/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Besparelse?
Fra : mig-selv
Vist : 579 gange
50 point
Dato : 05-03-15 19:57

Hvad er besparelsen ved selv at levere en maskine til reperation - 5 km.
Det er til tider kørslen der er den største udgift på regningen.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-03-15 20:02

Er det en Boeing 747, eller en symaskine. Der kan være en vis forskel på omkostninger.

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-03-15 20:07

Deres timeløn for kørsel har vel ikke meget med hvad de skal reparere - men hvor langsomme/ hurtige de er til at møde frem.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-03-15 20:08

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 60 point
Dato : 05-03-15 20:18

De skal nok have en slat mere for kørslen med en Boeing 747, en med en symaskine.
Hvad med at spørge om de kan lave 747èr på stedet, fremfor at køre rundt med den på ladet.
Palle

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-03-15 20:31

På den anden side er der en vis risiko ved selv at transportere den, feks. hvis du ikke har den bundet fast, og kører for stærkt rundt i et sving. Det problem slipper du for at tænke på, hvis du lader den afhente. Husk undgå åben ild.
Jeg formoder den skal til CPH-Københavns lufthavn
Palle

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-03-15 20:44

Hvad skal repareres - vel ikke kinesercyklen.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-03-15 21:03

Priser 2015

Servicebesøg
Kørsel og transporttid inkl. 1/2 times arbejdsløn ekskl. reservedele

Ved service på flere produkter udført ved samme montørbesøg,
tages der kun grundgebyr for første enhed - alle servicerede
enheder faktureres minimum 1/2 time, uanset faktisk tidsforbrug.

Det er en forudsætning at produktet kan repareres på besøgsstedet.
Der vil være transportomkostninger ved reparation på værksted.
kr. 970,00

Ekstra tid
Reparationstiden udover første 1/2 time = kr. pr. 15 minutter kr. 212,50

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-03-15 22:07

(Ved service på flere produkter udført ved samme montørbesøg,
tages der kun grundgebyr for første enhed)

Jamen for fanden da, hvis du har flere, så få dem til at komme til dig, du bruger mere på flybrændstof
når de skal køres op på traileren, selvom jeg godt kan se at det ikke er alverden de skal have for at hente dem.
Palle

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-03-15 22:56

Der tages 970.- bare for at køre ud til mig, og det er under 5km = altså må jeg spare 960 ved selv at komme med genstanden, og det er trods alt også penge spare skulle jeg mene.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 17-03-15 01:08

Det var faktisk også spørgsmålet.
Og jeg vil spare 960.- ved selv at komme med maskinen - hvilket er næsten hvad en ´rumraket´ koster til Nytår og for mit vedkommende en flad 10 er i benzin - til deres service station.
Citat
--------------------------------------------------------------------------------
De skal nok have en slat mere for kørslen med en Boeing 747, en med en symaskine.
Hvad med at spørge om de kan lave 747èr på stedet, fremfor at køre rundt med den på ladet.