/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
1. klasses idioti.
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 530 gange
300 point
Dato : 15-04-15 11:46

Fatter ringede til mig med ordene: "Klik lige ind på EB, der er en artikel du skal læse."
Som befalet, så gjort. http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/nu-gaar-den-vilde-maagejagt-jaegere-slippes-loes-i-byen/5521328

Først så freder de mågerne, nu beder de jægerne om at plaffe løs i byen efter et selvskabt problem.
Enten får vi jagttiden tilbage - ellers kan de selv bøvle med problemet!

Hvad mener I andre..?

Mvh.
Tommy.

Accepteret svar
Fra : Øjenvidnet4

Modtaget 310 point
Dato : 15-04-15 12:18

Hej Tommy !

Den ene hånd aner sgu' ikke hvad den anden laver, men måske forståeligt, når hjernen er slået helt fra - så skal der sgu' kludder i dét !
Nu er dette en Aarhus-historie, men en god ven der er bosiddende lidt sydligere, nemlig i Horsens, kunne fortælle mig forleden, at man nu flere steder er begyndt at nedtage reder og beskyde byens råger, fordi de støjer !! Med Naturstyrelsens accept !!! For få år siden måtte man ikke bekæmpe mågerne i byen, som virkelig var en pest specielt omkring hospitalet - voldsom støj og skrig, samt overskidning af ejendomme, biler m.m.m. - På denne måde får jagtforeningerne eneret på at drive "jagt" på de formastelige fugle - ja, hvad fanden skal man sige ??? Alt hvad Naturstyrelsen rører ved går i fisk - se blot på vore statsskove hvordan de "roder". Mange steder ligger der stdig meget store mængder af træ, som blev blæst omkuld i stormen 2013 - der ligger sgu' så store værdier til ingen verdens nytte, udover at insekter, padder og andre skabninger skal fredes og nedbryde alt !!???
Som Buster Larsen sagde engang i nogle herlige sketches: Lorteland !!

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-04-15 23:34

"Skov & Naturstyrelsen"!!! Alene ordet giver mig røde knopper. De vil så gerne; bestemme over jagtens udvikling herhjemme og deltage i Kongejagterne rundt omkring. Helst så de al civil jagt forbudt.

Har ondt i hele kroppen. Er blevet mishandlet med træfældning, beskæringsopgaver og transport af affald.

Gider ikke mere!!

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 16-04-15 07:58

Kære Tonganeser.

Det er sgu' da en værre redelighed med alt det manuelle arbejde du påtager (tvinges?) dig !!
Hvor er det godt at du har de små partier ren afslapning, jeg tænker på lægning af fliser !!???

Rigtig god dag til dig - nyd nu også livet, bare lidt !

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-04-15 11:28

Hej Tonga, hold da op, du må holde for
I anledningen af dronningens føs'dag har du vel fået en fridag?

Jeg så et klip i fjernsynet hvor speakeren pointerede, at Danmark var et af de få lande i verden, hvor folket kunne komme helt tæt på "kransekagen" - og, der blev vist et klip af et sangkor, som stod helt nede foran Dronningens vindue og sang morgensang. Det var speakeren meget benovet over (Schweis TV) Ikke at det ikke kunne lade sig gøre i alpelandet, men som han sagde: "Danmark har lige været udsat for terror"

Jeg kiggede efter dig for at se, om du stod og kippede med Dannebrog...desværre fik jeg ikke øje på dig Men jeg fik øje på en gammel duknakket fætter med rød tophue, med den ene skulder trukket op til hans hvide øre, imens han skreg, at det var ham der havde forfattet teksten til morgensangen.

Nå, men forsat god arbejdsdag Det bliver dejligt for dig når du når pensionsalderen

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 16-04-15 16:10

Tusinde tak for den udviste medfølelse. Aner ikke, om jeg når at blive færdig med det hele, før jeg stiller træskoene.
Med hensyn til "morgensangen" foran Margrethes soveværelse, ville det have været betydeligt mere iørefaldende, hvis man havde organiseret 200 schweisiske lurblæsere. Så havde der været tale om ren og skær terror.
Næh, jeg kippede ikke med dannebrogsflaget, idet jeg var inde på Riget, hvor jeg deltager i en undersøgelsesrække. Man får indopereret en chip, så de en gang dagligt kan studere mit hjertes gøren og laden. Ikke fordi jeg har et svagt hjerte, men fordi jeg er diabetiker ( type 2) . Men forude venter en stabel fliser og et ufærdigt brændeskur.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-04-15 16:42

(hr)Totalt irrelevant ...jeg kedede mig bare lidt i al virakken omkring: "Bistands Familie på Slottet".
Hva' bli'r det næste? ..at vi lystfiskere ikke må sætter kroge på blinket?
http://www.altomfiskeri.dk/archives/5058
Tænk; hvis fisken kom til skade !!!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 16-04-15 22:59

Der findes en del alternativer til fiskeri med krog. Går man efter havørred, kan man - fra båd - udlægge agn i overfladen, og når ørreden hugger, klapper man den en i skallen med en kølle.
Miljørigtigt - så det "batter ".

Bortset fra det, så går den bare derudaf med at besværligøre alt for jægere og fiskere. Men til alt held er der lys forude. Får den lyssky Dan held med en ny randzonelov, så bliver alle glade - de firbenede, dem med vinger og vi tobenede.

Mvh.

Tonganeseren

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-04-15 21:32

Tak for svaret Øjenvidnet4.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 19-04-15 08:05

Selvtak Tommy og tak forpoings

Fætter bb1 var skam tilstede i Fredensborg, men blev anholdt p.g.a. drukkenskab og utilbørlig optræden overfor normale borgere !! Det viser sig ved nærmere eftersyn, at man antog ham for at være subsistensløs og han blev derfor tilbageholdt ! Efter sigende blev hans Volga fjernet af Falck, fordi den holdt med et hjulpar på fortovet, og det er forbudt !! I hans svært berusede tilstand, kunne man jo heller ikke bede ham flytte "køretøjet".
Den svære alkoholforgiftning han var i, skulle vistnok stamme fra begravelsesceremoen efter Claus Rifbjergs bisættelse - bb1 var jo en rigtig god ven til forfatteren, som han ofte havde været på jagt med. bb1 har ved flere lejligheder fortalt anekdoter fra disse jagter, både på Sjælland men også på skovgodset ved Silkeborg, som bb1 har lejet jagten på !! Skønt han praler med ejerskab af godset, er han kun jagtlejer !!

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 19-04-15 14:42

Jeg troede en overgang, at Bb1 var godsejer, idet han ved en tidligere lejlighed beskrev Løvenholt Gods som "mit gods".

Mvh.

Tonganeseren

Er nu blevet færdig med brændeskuret. Jeg forsøgte at bilde konen ind, at man så skulle holde "rejsningsgilde", men den åd hun sgu ikke.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 19-04-15 19:51

Hvad!!!!????? Er bb1 ikke godsejer...? Nej nu....Det næste I påstår er vel, at han heller ikke er forfatter...?

Citat
Er nu blevet færdig med brændeskuret. Jeg forsøgte at bilde konen ind, at man så skulle holde "rejsningsgilde", men den åd hun sgu ikke.
Nå, åd hun den ikke Det havde satme osse gjort ondt da.
Der var engang et kvindfolk der bed i min.......Nå, den historie kan jeg fortælle en anden god gang