/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
fejl i registreringsnøjlen
Fra : ferik
Vist : 432 gange
500 point
Dato : 10-03-15 14:15

når jeg vil instalere Vistart, får fejlmelding i registreringsnøjlen
HKCR CJSID (4622AD11-FF23-11DO 8D34-00ADC90F2719

og kan ikke komme videre
? kan jeg slette i registreringsnøjlen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-03-15 14:31

Hvad er det du vil installere?

Du kan gå til nøglen og ændre/fjerne tilladelser for bruger

Eller hvis du har Classic Shell kørende, så prøv at lukke den!

Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-03-15 14:45

Det ville gøre det meget nemmere at svare, hvis du skrev hvilken computer, opereationssystem (windows udgave) og hvilken udgave af vistart du vil bruge.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-03-15 15:17

Du skal ind og enten slette den nøgle eller omdøbe den, og så skal Classic Shell afinstalleres!

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 10-03-15 15:35

ind og enten slette den nøgle eller omdøbe den, og så skal Classic Shell afinstalleres
det kan jeg ikke

bærbar
HP
Win 8

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-03-15 15:51

Og hvorfor installere vistart?

Du skal finde nøglen i regedit og så ændre tilladelser på den!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-03-15 16:04

Hvis du absolut skal eksperimentere så er er her et lille program som kan nogle "fixe" ting...

RegOwnershipEx
http://winaero.com/comment.php?comment.news.210

Der kopiere/finder du den nøgle der skal "fixes" og klikker "Take Ownership"

Men HUSK backup, det kan gå galt det med at rode i regdb!!!

PS
Der er faktisk rigtig mange gode programmer på den side!
http://winaero.com/index.php

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 10-03-15 17:03

klaudi
Og hvorfor installere vistart?
det var vist på din anbefaling, og jeg er meget glad for det
vistart er ikke installeret nu
i regedit kan jeg ikke finde min nøgle
HKCR osv

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 500 point
Dato : 10-03-15 17:12

Jeg har ikke anbefalet vistart, jeg anbefaler gerne Classic Shell, den bruger jeg på win 8.1 og 10 og på win 7!

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 10-03-15 17:25

klaudi
ja så må du undskylde

kan jeg installere Classic Shell, og bruge den istedet

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-03-15 17:40

Ja det vil jeg da tro, jeg troede det var den du ville skifte!

Jeg kendte ikke vistart før i dag, troede først at du var ved at installere Vista!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-03-15 17:44

PS nøglen hedder

HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID{4622AD11-FF23-11d0-8D34-00A0C90F2719}

Godkendelse af svar
Fra : ferik

Dato : 13-03-15 13:54

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-03-15 14:46

velbekomme, fik du installeret det?