/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hvordan udskifter man standard skrift på
Fra : Klatterup
Vist : 484 gange
50 point
Dato : 16-04-15 18:04

Jeg er træt af Word standard skrift og bruger den aldrig, hvordan skifter jeg den ud til den standard som jeg foretrækker.

Det skal være så MIN standard kommer frem automatisk.

Håber en eller anden kan hjælpe.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-04-15 18:16

Hvis det er Word, tryk skift typografier og skift dem.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-04-15 21:56

Start word
Formater > typografi
Rediger
Formater > skrifttype
Vælg din skrift > ok
[ V ] føj til skabelon
Anvend Luk
Luk dit dokument

Start word....................nu skulle den være der.

Hvis du laver noget rod, kan den normal skabelon du har lavet slettes og word opretter selv en ny.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-04-15 22:07

Her ligger skabelonen hos mig
C:\Users\brugernavn\AppData\Roaming\Microsoft\Skabeloner
Eller gå i søg og skriv skabeloner
Der vil skabelonerne være stablet og den øverste er den der bruges.
Hos mig hedder den Arial

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-04-15 22:56

Altid rart med et udfyldigt godt svar/råd der virker - i stedet for en enkelt varm luft ballon..

Eneste problem kan være udgaven af Word´s, der er trods alt et par stykker.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 17-04-15 09:17

en lidt mere udførlig vejledning, jeg har prøvet virker ikke hos mig, har word 2010.

jeg vil være taknemmelig.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 17-04-15 09:56

Undskyld, egentlig nemt nok, når bare man lige er helt vågen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-04-15 10:34

Mig selv ....... Uden at vide det bestemt, er det vist det samme i alle udgaver.
Men jeg bruger Microsoft Office 2000, fordel er god nok til mig.

Ellers bruger jeg LibreOffice, som jo er gratis.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 17-04-15 15:01

Jeg bruger version 2010.

Men hvor finder jeg Formater > typografi, det er ligesom lige det er smuttet ud af min PC. GGG

HJÆLP jeg er død træt af standard skrifttype - jeg er lige ved at brække mig

Det skal være så det er eks. ARIAL som bare starter op. HJÆLP

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-04-15 15:13

Jens Viggo - det forklarer du lige, for du har jo 2010

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 17-04-15 16:49

åbn word/i formater højreklikker du på normal typografi og vælger rediger, så vælger du den tekst du vil ha og marker nye dokumenter baseret på skabelon og tryk ok.
i tvivl så skriv igen

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 50 point
Dato : 17-04-15 18:49

Ændre standard skrifttype i Word 2010
http://it.aams.dk/index.php/15-tipsatricks/35

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-04-15 18:54

Fastlægge standardskrifttype
http://goo.gl/R1mkwD

Godkendelse af svar
Fra : Klatterup

Dato : 17-04-15 19:18

Tak for svaret Klaudi.

Hurra for hulen hvor var det vanskeligt indtil nu, jeg kan kun anbefale dette link.

og jeg vil gætte på, at det gælder både Word 2000 og 2010, da de ligner hinanden i opsætning.

Så jeg håber der er andre som kan bruge dette link.

Kan i alle have en god week-end.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-04-15 20:49

velbekomme

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-04-15 10:03

Den nemme genvej til ændring af "normal.dot" (startskabelon) findes ikke i Word 2000

Så noget smart har Microsoft altså lavet i de nyere udgaver.