/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
To små Skærmproblemer
Fra : Oldboston
Vist : 415 gange
100 point
Dato : 08-03-15 16:17

Jeg bruger Windows 8, som v hjælp af Classic Shell virker som Win 7. Min harddisk er i en nyanskaffet Asus bærbar, som er forbundet med en større skærm på mit arbejdsbord. Så jeg bruger normalt ikke den bærbare, - den fungerer blot som harddisk. Men skærmene viser selvfølgelig det samme billede.
Men da jeg skulle justere nogle detaljer - lysstyrke og farver - ved skærmbilledet skete der to ting. Det ene er, at skærmbilledet på den store skærm på arbejdsbordet pludselig blev mindre så det ikke længere udfylder hele skærmen, men der er et sort felt udenom billedet. Det andet var, at jeg nu ikke længere kan lukke dn bærbare pc med harddisken sammen, for når jeg lukker låget, forsvinder billedet også på den store skærm, med andre ord, pc'en lukker helt ned, når låget lukkes. Det er irriterende, for det er ikke meningen at have begge skærme åbne. Den bærbare skal jo bare lukkes og ligge på en hylde, mens den virker som harddisk.
Håber en af jer vil hjælpe med et godt forslag.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 08-03-15 16:55

Kan du bruge denne løsning? http://www.reviversoft.com/da/blog/2014/01/how-to-make-a-monitor-work-with-your-laptop/

Den hjalp i sin tid mig, så har gemt den som min Favorit - hvis uheldet skulle ramme igen

Clou

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 100 point
Dato : 08-03-15 18:43

Du skal ind i skærm indstillinger, og definere at der er 2skærme. Det du skrive tyder på at den bærbares skærm blot bliver spejlet til din store skærm med samme opløsning/format som på den bærbare.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-03-15 19:36

Citat
Du skal ind i skærm indstillinger

Næsten rigtigt?, hvis du har ekstra grafikkort, skal du ind i dét program/driver der hører til det = du kan ikke lave det gennem Windows normale skærm indstillinger? og få det til at se pænt ud/virke.

Har selv lige skiftet skærm, og det var heller ikke til at sætte op som det skulle, før jeg tænkte på at jeg kører skærme over grafikkortet, og så er alt godt

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-03-15 19:38

Det med at den slukker skærmene kan du sikkert rette i kontrolpanel/ strømstyring = aldrig sluk.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 08-03-15 21:53

Foreløbig tak for svarene. Mig-selvs forslag om at ændre strømstyringen var helt rigtigt, så det er rettet nu.
Det andet punkt er lidt sværere. Jeg arbejder lidt videre med det i de kommende dage, skal nok huske at slutte spørgsmålet når jeg har fundet en god løsning.

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 08-03-15 22:02

Tak for svaret Brassovitski. Også tak til jer andre, der svarede. Jeg kunne bruge alle de tre svar ved at stykke dem sammen, fandt jeg løsningen. Jeg havde ikke forstået at bruge funktionerne i skærmindstillingerne i kontrolpanelet rigtigt. Nu har jeg vist fundet ud af det til en anden gang.