/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
LinkedIn - Facebook spørgsmål.
Fra : vedikkealt
Vist : 514 gange
300 point
Dato : 07-03-15 19:56

Hej med jer

Når jeg kopierer min adresse til min LinkedIn profil over i Facebook, sammen med noget tekst, som nogle af mine venner så deler videre, så er det kun selve linket til LinkedIn - altså ikke til min profil - men til LinkedIn de kopierer videre, sådan at forstå at de ikke deler min tekst om arbejdssøgning og linket til min LinkedIn profil, men alene deler linket så folk kan gå ind og oprette deres egen profil.

Nogen der kender grunden til det ?

Jeg har tænkt om det er det link jeg sætter ind på Facebook der kan være årsagen, men jeg kender ikke en anden adresse på min LinkedIn profil, som jeg her har kopieret ind....

https://dk.linkedin.com/pub/gert-overlade/ab/927/756

Bedste hilsner fra vedikkealt

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 07-03-15 23:12

Her vises den jo ganske udmærket:

Citat
Gert Overlade
Lagerassistent, varemodtagelse, kontrol, registrering, pluk, pakning, forsendelse, truck, montage, maskinbetjening.
Region Nordjylland, DanmarkLogistik- og forsyningskæde
Nuværende
o.s.v.

Jeg prøvede også at indsætte dit link i min Facebook, den vist frem til den samme profil i LinkedIn.

Så der skulle jo ikke være nogen problemer der...

Jeg prøvede både med Chrome og Explorer - bege går direkte in på LinkedIn -

(Måske fordi jeg i forvejen har en LinkedIn konto ved ikke om det har nogen betydning i den forbindelse...)

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 07-03-15 23:16

Citat
Måske fordi jeg i forvejen har en LinkedIn konto

Og så NEJ det har ingen betydning, fruen klikkede på linket jeg havde sat ind på min profil - her kom din stillings annonce også fint frem.

De som sætter linket ind, skal bare bruge det direkte som du har skrevet det.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 08-03-15 00:06

# marken84

Dem jeg kender der deler, har ingen LinkedIn konto.

Men når de deler, kommer teksten og MIT link ikke med over, det gør alene linket direkte til LinkedIn.

Hvis ikke der findes en naturlig forklaring på hvad der sker, så skal dem der deler kopierer hele min tekst og link med over - noget værre bøvl værk, og sætter jo også en begrænsning på dem der gider dele - tænker jeg

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 08-03-15 00:17

Citat
Dem jeg kender der deler, har ingen LinkedIn konto.

Hvilket jo heller ikke har nogen betydning...

Citat
Men når de deler, kommer teksten og MIT link ikke med over, det gør alene linket direkte til LinkedIn.

Hvis de deler det link som du har skrevet, går adressen som sgat direkte ind på din profil!

Citat
Hvis ikke der findes en naturlig forklaring på hvad der sker, så skal dem der deler kopierer hele min tekst og link med over - noget værre bøvl værk, og sætter jo også en begrænsning på dem der gider dele - tænker jeg

Det skulle jo ikke være særlig vanskeligt at kopiere et link og sætte det direkte ind i Facebook

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-03-15 08:03

Jeg ved ikke om det kan have betydning på Facebook at du indsætter en adresse til en sikker forbindelse. Altså en HTTPS adresse, i stedet for en HTTP adresse?

Prøv med dette:

http://dk.linkedin.com/pub/gert-overlade/ab/927/756

.. i steder for:

https://dk.linkedin.com/pub/gert-overlade/ab/927/756

Her på kandu.dk har det f.eks. betydning, når du vil indsætte et filmklip fra youtube med:
Citat
[YOUTUBE]Indsæt dit citat her[/YOUTUBE]

Det virker ikke med en https adresse, men fint med en http adresse.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 09-03-15 00:02

# MOLOKYLE

Nu har jeg så testet så godt jeg kan.

At dele med .... http://dk.linkedin.com/pub/gert-overlade/ab/927/756 så fjerner både ipad og fruens PC linket.

Laver jeg en Facebook opdatering med https://dk.linkedin.com/pub/gert-overlade/ab/927/756 og så deler den efterfølgende, så følger hverken test eller selve linket med over, andet end når jeg vælger i Facebook .... Del på en vens tidslinie.

Og uden følgeteksten giver det jo ingen fornuft bare at sende linket til min LinkedIn profil rundt.

Kan LinkedIn have lagt en ""spærring"" ind, så det ikke skal være muligt.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 300 point
Dato : 09-03-15 08:27

Hm... Jeg er ikke juridisk ekspert, men det ser ud til at stride imod 'Brugeraftalen' du har indgået, at dele dit link på Facebook (..såfremt LinkedIn ser dem kom en konkurrerende tjeneste ??? ):
Citat
Kopiere eller bruge oplysninger, indhold eller data på LinkedIn i forbindelse med en konkurrerende tjeneste (som defineret af LinkedIn):

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 09-03-15 14:02

Tak for svaret molokyle.

Det er nok sådan som det står i din Citat boks = det kan og må man ikke - så

Bedste hilsner fra vedikkealt

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-03-15 14:35

Dette link går direkte til din jobannonce

https://dk.linkedin.com/pub/gert-overlade/ab/927/756

Så du må lægge det link forkert.

Jeg er ikke medlem af linkedin

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-03-15 14:40

Du kunne lave et klip med windows klippeværktøj (win 7 og 8 under tilbehør.
Altså sådan som det ser ud i facebook.

Og så evt lægge klippet via peecee.dk så vi kan set det.

Husk lige at se efter hvad det er du lægger ud.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 09-03-15 22:57

# Eyvind

Det link du der har sat ind, er rigtignok til min LinkedIn profil, men ved deling på Facebook forsvinder det helt af sig selv plus den tekst jeg har skrevet, og så kan mine venner ikke dele det videre, for så deler de bare et link som ALENE går til forsiden på LinkedIn.

Desværre er jeg ingen ørn ud i hverken klippeværktøjer, og ved ikke hvad peecee er, så nu prøver jeg at bruge min opfindsomhed i mangel af konkret viden, så nu skriver jeg i mit opslag at jeg gerne connecter på LinkedIn, så har jeg på bedste amatør vis næsten kommet frem til samme resultat.