/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
hvordan fyldes olie på scooteren
Fra : slili
Vist : 798 gange
50 point
Dato : 19-03-15 15:30

hej.

skal for første gang fylde olie på min scooter.

hvor skal det fylde i henne?

skal deet kkke vare fyldes i beholderen under sæder. altså der hvor man har sine ben??

Accepteret svar
Fra : McBobo

Modtaget 60 point
Dato : 19-03-15 16:17

På de fleste scooter påfylder man olie under sædet, lige ved siden af benzindækslet.
Men hvis du er i tvivl kan du altid ringe og spørge den du her købt scooter af, eller kører forbi et autoriseret scooter-værksted.

VIGTIGT!
Husk nu at påfylde den rigtige olie, alt efter om det er en 2 takts eller 4 takts motor din scooter har.

McBobo

Kommentar
Fra : slili

Dato : 19-03-15 16:46

hmm. jamen bensin dækslet sidder bagved sædet for oven. ( altså der hvor man fylder benzin på)

vi er enige om at når vi siger under sædet, er det der hvor benene er mens man kører bag det lille dæksel.

det er en pgo hot 50 fra 2013, så går ud fra det er en 2 takts der skal i.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-03-15 18:00

Jo, det er bag dine underben, og det er 2-stroke (2 taktsolie)
Når du sætter tænding på så lyser olielampen ca 2 sek. Hvis den ikke går ud er det på høje tid at fylde på. Men du må gerne fylde op før. Beholderen kan ialt tage ca 1 l.
VH Palle

Kommentar
Fra : slili

Dato : 19-03-15 18:48

1000 tak. den lyser ikke endnu. Men fylder på alligevel

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-03-15 19:39

Fint, så kan du lukke spørgsmålet.
VH Palle

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 19-03-15 20:17

Hej slili, de scootere jeg har haft skulle alle have olie i en lille olietank, man åbner bare sædet så vil du se en lille prop som du skal tage af også hælder du bare olien i, men husk at købe noget syntetisk
olie da det er det du skal bruge.
En anden ting er at hvis den har stået et stykke tid, så ville jeg også lige udskifter tændrøret med et helt nyt.
Jeg ønsker dig en masse ture uden uheld og en god sommer.
Mvh: Alan 57

Kommentar
Fra : slili

Dato : 20-03-15 09:37

pallebhansen. jeg skal nok selv lukke når jeg er klar er til det

alan57. mange tak for de gode informationer

Godkendelse af svar
Fra : slili

Dato : 20-03-15 09:37

Tak for svaret McBobo.