/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
IP Camera
Fra : Markmuss
Vist : 495 gange
110 point
Dato : 08-04-15 20:27

Hey derude
Har købt et ip Kamera det er ikke nemt at få adgang til det - når jeg ikke er er på min eget private netværk - min router er en AirPort Expres - og hele missæren til port forward er jeg gået kold på Kan nogen på forståeligt dansk sætte en guideline op her -
-/Jan

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 09-04-15 10:34

Hej Markmuss
først finder du du af hvad det IPcam har fået. det finder du der hvor du kan se hvilke addresser, din router har uddelt. Her er som regel muligt at reservere denne, så den beholdes. Herinde finder du også lige hvilken addresse du har fået ved din udbyder, altså wan IP addresse, skriv den lige på papir. Nu laver du en port forvard fra wan internet til den IP cammen har fået. Med den Port som Cammen svarer på, du ken evt. give den en anden port udefra, du vælger bare tcp/udp, det er måske ikke nødvendigt, men skader ikke. Nu tager du en PC. skriver den IP du har fået tildelt, og ser on dit Cam svarer, der er lige en kringle her ved mig, mit Dlink vil Have at jeg installerer en hjælpe program. som automatisk hentes via internettet ved Dlink, der er bare det at den virker kun med explorer, altså ikke med chrome. Tablet og telefon har jeg købt en app, kunne godt bruge den gratis men synes det er rart uden reklamer. Jeg bruger IP-Cam wiewer. Nu hvordan ser du om det virker udefra? Du sørger for at lukke dit trådløse net så du kun bruger telefonens net. Her kan du så skrive den udefra tildelte Ip addresse og se om din port forward virker.

Det er den simple og for mig klare løsning. Så få dette til at virke først. Så beskrives der løsninger med at trykke på en knap, så kobler det cam måske til via wireless. Her vil jeg også foretrække at du sætter det op manuelt, hvis du vil bruge wireless. Men få det nu til at virke med et kabel først.
Spørg videre hvis det går noget galt. Hilsen Steen

Kommentar
Fra : Markmuss

Dato : 09-04-15 10:52

Super?? forsøger snart ??
Tak

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 09-04-15 16:56

Hvilket type IP kamera er det, der er enkelte typer der selv kan lave port forwarding, så du ikke behøver at sætte din router op til det.

Falcham

Kommentar
Fra : Markmuss

Dato : 10-04-15 00:22

Det er et d- link DCS 930l ????