/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Hvordan stopper man telefonsalg?
Fra : Oldboston
Vist : 779 gange
50 point
Dato : 11-03-15 11:17

Findes der en intelligent måde at forhindre telefonopringninger fra sælgere?
Da jeg drev forretning, spurgte jeg, så snart jeg fornemmede, at jeg talte med en sælger:
"Ringer du for at købe eller for at sælge?". Når han svarede, replicerede jeg, at jeg ikke købte, men kun solgte, og så var samtalen slut.
Men man slipper ikke af med telefonsælgerne, selv om man ikke er forretningsdrivende. Ca. en gang om ugen er der tilbud om abonnement på en avis eller et magasin. Og så er der Fund-Raising, som også åbenbart begynder at ske på telefon. Plus velgørende foreninger. Plus naturligvis IT-svindlerne, der med indisk accent fortæller, at de ringer fra Microsoft I Californien. Plus firmaer, som man allerede er kunde hos, og som gerne vil høre om ens "oplevelse", sidste gang man havde kontakt med dem. Efterhånden er der mindst en opringning hver dag, som det ville være skønt at være fri for.
Jeg læste en meget morsom artikel i et engelsk blad, hvor finten er at stille modspørgsmål til sælgeren. Spørge om hans eller hendes navn, hvor sidder du lige nu, er du glad for dit arbejde, hvor mange ringer du til på en god dag, hvordan er vejret hos dig....etc. Samtalen varer ikke så længe, men man kan hygge sig med den i stedet for at ærgre sig.
Men tænk om der fandtes et "spam-filter" til telefonen, både til mobil og fastnet. Er det opfundet allerede? Eller er der nogen, der kan opfinde det, så vil jeg gerne melde mig på kundelisten.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 11-03-15 11:22
Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 11-03-15 11:50

Robinsonlisten er bestemt en mulighed, men den omfatter ikke velgørende organisationer og analyseinstitutter., Så der vil fortsat være forstyrrende opringninger. Robinsonlisten kan heller ikke hindre opkald fra bestemte numre eller virksomheder, men gælder som et generelt forbud - også mod skriftlige henvendelser. Jeg kan for eksempel ikke blive fri for telefonopkald om abonnement på Jyllandsposten og alligevel modtage breve med tilbud fra Boxer eller forsikringsselskaber. Så jeg mangler en filterfunktion, som vi kender det fra webmail. For eksempel også et filter, der frasorterer opkald fra Asien, Afrika og Sydamerika. Tak til marken84, men findes der mon andre muligheder?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 11-03-15 11:55

Hemmeligt nummer.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 11-03-15 11:56
Kommentar
Fra : marken84

Dato : 11-03-15 11:57
Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 50 point
Dato : 11-03-15 13:40

Når en telefonsvarer ringer til dig, siger du til ham:
Det er altså min vagttelefon du har ringet til. Jeg er ked af at blokere den med den slags opkald.
Kan du ikke ringe til mig på mit private nummer. Det er 90540808.
Når vedkommende ringer til det nummer bliver han mødt af en stemme der siger tak for deres donation til dansk flygtningehjælp.
Man donerer automatisk 150 kr til sudanmissionen på det nummer

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 11-03-15 15:08

trimare - Nemlig!
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 11-03-15 15:09

UpS. Robinsonlisten, var jo desværre den der blev lækket med bl. a. mit cpr nummer engang i december 2014 - så vidt jeg husker.
Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 11-03-15 15:18

Tak for svaret trimare46. Måske ikke den optimale løsning, men hvis man er tilstrækkelig gal i skralden, er det en sød hævn....til et godt formål.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 11-03-15 15:23

Citat
Tak for svaret trimare46. Måske ikke den optimale løsning, men hvis man er tilstrækkelig gal i skralden, er det en sød hævn....til et godt formål.

Og den forhindre stadig ikke nogen opkald - så god fornøjelse...

Den der ringer er jo sikkert klogere end som så, der er jo ikke nogen private der har et 90 nummer...