/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
..og så til Sporten her efter tv-avisen
Fra : lgs
Vist : 457 gange
300 point
Dato : 28-03-15 20:18

........hvor vi lægger ud med at se de sidste 50 meters race af 50 svedige mænd på cykel med rumpen i vejret og tungen ud af halsen

eller

15-20 også mænd , der småløber rundt på en grønsvær og prøver at se ud fokuserede og vældig vigtige ud om en bold og en meget professionelt udseende herre, der ofte ser småfrysende ud i sin frakke, mens de 15-20 løber rundt i korte bukser

eller

2 kortskørtede, oftest ganske godt udseende kvinder smækkende en slags bold mod hinanden hen over et net er det vist

eller, eller, eller.........

Hvad er fælles for disse såkaldte sportsmennesker? Money, money is what makes the sports go around! Og- her er det for mig det virkelig forargelige – når – for nu at holde mig til vores allesammens tvangslicensfinancierede DR – vi alle, hvad enten vi vil det eller ej, skal betale til denne licensfinancierede reklame for i forvejen ofte astronomisk velbetalte, professionelle skare.
Mennesker, der har gjort sport til deres levevej – og fred med det, så længe jeg ikke skal være med til at betale for DET.

Det er nok utopisk at drømme om det, men ville det være så tosset også – absolut nok ikke i stedet for, det ville være 100% utopi – at veksle mellem andre typer professionelle: håndværkere f.eks., bedemænd (m/k) eller landmænd, der kunne få lejlighed til at vise en del af deres kunnen?

Ovenikøbet kunne det måske være interessant.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 310 point
Dato : 28-03-15 20:24

BØØØVS.....

Så er der måske luft igen...

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 28-03-15 20:34

Hej
Burde slet ikke udtale mig, for jeg ser TV omtrent 2-3 timer om ugen - såfremt der er programmer om/med natur, dyr eller andre naturfænomener - eller får noget om disse forklaret.
Meen hvor har mange svært ved at finde den knap der gør noget så enkelt som at slukke for det man ikke gider se.
Jeg husker, at der for år tilbage var nogle programmer, hvor man viste hvordan man fabrikerede forskellige ting. Det kan jeg li' at se. Og fri mig for alle de der ekstravagante madprogrammer! Lav dog nogle programmer, hvor unge mennesker, der er vokset op med fastfood får lært madlavningens grundbegreber i stedet for noget fisefornem mad, hvortil man ikke kan få ingredienserne uden at skulle styrte rundt i butikker, som ofte ligger mange km fra ens bopæl.
Ingeborg

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-03-15 20:43

Professionel sport eller sport i det hele taget, er for at udøverne kan konkurrere med hinanden og det kan have en underholdningsværdi for dem som ser på og måske hepper på hold eller person.
Professionel håndværk er for at udøverne kan få brød på bordet, det er der ikke megen underholdning i set fra tilskuerside, håndværk er heller ikke en sport eller er det?
DR havde engang noget med truckførere, lastbilchauffører og andre som dystede mod hinanden, at der ikke er mere af den slags skyldes sikkert at der var for få seere, var der ikke også noget med Danmarks bedste bonderøv?
Det handler om at få dig og andre til at se programmet, altså seertal har stor betydning, også for public service kanaler

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-03-15 20:47

Citat
ganske godt udseende kvinder
og der er Helene Ficher blandt og hun underholder på TV om et kvarter så noget godt får man for medielicensen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-03-15 20:51

Ja vi må ha noget ala 2 fag frem som der var for en del år siden!
http://www.dr.dk/Bonanza/serie/Underholdning/To_fag_frem.htm

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-03-15 20:51

Citat
Netop nu er der overalt på kloden "Earth Hour", der er verdens største klimakampagne, som organiseres af Verdensnaturfonden.
læst på TV2 nyheder, det bliver ikke hos mig - sådan noget pjat jeg vil have lys i hele hytten og se TV og have computeren kørende, vi har masser af strøm fra møllerne i aften hvor det blæser 9 meter pr. sekund

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 28-03-15 21:45

Jeg er enig med lgs Der er for lidt sport i fjernsynet Lad os få mere. Jeg nyder at sidde og se på Danmarks dygtige atleter og vores mange dygtige boldspillere. Mere af det i fjernsynet og kunne der så blive tilføjet lidt svømning, tennis, badminton m.m. så siger jeg yahuuuuu....

Jeg håber ikke at jeg har misforstået spørgsmålet??? eller er der egentlig et spørgsmål???????

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 30-03-15 08:28

Der er da masser af sport i fjernsynet,bare man har økonomien til det !!! Det var fint,da TV 2 sendte F 1,men hvis man ikke vil betale i dyre domme for det,må man ty til RTL,det er gratis,men med reklamer.Tilbage til DR 1,en skodsender,f.eks.nyhederne"så er vi i gang med nyhederne og gentager hvad vi har bragt for 20 min.siden (godt for de glemsomme) og så kommer vejret,hvor man spilder megen tid på,hvordan vejret er i USA ".Jeg spørger mig selv,hvad laver de mere end 1000 ansatte ? Der skal nok ikke så mange til at sende en gammel film.Det var så min mening,vil gerne høre andres.

Godkendelse af svar
Fra : lgs

Dato : 30-03-15 14:58

Touché Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi