/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Sild/ og fiskeyngel
Fra : mig-selv
Vist : 394 gange
10 point
Dato : 18-03-15 20:04

Så kom ´silden´ til Ålborg havn, ikke den store gevinst for ´piskesmækkeren´ men en enkelt (meget lille) blev fanget på på 15 minutter.
Og vejret var samme, nu mangler vi bare de de 2 benede på stranden.

Selv har jeg et par store ciklider med ´unger´ knap 200+ og de kan ikke holde styr på dem - da det er første dag uden æggeblomme, så de (forældrene) har særdeles travlt med at ´æde´ unger og få dem samlet igen = umulighed, hvilket også er godt nok.

Dagens opservationer = kommentarer besvares næppe - med mindre de er gode /sildene altså.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-03-15 21:00

Meget generøst, hvad er spørgsmålet?

Her køber vi fine friske flad fisk for en tier af gode naboer med båd og ruser/net,
så jeg vil næppe forny vort fiske kort, håndvåben er jo gratis for pensionister...

Og sild er nu i dåse, tidlige fra vor hjemegn: Limfjorden, Hjarbæk/Glyngøre,
så Store Norske og nu bare Fiskemandens.
Hvad er bedre, vist ikke dyre Lykkeberg??

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-03-15 01:02

Karriere
Interesser
Teknologi

Reklame

Top 10 brugere
Smalltalk # Navn Point
1 Nordsted1 27077
2 ans 26248
3 molokyle 23933
4 Klaudi 18708
5 o.v.n. 16550
6 dova 15856
7 refi 15492
9 miritdk 13786
10 Camillasm.. 12371

[CITAT]
Plejer DU ikke at smide `jollen væk`
eller kom der bare mad på bordet/ op i din fritids-jolle

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-03-15 01:03

Karriere
Interesser
Teknologi

Reklame

Top 10 brugere
Smalltalk # Navn Point
1 Nordsted1 27077
2 ans 26248
3 molokyle 23933
4 Klaudi 18708
5 o.v.n. 16550
6 dova 15856
7 refi 15492
9 miritdk 13786
10 Camillasm.. 12371

Sild/ og fiskeyngel
18-03-15 21:00 : svendgiversen
InvesteringØkonomiAndet pengeBudgetSelvstændigeFaglige organisationerFjernarbejdspladsJobsøgningAnsættelseAndet jobBogholderiMarkedsføringJuraUdlejningAndet erhvervImport/EksportØstlandeUSAAndet udlandetMellem uddannelserAndet uddannelseFolkeskoleStipendierFjernundervisningAnsøgningHøjere uddannelserUndervisningSelvangivelseTold og SkatKlageinstanserAndet offentligeBilerMotorcyklerMusikFotoFilmLystfiskeriMadlavningFritidssejladsKnallertJagtDykningSportAndet fritidMalerierRollespilComputerspilHåndarbejdeRejser & UdflugterAndet rejserFeriestederCampingTimesharingSlægtsforskningSexualitetBørnSamlivSkilsmisserAndet familie & relationerLokal historieKatteFiskHundeHesteFugleGnavereAndre dyrHus og haveMøbel-reparationerTil- og ombygningAndet hus og haveEl-installationerVand og VVSMurerarbejdePolitikReligionSpiritismeKandu.dkTarotPsykologiAndre interesserSmalltalkLitteraturSocialpolitikVittighederAndet helbredSlankekureAlternativ behandlingMassageHandicapSorg & KriseMisbrugFitnessAllergiMotionErnæringFørstehjælpNaturplejeBiologiFysikKemiFilosofiAndet videnskabMS WindowsMacOSLinuxOS/2DOSBeOsAndre operativsystemerPrinterMacGrafikkortSkærmeAndet hardwareHarddiskeModemPc'erLydkortBundkortServerHTPCASPHTMLVB/BasicPHPDelphi/PascalJavaJava ScriptsVB ScriptsSQLC/C++PerlDHTMLAndet udviklingXMLCGI.NetASP.NetC#VB.NetSAP/ABAP4CSSXHTMLMobil-TelefoniUnlock MobiltelefonADSLISDNAndet telekom.TrådløsBredbåndModemHDSLTCP/IPNetBEUINetWareNovell netwareAndet NetværkFrontPageAndet multimedieFlashAutoCADPhotoShop3D StudioFontsDreamweaverPaintShopProMathCADMS-OfficeLotus NotesConcordeNavisionAndre administrativeUdbyder (ISP'er)E-MailBrowserSikkerhedHjemme siderAndet internetWebsite's
Sild/ og fiskeyngel
Fra : mig-selv Vist : 28 gange
10 point
Dato : 18-03-15 20:04

--------------------------------------------------------------------------------
Så kom ´silden´ til Ålborg havn, ikke den store gevinst for ´piskesmækkeren´ men en enkelt (meget lille) blev fanget på på 15 minutter.
Og vejret var samme, nu mangler vi bare de de 2 benede på stranden.

Selv har jeg et par store ciklider med ´unger´ knap 200+ og de kan ikke holde styr på dem - da det er første dag uden æggeblomme, så de (forældrene) har særdeles travlt med at ´æde´ unger og få dem samlet igen = umulighed, hvilket også er godt nok.

Dagens opservationer = kommentarer besvares næppe - med mindre de er gode /sildene altså.

--------------------------------------------------------------------------------
Annuller Favorit

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-03-15 21:00

--------------------------------------------------------------------------------
Meget generøst, hvad er spørgsmålet?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-03-15 01:04

? Der kom en hel markering med.......WOW

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 20-03-15 13:32

Ålborg havn .. nej, nej, nej!
Aalborg Havn!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-03-15 22:02

Aa eller bolle a - Å, det må komme an på hvornår man er født og bytavlerne er sat op.
Har været igennem mange Landsbyer og der var/er der også lokale skilte med det ene og andet, især hvor der ikke har været en Politiker de sidste 50 år.
Og i ´sin´ tid kunne man også fange halvdøde Ål i samme havn og et par enkelte ´hulke´.
Nu har den vist STATUS som badehavn - ikke en der fik mig i den balje i gamle dage, med direkte udløb fra de store fabrikker/ svineriér (Tulip eller Gøl/ Gjøl på NR Sundby siden) men der trods alt mange der benytter ´Friluften/ frieren´ - hvis det er rette navn nu omdage.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-03-15 22:06

Citat
Og sild er nu i dåse, tidlige fra vor hjemegn

Hos os Jydske (endnu et svært ord) er dåsen nu noget? silden går rundt med...

Men kan da godt se at der er får koldt til:
https://www.youtube.com/watch?v=JhTH7LiXBxM

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 10 point
Dato : 26-03-15 14:45

Sidste nyt:
Papegøje (Lutino Nymfe-Kakadue) ..også kaldet; Gul Nymfeparakit
Navn : DYGTIG
Køn: HUN
Æg: 1 stk. (ubefrugtet)
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-04-15 03:17

Citat
Papegøje (Lutino Nymfe-Kakadue) ..også kaldet; Gul Nymfeparakit
Navn : DYGTIG
Køn: HUN
Æg: 1 stk. (ubefrugtet

Sikker på den ikke hedder ka-kandue =

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 11-04-15 03:21

Tak for svaret molokyle.