/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Ismaskine
Fra : Gazi
Vist : 1933 gange
50 point
Dato : 19-06-03 00:00

Jeg spekulerer på at købe en ismaskine.Men er den værd at bruge penge på?
eller er den som mange andre køkkenmaskiner, noget som ikke lever op til ens forventninger, noget man bliver skuffet over.
Og hvis, hvilket mærke er så det bedste til prisen?
Håber i kan hjælpe.

Hilsen Gazi

Accepteret svar
Fra : jysch

Modtaget 50 point
Dato : 19-06-03 03:12

Hej Gazi!

Jeg har købt en for et par år siden eller mere - og jeg tror kun jeg har brugt den 2 gange.

Så du skal overveje det meget nøje om du vil investere i sådan en - prøv evt. at låne en i første omgang.

Mvh. Jysch

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-06-03 10:10

Kender også en, der har en stående på hylden og samle støv!

Kommentar
Fra : willlliam

Dato : 19-06-03 12:18

put du bare isen i en plasticpose og gå i gang med hammeren.

Du har sparet flere hundrede kroner og maskinen samler ikke støv ( hos dig )

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 19-06-03 14:06

Hvad slags ismaskine? til alm. is-terninger??
Man skal godt nok bruge mange is-terninger - og ens tid skal være kostbar - for at det kan betale sig.....
Husk på at den bruger en masse strøm. Så hvis du kun bruger - lad os sige 5 x 3 isterninger i døgnet - så ville du kunne udregne en stykpris pr. isterning, når du både skal have forbruget hjem og investeringen - og så vurdere om det er det værd.

Hvis jeg skal have kalas her (fest ) - så gøre jeg det at jeg laver en masse isterninger og har i en stor pose i fryseren. Jeg har investeret i en rigtig god stor gummi-is-terningsbakke - og så er det nemt at få is-terningerne ud og genfylde....

Hvis det er en ismaskine til at lave "spise"-is - har jeg absolut ingen erfaring! Jo! - de er gode hos Hjem-is

Mvh

Kommentar
Fra : Gazi

Dato : 19-06-03 14:53

Jeg tænker på en ismaskine til at lave spise is

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 19-06-03 17:23

Det er også sådan én jeg har -

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-06-03 17:36

Isterningmaskiner er kun for restaurationer (og sidder godt nok i amerikaner-køleskabe).

Desuden vil jeg ikke anbefale en isterningmaskine til hjemmebrug, idet: De er dyre 4 - 6000 og opefter + moms, de bliver noget nær levende indvendig (drik aldrig isvand på en restauration - ok med sprut eller cola + is, idet sprutten/syren i sodavandet slår skidtet ihjel). De bruger gruelig meget strøm og vand i forhold til hvad de producerer. Der er meget vedligehold hvis man skal holde dem bare nogenlunde ok. De støjer.

Du kan normalt se på isterningerne om isterningmaskinen er nogenlunde ren, så er de helt klare. Er de matte, vil jeg holde mig fra dem.

Kommentar
Fra : Gazi

Dato : 20-06-03 15:11

Hvor lang tid tager det før isen er færdig?
Og kan man tage isen op, som en klump eller sidder der en røremekanisme i isen?

Godkendelse af svar
Fra : Gazi

Dato : 21-06-03 11:52

Tak for svaret jysch. Jeg har droppet at købe en ismaskine. :-96

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 21-06-03 16:50

Hej Gazi

Tak for acccepten - prøv at spørge i din omgangskreds, det kan være at der er nogen som har en stående, som du kan låne.

Sommerlig hilsen Jysch

Kommentar
Fra : mdo

Dato : 01-07-03 12:44

Dette er jeg slet ik ening i. Jeg har selv en ismaskine og bruger den ganske meget.
Det er dog blevet lidt mere besværligt med pastoriseret æg - men det bliver supergodt - og så ved man hvad der i. Det tager ca. 10 at blade de hele og ca. 30 min. i maskinen selvfølgelig afhængig af mængden ! Men det kan faktisk spises umiddelbart efter det er lavet på maskinen !! Så køb een - men husk det skal altså op omkrig en liter - ellers er den den næsten for lille.

/MDO

Kommentar
Fra : mdo

Dato : 01-07-03 12:44

Dette er jeg slet ik enig i. Jeg har selv en ismaskine og bruger den ganske meget.
Det er dog blevet lidt mere besværligt med pastoriseret æg - men det bliver supergodt - og så ved man hvad der i. Det tager ca. 10 at blade de hele og ca. 30 min. i maskinen selvfølgelig afhængig af mængden ! Men det kan faktisk spises umiddelbart efter det er lavet på maskinen !! Så køb een - men husk det skal altså op omkrig en liter - ellers er den den næsten for lille.

/MDO

Kommentar
Fra : Gazi

Dato : 01-07-03 17:56

Hej mdo
Fint med flere meninger. Hvilket mærke er din ismaskine?

Gazi

Kommentar
Fra : ordbutikken

Dato : 02-07-03 11:47

Jeg har netop set at der er tilbud på en ismaskine til 299 kr. - husker blot ikke hvor.

Kommentar
Fra : C.Falch

Dato : 07-07-03 00:04

De har fx en Kenwood på 0,8 liter i Føtex i den kommende uge til 299,- og en i "Din aktive isenkræmmer" til samme pris, men det fremgår ikke hvilken størrelse og hvilket mærke i deres netavis (set på MinReklame.dk)