/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Cromecast ved nogen hvordan....
Fra : EiHaBr
Vist : 551 gange
200 point
Dato : 15-04-15 22:57

Ved nogen noget om cromecast.

Jeg har fået en cromecast og sidder og leger med min bærbare og TV apparatet.
Jeg kan ved hjælp af Google crome få alt fra internettet op på TV skærmen uden problemer, men jeg kunne jo gerne tænke mig, at det kunne lade sig gøre, at vise mine filer og billeder på tvét også, så har man jo en nem måde at vise store billeder på.
Jeg har set en del på internettet omkring problemet, men syntes ikke noget løser problemet med e alm. pcér med dokumenter, billeder og TV.

Mvh Eigil

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 15-04-15 23:11

Jeg har lige prøvet med min tablet.
Start chromecast programmet
Gå op i menuen i øverste højre hjørne (3 vandrette streger)
Åben menuen og vælg case skær
Opret forbindelse osv. Så spejles det der vises på tabletter op på mit tv.
Jeg vil tro samme metode kan bruges fra en bærbar eller en stationær pc.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-04-15 06:36

Citat
Jeg vil tro samme metode kan bruges fra en bærbar eller en stationær pc.

Så skal der sikkert være Bluethooth eller Wifi på den og slået til - så den kan få forbindelse til cromecast, men kender ikke noget til cromecast, bare et foreslag

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 16-04-15 08:56

Brug Chrome udvidelsen PictaCast for Chromecast, så kan du se billeder direkte på TV'et!
Efter tilføjelsen, så vælger du bare de mapper, og evt. undermapper, med de billeder du vil vise, og så kører det!
Du kan evt. også tilføje musik til forestillingen

Fra beskrivelsen;
Transform your TV into a Picture Frame Slideshow with Music (MP3) by Streaming Local Photo Albums from PC to Chromecast
Display personal photos on Chromecast directly from your local folders.

** Latest Updates **
- Photos in subfolders can be added recursively

Multiple photo sources can be added and displayed in sequence or shuffled using any of the following display modes:
- Fade In (one photo at a time)
- Picture Wall (4 modes)

Additional features include:
- Background Music from local MP3 files (not available on Chrome OS)
- Slideshow speed setting
- Time display
- Picture file-name display
- Pause Playback
- Mobile Uploads
- Support for Rotated Displays

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 16-04-15 08:58

Ellers har Google en vejledning her;

https://support.google.com/plus/answer/6045071?hl=da

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 16-04-15 09:06

Mange tak indtil videre, jeg må lige prøve nogle af jeres ideer, især dogwillestars virker interessant, idet jeg har fået den til at virke fint, det er ret enkelt sammen med Google crome, men det er kun billeder og dokumenter når browseren ikke er i gang fra mine egne mapper jeg mangler. Jeg ser lige på det når jeg får tid, jeg skal lige have nogle ting tjekket på sygehus og har ikke så meget tid nu. Tak.