/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Indkøb tyskland
Fra : Broderpivert
Vist : 986 gange
100 point
Dato : 29-03-15 15:45

Hej allesammen.
Jeg skal til tyskland altså lige over grænsen her om et par uger. der skal jeg have kød og vin med hjem.
Kender i nogle steder tæt på grænsen hvor man kan købe noget godt kød samt et godt sted at handle vin ind. Self så billigt som muligt.
Jeg tænker ikke de alm grænsebutikker.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 29-03-15 16:10

Hej
Vi handler altid i SKY Markt, hvor de har en rigtig god slagterafdeling. Vin drikker vi ikke så meget af, så der kan jeg desværre ikke hjælpe.
Ingeborg

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 29-03-15 16:21

SKY Marsk, - SK. som vi plejer at kalde det, - du kommer til det, ved at køre over grænsen ved Kruså følg vejen til Flb. så kommer det på din ventre side.
Det har lige været brændt ned, men er nu genopstået, men vi håber at alt bliver som før.

God tur.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 29-03-15 16:22

Sky Markt i Flensborg åbner først igen i maj.

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 60 point
Dato : 29-03-15 16:37

Vi kender godt SK, nu SKY der er under ombygning, men vi foretrækker City,
her får du udsøgt kød, og også mange andre kvalitets varer.

Bedre, men også lidt dyrere, end i det sydligere Förder Park.
Her køber vi dog god, billig maling og gødning hos Praktikeren, nu opkøbt af vist UNO?

Vin får du billigere i grænsebutikkerne,
her foretrækker vi den gamle Fleggaard i Wassersleben.

Gas, kamsteg på tilbud mm. køber vi hos Calle,
og ellers er der billige discount butikker, især Aldi og Lidl...

Og så kan vi anbefale at spise buffet på den kinesiske neden for Söder Markt i Flensborg.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-03-15 17:32

Noget du ikke nævnte, øl på dåse, stadig med eksport fradrag, hvor længe det så varer?

Her køber de fleste danskere øl som Royal Eksport, Sort Guld mm, og så for kendere: Ale 16,
selv køber vi Odense Albani med Fyns bedste humle, nu måske også med lidt plastik??

Men der er langt bedre tysk øl til prisen, tidligere købte jeg billig øl fra Berlin,
dengang der var intern tysk eksport støtte, og man ville bevare den tidligere isolerede by.

Selv nu, mange år efter murens fald kan jeg ikke lide det Ehemalige DDR, stadig uden humor,
men de kan lave øl, en af de bedste er en Rostocker, som jeg tidlige købte i City.

Nu ser jeg den ikke mere og køber i stedet for en Darguner Pilsener fra nabobyen,
den kan jeg varmt anbefale, en grøn halv liters 5 % Premium Pilsener til en rimelig pris.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-03-15 17:50

Angående vin, så købte jeg tidligere billig vin fra Portugal, senere Chile,
men efter at jeg har mødt min nye kone, køber vi nu Drosty Hof fra Sydafrika.

Hun har været der og besøgt den pågældende vingård, og læste engang i Politikken:
Billig vin, der smager som en million.

Og det er billigt, 150 kr for 6 flasker hos Fleggaard.
80 kr i pap for 3 l eller 4 flasker, og så har de lige nu tilbud, 3 gange 3 l for 99 kr.

Altså kun godt 8 kr pr. flaske, og med vore afvandingspriser, næsten billigere end vand.
Vi kan varmt anbefale Drosty Hof ...

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 29-03-15 18:07

http://www.graenseguiden.dk/services/real/

kød er godt i real flensburg, også frugt og meget andei i førde park

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 29-03-15 19:04

Hej
Nu er der jo flere SKY Mark i Flensborg. Vi handler hos SkY am Ochsenweg og den står der endnu. Det brændte SKY Markt ligger i Steinstrasse - et helt andet kvarter.
Ingeborg

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 29-03-15 19:08

Kig på denne side: https://www.sky-graensebutikker.dk/aabningstider/ scroll til nederst på siden.

Den du nævner må være en anden "koncern".

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 29-03-15 19:15

Hvis du vil handle i Tyskland,skal du ikke handle der,hvor der nu kommer danskere,derimod hvor også tyskerne handler ind,de butikker er ikke baseret på grænsehandel,og på grund af stor konkurrence er de noget billigere.Vi har nu handlet ind i Tyskland i ca.20 år,og har gjort vores erfaringer,og sparer mange penge.Vi handler altid i Sdr.Lügum,og Leck,Ca.10 km.fra Sdr.Lügum,hvor der er et indkøbningscenter,hvor de bl.a.har super kødvarer till ca.halv pris.Skal du bruge noget til huset,f.eks.maling kan du købe det det til ca.den halve pris,som du betaler i Danmark,vi taler her kun om kvalitetsvarer. Firmaet der har byggematerialer hedder "Hagebaumarkt" Tilmeld dig som kunde,og få ekstra 3 % rabat. Jeg kan give dig et eksempel,jeg sparede ca.3.000 kr.da jeg malede huset udvendigt.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 29-03-15 19:17

Hej
Nu er alle SKY butikker ikke grænsebutikker! - Læs lige, hvor mange der findes i Flensborg!
http://www.supermarktcheck.de/supermaerkte/flensburg/59/chain:67/
Og jeg er født i Flensborg og har familie i Handewitt i nærheden af denne SKY butik, som er ret stor.
Ingeborg

Ps. Grænsebutikkerne - uanset navn, er som regel dyrere end de butikker, som den almindelige borger handler i.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 29-03-15 19:35

Det vil blive prøvet i morgen. Tager de Dankort/Visa eller MasterCard?

Eller kun kontanter - €?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-03-15 19:45

Selv er jeg kun tilflytter, men det er nu 40 år siden, at min nye nabo tog mig med til City,
dengang havde han buines kort og vi sparede meget. Nu kan alle handle der.

Og selvfølgelig har jeg været i Real, god discount, men efter vor mening ikke kvalitet som i City.

Og om SK, kender jeg kun det lige før havnen, og jeg har ikke været der siden min kone døde.
Sjovt nok ingelein bor jeg nu hvor jeg med mit nye teleskop kan se vindmøllerne >i Handewitt

Og vi bor ikke så langt vestpå at vi handler i Leck, jeg har iøvrigt spillet golf der i nærheden.

Om åbningstider blev jeg i går klippet, også i City hos klick til 19 €, vist også billigere end her.
og der så jeg at de havde søndags åbnet i dag, men for sent nu.

Den store indkøbsdag er jo på torsdag, da holder vi os langt væk...

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 29-03-15 20:07

Hej
Jeg betaler med visa/Dankort hos SKY am Ochsenweg.

@svendgiversen. Min søster bor i Gottrupel ved Handewitt. Måske kan du kigge over til hende? Det er i nærheden af flyvepladsen.

Ja, torsdag er ikke skærtorsdagshelligdag i Tyskland. Det er Karfreitag om fredagen derimod ganske som hos os.

Ingelein

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-03-15 20:07

Når jeg betaler i Flensborg bruger jeg altid € i byen og i City, men kroner i grænse butikkerne.

Jeg har en € grænsekonto hos Sydbank Flensborg, men ved grænsen regner de i kroner,
og hvis de omregner til €, er kursen ikke altid så god, og så kommer der også ekstra gebyr.

Alle tager glædeligt mod danske kredit kort, med dækning, også ofte kun med underskrift,
men især ved grænsen er kurserne ikke altid optimale.

Og hæv ikke € i en tilfældig bank, ikke din egen, det koster...

Godkendelse af svar
Fra : Broderpivert

Dato : 26-05-15 15:34

Tak for svaret svendgiversen.