jagt. Nu vil partiet foreslå en lignende lovgivning - gældende for DK.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-04-15 23:10

Ja ak, verden er eddermugme ved at være sindsyg - især Sverigstan. De skrupskøre svenskere har også afskaffet benævnelsen hunkøn og hankøn, begge køn benævnes nu med "hen"
Godt vi har liste Å v/ Uffe Bardutspringer Elbæk at stemme på..........det var ironi.

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 27-04-15 00:39

Godt vi har liste Å v/ Uffe Bardutspringer Elbæk at stemme på..........det var ironi.

Jeg nåede lige at tænke " WHAT " inden jeg så din tilføjelse.

Så ham i TV forleden. Manden udgjorde i sandhed alternativet til indsigt.

Ude i min indkørsel står der fliser. Jesus Maria for en øjebæ!!

Mvh. til her- og udeboende dansksindede

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 27-04-15 00:51

Men tilbage til emnet!!!

Jeg er ikke ovenud bekymret for at møde en ulv, men da også uvorne hunde skaber uro i samfundet, så vil jeg fremover skære mig en solid kæp på 1,60 cm - med vægt, når og hvis jeg færdes i de jyske skove. Så kan det ikke gå helt galt, heller ikke hvis man skulle møde ham med hornene i panden.
For mange år siden, under en øvelse, blev jeg angrebet af en skør boxerhund i en skov uden for Viborg. Den nåede at rive mine benklæder itu, indtil jeg fik fat i kræet i noget der kunne ligne en hel Nelson. Der stod jeg med en snerrende hund i favnen - indtil ejeren kom til og fik pacificeret kræet. Det kræver nogen styrke - og en ulv kræver nok lidt mere.
Man kunne også anskaffe sig en håndfuld "strygere" og huske ikke at fumle med ligtheren i frakkelommen.

På en eller måde må vi tage situationen alvorligt. Måske møder man lige den ulv, som har overvundet sin frygt for mennesker. Det er jo set tidligere - for få uger siden i Tyskland.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-04-15 19:35

Citat
På en eller måde må vi tage situationen alvorligt. Måske møder man lige den ulv, som har overvundet sin frygt for mennesker. Det er jo set tidligere - for få uger siden i Tyskland.
Det kunne så være en af farene.
Hvis der blev indført jagttid på ulvene - feks. kvoter på, hvor mange der skal afskydes - (det er vel begrænset hvor stor flokke Danmark kan huse) - kunne ulvens naturlige frygt for mennesker opretholdes...???? Eller hva'.....???

Mvh.
Tommy Felthausen
Det Sydlige Schweiz.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 28-04-15 09:04

På en eller måde må vi tage situationen alvorligt. Måske møder man lige den ulv, som har overvundet sin frygt for mennesker. Det er jo set tidligere - for få uger siden i Tyskland.

Det er lige her, de vise sten ligger begravet.

Hvem er lille Fido´s ophavs mand/tæve.! ulven nemlig.

DJ bør lave et team af ulve klappere som mål har de, at gøre de indvandrende vilde ulve lige så tamme, som de lettere overvægtige hus hunde, der ligger og småfiser i kurven derhjemme.
Hvad vil jagtkammeraterne mon ikke sige, når man tropper op med sådan en karl, til kongejagten i Tidvildehegn og den skubber lidt til Kong Henrik, når den går på plads ved venstre ben

Billedligt talt, hvis man var bilforhandler; at neddrossle en BMW M 5 til en WV Up. Det er vel i bund og grund det, vi homo sapiens har gjort med " vores bedste ven".

Konklusion: Bær altid rundt med 20 kg af Dyrlægens Den Dyre og håndfodre alle de ulve, du måtte møde på din vej, på den måde starter cyklussen op igen, og til sidst ligger alle ulvene i fåreklæder hjemme ved brændeovnen.

Når vi får opgaven med indvandrene stinkdyr og grizzly bjørne, vil DJ overgive opgaven til BB Jagt og Slagt og hans ligeminusser
Mvh
BW

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 28-04-15 09:26

Alvorligt talt:

For kongehuset, specielt grev Ingolf og den civile Bendt Ballefjog:

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-04-15 15:09

Citat
Når vi får opgaven med indvandrene stinkdyr
Hvaeeeeee..... har jeg misforstået noget???? Jeg mener helt bestemt stinkdyret er indvandret. For år tilbage var jeg i Sognet Løsning, og der - lige midt i Middle of nowhere, rendte et overvægtigt tobenet stinkdyr rundt. Ganske vist et halvtamt stinkdyr, som "kammeraterne" havde påklædt med seler og rød tophue.

Mvh.
Tommy
Nu med facebook profil

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 30-04-15 00:19

He, he

. . . for ikke at tale om det hængebugssvin med alt for korte lemmer, som nu også gør sig i det Midtjyske.

Mvh.

Tonganeseren

Godkendelse af svar
Fra : Tonganeseren

Dato : 30-04-15 11:59

Tak for svaret betterwisser.

Der er ellers mange såkaldte eksperter, som på forhånd anser ulveangreb på mennesker som usandsynlige, men samtidig åbner du, trods alt, vejen for, at svage medlemmer af racen Homo Sapiens kan blive erstatning for noget firbenet.
Og hvad så, når det sker? Efter min mening bør man derpå tiltale eksperterne for deres rådgivning.

Mvh.
Tonganeseren

Nu bevæbnet med båthorn, 10 "strygere", en håndgranat og en dygtig kæp.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-04-15 18:22

Citat
På en eller måde må vi tage situationen alvorligt. Måske møder man lige den ulv, som har overvundet sin frygt for mennesker. Det er jo set tidligere - for få uger siden i Tyskland.

Hmm!!
http://landbrugsavisen.dk/kv%C3%A6g/ulv-set-ved-b%C3%B8rnehave-i-viborg

Det er Ulvetider.

M.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 01-05-15 08:01

Tak for bedømmelsen Tonganeser.

Når man tænker på " de såkaldte eksperter", jagtlige baggrunde mm. giver det stor grund til bekymring, hvis det er deres "viden " som selvbestaltede eksperter, der ligger til grund for vores ulve politik.

Det bliver rart med en stor rotte vildsvin i kongens have, kan ulven spankulere igennem byen, kan en rotte gode vildsvin vel det samme, med de aner der går tilbage til fortids Danmark.

Nogle opgør jo hobby og fritids i form af herligheds valuta til gavn for samfundet, hvis vi tænker os, at vildtbestanden/hjortevildt blev reduceret med ca 60 %, hvilken økonomisk effekt vil det så have.

Som et plaster på såret vil vi have vildsvin, masser af dem, de vil trives i de store majs/korn ørkener, og vil gøre både jægere og ulve glade.

Mvh
BW