/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
En "sjov" bemærkning
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 764 gange
100 point
Dato : 12-04-15 13:38

I forbindelse med vores Dronnings kloge bemærkning vedr. indvandring, læste jeg i kommentarsporet at en havde skrevet: "Privatiser Kongehuset"
Kan man det..Altså, at privatisere Kongehuset?

Var det f.eks. ikke smartere -og billigere vi privatiserede Christiania..?

Mvh.
Tommy.

Accepteret svar
Fra : modersvilje

Modtaget 110 point
Dato : 12-04-15 14:03

Og her har vi så: "KONGEHUSET DANMARK" sponsoreret af MÆRSK & COCA COLA A/S
Se så vil vi blive taget alvorligt!
mvh,
MV2

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 12-04-15 16:30

Modersvilje, med den bemærkning in mente kan vi allerede nu konstatere, at Folketinget er blevet privatiseret.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 12-04-15 20:38

Christania er privatiseret!

Men nedlæg bare kongehuset, og fri os for de marionetfigurer!

Og adskil stat og kirke hurtigst muligt, eller privatiser kirken!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 12-04-15 21:59

Citat
Men nedlæg bare kongehuset, og fri os for de marionetfigurer!

Og adskil stat og kirke hurtigst muligt, eller privatiser kirken!
Ups, begge dele kræver nok en ændring af Grundloven.
Det tror jeg næppe der er flertal for - og slet ikke nu, hvor Margrethe Daisy, Inge Støj og Pia K. er blevet slyngveninder.. Men nu skrev skribenten i kommentarsporet "privatisering" -ikke nedlæggelse..

Citat
Christania er privatiseret!
Nårh!?!??? Vil det sige, at Christiania slet ikke er på Finansloven så ?

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 12-04-15 22:04

Spørgsmålet er stillet under smalltalk, og det er jo netop, hvad det er. Kongehusets placering i systemet og dets rolle i statsforfatningssretten er fastlagt i grundloven, og det kan kun ændres ved en ændring af grundloven. En klog debat om kongehusets rolle, med gennemarbejdede argumenter for og imod, kan bestemt være interessant, men har dog ikke meget med virkeligheden at gøre, for Danmarks Riges Grundlov ændres næppe de næste 50 år. Så, nej, svaret er, at man kan ikke privatisere kongehuset.
Så måske er det mere givtigt at smalltalke om ting, der kan ændres på eller gøres bedre. Og så føre en velargumenteret debat ud fra det. Og så lade Kongehuset udfolde sin rolle på en god måde imens. Og skulle vi så ikke lige ønske vores dygtige Dronning Margrethe et stort til lykke, også her på Kandu.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 12-04-15 22:29

Citat
Og skulle vi så ikke lige ønske vores dygtige Dronning Margrethe et stort til lykke, også her på Kandu.

God idé!
Jeg lader tråden stå åben til efter den 16. Så kan alle der har lyst, ønske Daisy tillykke.
Jeg tror hun følger med på Kandu - og jeg er ret sikker på hun har en profil.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-04-15 12:35

Citat
..nedlæg bare kongehuset..
Det tror jeg næppe der er flertal for...

Nåeh... dét tror jeg nu nok der er, hvis man tør spørge 'folket' !
...for alle andre end liiige de som lever på nas til Kongelige selskaber, Opera, Kur... og hva' har vi ?
Så hvad med en folkeafstemning?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-04-15 12:38

Ud med Magrethe ..og ind med KALIF ...så tror jeg den bliver stiff
Yassan for PRESIDENT
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-04-15 16:54

Altså lige minus Molo:

Men ellers er den lille klat undermålere,der konstant hagler på Kongehuset,som regel nogle venstre orienterede fantaster. Der for det meste ligger på sofaen. Og kun rejser sig når de skal efter flere guldbajere. Ren og skær brødnid. Tror man virkelig kontanthjælpen blev højere,fordi vi fik en Præsident.
Selv Enhedslisten og SF,har fundet ud af at det ikke er populært at berøre emnet,for den har ikke en snebolds chance i helvede,for at blive gennemført. De møder jo også trofast op i stiveste puds, når der er middag for een eller anden statsoverhoved.

Den klatskilling vores kongehus koster (- en Præsidents hyre) er jo pebernødder når der tænkes på Indvandrerer,militær,tabet på Dong,som nu lyder til at være i nærheden af 50 mia......blot for at nævne enkelte pengeslugere / penge smidt ud af vinduet. Listen er lang.

Så stor tillykke til Margrethe. Hun er sidste skanse af danskhed.

Næh...skal der røres ved Kongehuset,skal vi tilbage til Enevælden. Og så ud med det rakkerpak,i Folketinget.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-04-15 19:02

Nemlig Mosebaek. Intet over og intet under, men kort og præcist.
Alene tanken om, at Lykketoft kunne blive Præsident får det til at løbe koldt ned ad rygstykkerne.

Citat
Og adskil stat og kirke hurtigst muligt, eller privatiser kirken!
Hvilket også ville kræve en grundlovsændring.......som der heller ikke er flertal for.
Kulturarv skal ikke bare nedlægges eller privatiseres.

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 13-04-15 20:03

Folkens inkl. Mosebaek og hans gylp:

Citat
Men ellers er den lille klat undermålere,der konstant hagler på Kongehuset,som regel nogle venstre orienterede fantaster. Der for det meste ligger på sofaen. Og kun rejser sig når de skal efter flere guldbajere. Ren og skær brødnid. Tror man virkelig kontanthjælpen blev højere,fordi vi fik en Præsident.

Det kunne jo også være andet end penge, der stemte én for over tid at overveje afskaffelsen af "konge"huset til fordel for én valgt af folket - ved så godt, at fossiler som Mosebaek og med ham flertallet ville vælge at bevare status quo. Jeg kunne ikke drømme om at stemme på liste B, men én fornuftig stemme m.h.t. til dette emne har de dog: Zenia Stampe.

Og dette "andet" er for mig den menneskelige værdighed - for "høj" som for lav og som totalt mangler idag. Tåkrummende underdanighed!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-04-15 20:24

Citat
men én fornuftig stemme m.h.t. til dette emne har de dog: Zenia Stampe.
Hold da op, lgs. Har jeg virkelig taget så meget fejl af dig...?

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 13-04-15 20:52

Citat
Hold da op, lgs. Har jeg virkelig taget så meget fejl af dig...?

JEG skelner skarpt mellem ZS´s holdning til det royale og så alt andet - gør du?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-04-15 21:17

Næææ, det gør jeg nok ikke, fordi alt hvad der kommer fra Zenia Stampe er fakta benægtende. At hun er modstander af Kongehuset er jeg ikke overrasket over, det er jo meget generelt for kulturhadere. Men hun deltager da med største fornøjelse til hofballerne.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-04-15 22:22

Angående din primitive udtryksform lgs, kan jeg forestille mig,at du er en frustreret teenager,med hovedet fyldt af bumser. Det er der ikke noget galt i. Det har vi alle prøvet. Men vent med at ytre dig,til du er voksen nok,til at kende konsekvenserne af dine "meninger".

Skulle du mod forventning,være ude over teenage tilstanden,har jeg virkelig ondt af dig. Det kræver sikkert seriøs behandling.

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-04-15 08:03

Næeh... vi skal den anden vej. Vi skal ikke privatisere. Vi skal nationalisere.

Jeg har al for tit oplevet de privatiseringer der skulle gøren varen bedre og billigere have den effekt at varen/servicen blev dårligere og dyrere, arbejdsforholdende for de ansatte forringet, lønnen trykket og den evt. gevinst i indtjening gå til ledere, ejere og investorer, som gemmer pengene i skattely i stedet for at de blev brugt til investeringer og jobskabelse. Post, persontransport, pleje, infrastruktur i det hele taget er blevet stjålet fra folket og givet til en flok banditter i habitter.

Banker, kreditforeninger, pensionsselskaber ...nationaliser hele lortet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 14-04-15 11:48

Citat
Næeh... vi skal den anden vej. Vi skal ikke privatisere. Vi skal nationalisere.
Ja for satan da. Hvem husker ikke de go'e gamle dage. Dengang, det kommunistiske paradis rigtigt var i sit es.
Folk hyggede sig i kilometer lange køer foran butikkerne - når butikkerne var så heldig at få lidt varer på hylderne. I disse køer stod husmødre fra kl. 08 om morgenen til langt ud på eftermiddagen og HYGGEDE SIG.....for derefter at få besked på, at en ny hyggedag var i vente om 14 dages tid, da alt desværre var udsolgt. Da ville jublen ingen ende tage. Husmoderen tog glad hjem igen med tomt indkøbsnet, men det var husmødrene ikke kede af..... Næeee, for sikken masse penge vi har sparet jublede de glade. OG, en ny lang hyggedag var atter i vente........ JIPPIIIIII.....
Jo jo rent paradis!

Et andet lykkeligt kendetegn ved det kommunistiske paradis, var gratis ferierne til Gulag i Sibirien.

Alle var lige "rige" - ja... øh, lige undtaget partitoppen, som var en lille bitte smule mere rige. Men selvfølgelig, det manglede da bare, partitoppen havde jo egenhændigt skabt paradiset. Så jo, absolut da, der skal også være retfærdighed til

Åh og hvem husker ikke med vemod, den lange smukke grå mur med pigtrådet for oven.
Den grå mur, som skulle forhindre borgere fra de fattige og undertrykte kapitalistiske lande at flygte ind i paradiset.

ÅÅÅÅÅÅHHHH ja, sådan et paradis vil vi også ha' i Danmark.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 14-04-15 14:31

Hov jeg glemte lige.......

For at forsikre sig om, at alle var lykkelige i dette herlige kommunist-paradis - alias Lykkeland, blev der oprettes en Efterretningsvirksomhed som baserede sig på et stort korps af spioner og meddelere. [B]telefonaflytninger var total. Og frem til midten af 1980'erne voksede Stasi til at omfatte 91.000 ansatte og næsten 200.000 informanter,

Opdagede Stasi, at en familie ikke var lykkelig blev familien send på ferie i feriekolonien Gulag. Endda med alt betalt.
Hvis du ikke ved hvad Gulag er, så har det samme koncept som Julemærke Hjemmet - altså et sted, hvor overvægtige bliver en del slankere.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-04-15 14:51

Citat
Dengang, det kommunistiske paradis rigtigt var i sit es.

Ja, præcis som det private initiativ skulle holdes hånden under med Bank-pakke I + II + III +
IV osv. fordi kapitalismen havde spillet sig fallit på andres bekostning og 'markedsøkonomi' viste sig IKKE; at være en eksagt videnskab, som fulgte de 'matematiske' finansielle modeller for samfundet (= dig & mig) som sådant, men var skabt af 'udefra kommende' faktorer ...og min bare

Næeh... nu kunne man sagtens stå med hatten i hånden og bede alle borgere om at være solidariske for at få enderne til at nå sammen og 'redde' landet.
Vor Herpes Bevare Os ..samt Gud og Kongerige
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-04-15 14:58

Stasi ???

Tag liiiiige og læs en flig af sandheden omkring overvågning, som myten om FRIHED og PRIVATLIV blev 'demonteret' af Edward Snowden : http://da.wikipedia.org/wiki/Edward_Snowden

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 14-04-15 15:32

Citat
Tag liiiiige og læs en flig af sandheden omkring overvågning, som myten om FRIHED og PRIVATLIV blev 'demonteret' af Edward Snowden :
FANTASTISK GODT SET !!

MEN....
Molo vil du være sød at forklare, hvorfor vi - altså os i den vestlige verden, har fået en sådan overvågning?
Det skyldes måske den ideologi som hedder: Naziislamisme - Altså terror - når den er værst..

Kommunisterne/Kammerat Stalin og Nazisterne/Parteigenosse Hitler, havde forøvrigt indgået "samarbejdsaftale" om erobring af hele Europa.
Menæh, Hitler fandt kommunisme et nummer for slem, derfor afbrød han "samarbejdet" den 21. juni 1941

Molo, det er da en forfærdelig ideologi du sværger til

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-04-15 02:19

Citat
Alene tanken om, at Lykketoft kunne blive Præsident får det til at løbe koldt ned ad rygstykkerne.
ville du hellere have Anders Fogh Rasmussen som præsident? nej vel Dronning Margrethe gør det godt og der er ikke flertal i den danske befolkning for at afskaffe kongehuset, prøv at læse Mette Gjerskovs blok hun er ikke tilhænger af monarkiet vil jeg lige tilføje:
http://politik.tv2.dk/2015-04-14-afskaf-kongehuset-oeh
Tillykke med fødselsdagen i morgen til Hendes Majestæt Dronning Margrethe

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-04-15 06:50

Vesten har fået påduttet den overvågning der tjener magten bedst. Det er i hvert fald ikke for borgernes skyld at de overvåges. I et magtfuldkomment samfund bruges informationer om borgernes private data til at imødegå kritik ved at spionere mod potentielle politiske modstandere, samt for at kunne håndtere evt. 'angreb' på de tilranede privilegier fra andre interessegrupperinger og stater. Hvorfor skulle Merkel's telefon ellers aflyttes? ...og klima topmødet i København? ..og alle andre?

Man skal kende sin fjende for at kunne imødegå ham. Er samfundsborgeren blevet fjenden generelt?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-04-15 07:06

..sjovt nok er det 'den anden vej rundt', når det kommer til borgernes 'overvågning' af magthaverne. Derfor var der overvejende enighed i folketinget om den nye offentlighedslov. Vi borgere må helst ikke vide hvilke bevæggrunde der er for beslutninger gennemført af de 'folkevalgte'. DONG salget er et godt eksempel.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-04-15 10:41

Ja,det kan jo næsten ikke siges flottere. Og da slet ikke af en republikaner. Tyder på,hun trods alt har en vis rationel tænkeevne.

Når nogle (Mest nogle få røde) jamrer sig over at Kongehuset ikke betaler skat,må man jo ikke glemme at de i virkeligheden,driver en rimelig stor arbejdsplads. Medarbejderne her,betaler nok skat af deres indkomst. Dernæst at pengene der overføres til Kongehuset,vil rotere rundt i landet. Altså skabe omsætning her. Til gavn for os alle. Det er da muligt,at "Kong" Henrik bruger lidt af hans hyre,på slottet i Frankrig. Men igen...hvor mange ejendoms besiddelser,tror i ikke en Præsident,ville få under neglene.

Citat
ville du hellere have Anders Fogh Rasmussen som præsident?

Af de to omtalte herrer,ville jeg dog vælge ovenstående. Han har da lidt diplomatisk tæft.

Og Molo`s passion for overvågning,deler jeg slet ikke. Tværtom. Siden vi blev besat af arabere,har jeg haft fuld forståelse,for nødvendigheden heraf. Det må vi lære at leve med. Trist men sand. Desværre er overvågningen tit mangelfuld. Så for min skyld må den gerne forstærkes.

Citat
Er samfundsborgeren blevet fjenden generelt?

Ja desværre,en hel del af den. Beviserne foreligger næsten hver eneste dag.

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-04-15 11:23

Citat
Desværre er overvågningen tit mangelfuld. Så for min skyld må den gerne forstærkes.

Forstærket overvågning Mosebaek ?

Jamen, det kan vi da sagtens ordne:

1.) Jeg kommer og sætter helt gratis et overvågningskamera op i dit soveværelse, på dit toilet, i din bil og din have ..og optager alle dine telefonopkald.

2.) Så deler jeg ALT DETTE on-line på Facebook .. eller; hvor der nu er 'kunder'.

3.) Jeg gemmer selvfølgeligt ALT i søgbar form, således at man kan finde dét frem, som man evt. gik glip af i første omgang.

4.) ALT dette med tydelig angivelse af din bopæl, civilstatus, beskæftigelse, økonomiske forhold osv.

VELKOMMEN PÅ FORSIDEN Mosebaek

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-04-15 11:29

Det er også lige meget ..om jeg gør ovenstående.

Der er åbenbart allerede card blance til at gøre dette ...uden din accept eller viden.

Såvel for 'efteretningstjenester':

1.) http://finans.dk/live/it/ECE7578596/Efterretningstjeneste-Vi-må-hacke-os-ind-på-alle-computere/

..som for private firmaer:

2.) http://finans.dk/live/it/ECE7605116/Avis-Populær-internetbrowser-udspionerer-dig/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-04-15 11:51

Molo, Kan du flere sange fra de varme lande.

Hvis du sætter lighedstegn med ovenstående vs dine skriverier vedr.
Citat
Vi skal ikke privatisere. Vi skal nationalisere.
Jaaaaeeee, sååååeeeee

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-04-15 16:33

Citat
Forstærket overvågning Mosebaek ?

Her tænker jeg bl.a. på de sidste dages beretninger,der er kommet frem om Kriminalforsorgen,og ialamister i vore fængsler.

Citat
Jeg kommer og sætter helt gratis et overvågningskamera op i dit soveværelse, på dit toilet, i din bil og din have ..og optager alle dine telefonopkald.

Jamen,jeg er stadigvæk kold i rø.... For min skyld må de stikke et kamera,op i den navnløse.
Hvad angår soveværelset,er aktiviteten for stærk nedadgående. (72 og 66 år). Den bruges mest nu,til det beregnede formål,nemlig at sove i.

Bilen...det er straks værre. Så ses det hvor støvet den er. Og endnu værre,det sker da jeg nyder "en lille een",ude på de små veje.....nææh,rolig nu. Ikke noget med spirituskørsel. Har haft kørekort siden 1962. Og ikke så meget som en enkelt klip,indtil nu.

Nå,nu bevæger jeg mig nok (igen) ud i spørgsmålets periferi.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-04-15 20:24

Undskyld Tommy. Håber der er plads til lidt (flere) udskejelser,her i tråden. Konen følger med i opmarchen til Dronningens party. Jeg skuler også ind imellem til alle de lange kjoler,der kommer slæbende,med et menneske inden i.

Det der "slår" mig igen,er at alle vore røde "sparsommelige" ministrer,kommer trillende i hver deres Audi A8 Quattro. Nok 12 cyl. Til 5-6 mill. Kr.

Hva`fanden med om de kom i en Fiat Uno. Måske endda med klimanlæg....næh..vi la`r daleren rulle. Skatteyderne betaler. Uanset om man er Socialist,eller Liberal.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-04-15 22:04

Citat
Undskyld Tommy. Håber der er plads til lidt (flere) udskejelser,her i tråden.
Alt det du vil. Bare gi' den gas !!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-04-15 07:30

Vi har rigeligt med privatiserede efterretningstjenester: Google (Android) og Facebook ..bare for at nævne et par stykker.

Jeg er nu ikke den eneste som finder overvågnings beføjelserne problematiske:

http://politiken.dk/debat/ECE2627552/militaer-overvaagning-af-borgere-udhuler-retssikkerheden/

..men den eneste overvågning der åbenbart kan få Danskerne op i det røde felt er politiets fotovogne.

De kan ellers nemt omgås ved at lette foden fra speederen ..eller tage cyklen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-04-15 11:36

Tillykke med fødselsdagen Deres Majestæt

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-04-15 12:44

Nåeh ja... jeg falder så også til patten ..og siger STORT Tillykke til Daisy.
Jeg er godt nok ikke kongetro, men en årsdag skal da fejres!
</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-04-15 20:43

Tak for svaret modersvilje.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 17-04-15 08:09

ok