/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Windows aktiverings kode
Fra : Rustica.dk
Vist : 728 gange
300 point
Dato : 11-03-15 15:36

Hej kanduér.

Jeg har købt min en ny pc, en som er næsten magen til den tidligere.

Jeg har derfor taget SSD HHD fra den tidligere PC, og sat over i den nye.

Det køre helt som det skal, udfordringen er at Windows bliver ved med at bede mig om at aktivere min win key.

Både den der var på den gamle og den på den nye, er helt lovlige.
Grunden til jeg ikke formatere, er at jeg gerne vil beholde alle programmer mv.
(Alt virker som det skal)

Hvordan søren kommer jeg videre. ?

/R

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 11-03-15 15:52

prøv at indstallere siw der kan du se coden på din windows

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 11-03-15 16:04

Koden må jo tilhøre den gamle pc!
Men jeg prøvet siw.. Men jeg ved ikke hvad den gl. Er eller skal være.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 11-03-15 16:09

det fortæller siw og så kan du copier den ind hvis ellers windows vil godtage den ???

Kommentar
Fra : barmanden

Dato : 11-03-15 16:28

Siw ??? ????

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 11-03-15 16:48

Øv siw kan ikke køre på win8.1

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-03-15 17:49

Og siw potable kan heller ikke køre på min win 8.1
Jeg har lige prøvet.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 11-03-15 17:55

Microsoft registrerer hvilket hardware en licens nøgle bliver aktiveret på. Hvis den samme nøgle bliver brugt på forskellige hardware vil aktiveringen ikke kunne gennemføres.

Der er sikkert derfor du har problemet.
Når den beder dig aktivere, så prøv aktivering via telefon.

Windows aktiveringens programmet vil oplyse et telefon nummer. Ring dette op.
Der er en "robot" i den anden ende, og så skal man blot indtaste nogle serie numre, og så skulle aktiveringen gerne kunne gå igennem.

Held og lykke.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-03-15 18:30

Siw dur' ik' Brug Speccy fra piriform.com

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-03-15 18:32
Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 300 point
Dato : 11-03-15 18:36

Eller brug en win 8.1 activator!

Men sørg for at dit AV er opdateret, der er stor chance for noget møg!

http://goo.gl/C2aLG8

Godkendelse af svar
Fra : Rustica.dk

Dato : 11-03-15 20:56

Tak for svaret Klaudi. Og til alle jer andre for jeres svar.

En activator var lige hvad der skulle til

Så er der ikke flere problemer med den...

Rigtig go´ dag.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-03-15 22:13

velbekomme

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 13-03-15 07:29

Jeg fandt lige lidt mere på det...

koden ligger i BIOS, så den skal den gerne selv kunne finde og aktivere med…

- Men hvis disken er kørt op i din gamle maskine, så står installationen nok med denne kode i installationen…

Du kan bruge følgende løsning til at ”afinstallere” en Windows aktiveringskode, så den kan aktiveres med din nye maskines egen kode (som er indbygget i BIOS)

Reset Windows Activation/Remove license key
Open a command prompt as an Administrator.
Enter slmgr /upk and wait for this to complete. This will uninstall the current product key from Windows and put it into an unlicensed state.
Enter slmgr /cpky and wait for this to complete. This will remove the product key from the registry if it's still there.
Enter slmgr /rearm and wait for this to complete. This is to reset the Windows activation timers so the new users will be prompted to activate Windows when they put in the key.
This should put the system back to a pre-key state

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-03-15 08:47

Takker, er gemt

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 13-03-15 11:08

JA den er faktisk helt fin, at have..
Og den er ikke lige sådan at huske hæhæ
Jeg tænkte bare at den vil være god at få med ind her i denne tråd.
Hvis nu andre søger efter det også ..

Rigtig go´weekend.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-03-15 11:15

ilm

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-03-15 11:49

Fandt lige dette, http://www.kandu.dk/spg166718.aspx#1911319

Nemmeste måde at skifte produktnøgle på:
WIN+X --> vælg kommandoprompt (administrator) -->tryk på Ja --> skriv slmgr -ipk xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx (skiv din nye nøgle istedet for xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx) og tryk på enter.
Du har nu skiftet din licensnøgle i windows 8

og en guide her med billeder
http://www.howtogeek.com/124286/how-to-uninstall-your-windows-product-key-before-you-sell-your-pc/

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 14-03-15 10:29

Fedt den er skrevet ned