/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
App kan/vil ikke installeres
Fra : Lincoln1242
Vist : 549 gange
34 point
Dato : 19-04-15 20:20

Jeg har forsøgt at installere en app, jeg skulle betale for på min LG G3.

Jeg får så at vide at jeg skal installere den via WiFi fordi app’en fylder meget, og muligvis vil koste meget data. Det er ikke muligt at omgå dette.

Så læste jeg mig til at jeg skulle købe app’en via Google Play, og så synkronisere enheden med PCen/Google Play. Efter købet af app’en, og tilslutning af mobilen til PC’en så får jeg blot svaret: ”Køb gennemført - app’en vil snarest blive installeret på din enhed”… øh, ja, men hvornår?

Går jeg ind på mobilen, og trykker installer på app’en, så får jeg blot at vide at den ”Venter på netværk”. Det er vel derfor jeg har købt app’en via PCen, og derefter skal overføre den til mobilen!?

Status er at PC’en i hvert fald ikke har hentet app’en, at mobilen heller ikke kan hente den, og synkronisering mellem PC/GooglePlay og mobilen heller ikke er muligt.

Det eneste, der sjovt nok er gennemført, er betalingen…

Der er ingen hjælp at hente i GooglePlay - hvis ikke ens problem er et af dem, som de i forvejen har lavet troubleshooting-vejledning til, så er man f**ked...

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 19-04-15 20:33

Er du på Wifi med din telefon? Hvis ja, så burde det kunne lade sig gøre.

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 19-04-15 20:41

På WiFi?

App'en kan tilsyneladende kun installeres hvis jeg har adgang til et Wifi-netværk. Men det kræver at mine naboer har ladet deres wifi/trådløse netværk stående åben til fri afbenyttelse - og det har de ikke.

Når jeg får at vide at jeg skal bruge et Wifi netværk så får jeg blot vist et par Wifi netværk i nærheden, alle sammen låst/beskyttet.

Det irriterer mig lidt at Google Play skal bestemme hvordan jeg vil downloade en app. Eftersom jeg har fri data på mit abonnement, så er jeg ligeglad med hvor mange MB/GB, der skal hentes. Men GP blokerer, intet wifi = ingen download/installation.

Jeg forstår ikke hvad det skulle hjælpe at købe appen via min PC, for installationen blokeres stadig af kravet om Wifi. Status er at telefonen "Venter på netværk" - det har den nu gjort i en time...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-04-15 20:56

Hvilken App? det du skriver lyder ´rimeligt´ mystisk
Citat
Der er ingen hjælp at hente i GooglePlay

De sælger ikke App´s, de formidler dem kun, så måske bare en ´falsk´ dsbyder der lover Gods og ´Hans grønne skove´..

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-04-15 21:04

Citat
Går jeg ind på mobilen, og trykker installer på app’en, så får jeg blot at vide at den ”Venter på netværk”.

Har du slået WiFi til? samt hvis du ikke har brugt Wifi sammen med PC / Router - lagt koden fra din Router ind på din telefons netværk = koderne står som regel på din BOKS fra selskabet.
På min Router er der 4 forskellige, men jeg skal/ kan kun bruge den der står ud for WEP/ WPA da den selv finder mit selskab..bare et foreslag.

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 19-04-15 21:05

App'en er købt i Google Play, og kender andre der har den installeret, så det er ikke bare en fake app.

App'en er en ordbog. Når jeg forsøger at installere app'en, så skriver den 'venter på netværk'. Men der ER netværk, og jeg har downloadet og installeret mange apps. Forskellen er blot at dette er den eneste jeg har skullet betale for - og desværre den eneste, der ikke kan downloades.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-04-15 21:05

Prøv også at slå Mobil roaming/DATA fra, så kan det være at den tvinges til at bruge WiFi..

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 19-04-15 21:11

@mig-selv:
Jeg har i k k e Wifi. Jeg har ingen router. Jeg har ingen boks. Mit internet til PC’en går via et mobilt bredbånd (USB stick) ;)

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 19-04-15 21:43

1. det er ikke Google Play der kræver at du har wifi, det virker fint på min samsung. der kommer en advarsel hvis appen er for stor og der vælger jeg bare at fortsætte.
Det kan være at LG har lagt den begrænsning på, ligesom med Iphone.

2. Hvis du tilslutter din mobil til din pc og starter LG pc suite vil jeg tro at den klarer installationen.

3. Hvis din pc har et trådløst netkort kan du lade din pc lave internet deling og så har du et wifi din telefon kan benytte.

4. Det er muligt at du kan slå begrænsningen fra i din telefon, kig dine indstillinger igennem.

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 19-04-15 22:04

1.
Jeg kan også godt ’unchecke’ boksen ”Download kun via Wifi” – men jeg kan stadig kun vælge ’Konfiguration af Wifi’ eller ’Annullér’, så jeg er tilbage til udgangspunktet. Ja, jeg mener at min forrige LG havde samme problem – alt skulle foregå via Wifi. Havde man ikke Wifi, så var man på r****.
2.
LG PC Suite kan sagtens vise de apps, der allerede ligger på telefonen, men det er ikke muligt ad den vej at tilføje nye apps.
3.
Dén mulighed må jeg lige undersøge nærmere, men er ikke så stærk i den slags.
4.
Nej, LG tillader ikke at slå begrænsningen fra. Hvilket kan undre. Producenterne kan vel være ligeglade med om det koster en bondegård at downloade programmer.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 19-04-15 22:16

Når du nu er så stædig, at du ikke vil have dit eget Wi-Fi så find en Café, der har gratis Wi-Fi.

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 19-04-15 22:39

Stædig? Nej, jeg vil bare ikke betale en formue for en telefonforbindelse (jeg ikke har brug for), abonnement, router mv. til monopolfirmaet TDC, når jeg - lige undtaget dette tilfælde - klarer mig fint med et mobilt bredbånd.

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 17 point
Dato : 19-04-15 22:51

Du behøver ingen telefonforbindelse, for at have bredbånd.

Jeg har ingen fastnet telefon, men alligevel bredbånd via en eksisterende telefonforbindelse.

Nu ved vi jo ikke noget om, hvor du bor, så derfor er det svært at rådgive dig, da du SKAL bruge Wi-FI for at installere den app, eller har du jo valgt en telefon med et styresystem, der ikke kan klare din net-situation!

Godkendelse af svar
Fra : Lincoln1242

Dato : 19-04-15 23:05

Tak for svaret Bille1948.
Selv om jeg ikke har fået løst problemet, så ved jeg i det mindste hvorfor det ikke kan lade sig gøre at downloade app'en.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 19-04-15 23:20

Tak for point