/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Udskiftning af tandrem Ford Fiesta 1,25
Fra : FlemmingBT
Vist : 300 gange
20 point
Dato : 20-04-15 21:42

Hej. Jeg står og søger hvilket specielværktøj der skal bruges til udskiftning af tandrem og evt. hvordan man udskifter den på en Ford Fiesta 1,25?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 20-04-15 21:45

Det lyder som noget, der er bedst, du ikke selv udfører.

Kommentar
Fra : FlemmingBT

Dato : 20-04-15 21:48

Det er et spørgsmål jeg har fået fra min skole som jeg skal prøve at finde en løsning på. Jeg har ikke en bil jeg skal have gjort det på.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 20-04-15 21:50

Søg sø på Google, - ofte er der svar.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-04-15 11:21

Gak hen - eller tag knoglen og ring til Ford forhandleren. Jeg vil holde 2 kolde pils på, at han ved hvad værktøj der skal bruges -og hvilken fremgangsmåde. Og hvem ved, måske har en læreplads til en interesseret ung mand..?

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 21-04-15 12:57

Prøv at søge lidt på youtube. Så kan du se hvad det omfatter, men såvidt jeg husker er den ikke forskellig fra Fords øvrige zetecmotorer dvs. noget sekskantet (unbrako) indvendig top, eller torx.

Der er godt nok en anmærkning i min bog om noget forbehold, men jeg kan ikke lige se eller huske hvad der er anderledes på den motor.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 21-04-15 17:42
Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 22-04-15 20:02

Et vigtigt stykke værktøj, er måle udstyr til at vise stramningen på remmen. Må hverken være for stram, eller slap.

Ved godt visse perlegrus mekanikere, sagtens klarer det pr. gefühl, ved at trykke på remmen med to fingre. Men det bliver ikke på min bil.

M.

Kommentar
Fra : tyller01

Dato : 05-07-15 19:45

brug knofedt