/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
Manglende bestyrelsesmedlemmer
Fra : foxlis
Vist : 290 gange
200 point
Dato : 05-03-15 14:40

Hvad gør man når der på den ordinære generalforsamling ikke har kunnet sammensættes en ny bestyrelse?

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 05-03-15 14:50

Laver en forretnings overgang og sender besked om at ophæve grundejerforeningen (hvis det er en sådan bestyrelse) - kan foreningen ikke pga. servitutter ophæves tager kommunen over og fastsætter prisen og dette job tager en af kommunen udpeget advokat sig af og til fuld betaling -
Til gengæld har beboerne intet herefter ingen beføjelser og må affinde sig med administrators luner - så giv besked til medlemmerne at de får mindre for pengene og at salæret må stige 15% om året som de selvfølgelig skal betale! Er det ikke en grundejerforening - så lukker den sidende bestyrelse foreningen i forhold til de servitutter der nu engang er! Det står alt sammen i vedtægterne ellers er foreningen ikke gyldig som forening!
MV2

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 05-03-15 16:15

Det er en alvorlig situation! Læs vedtægterne, og indkald til "Ny Generalforsamling" eller "Ekstaordinær Generalforsamling" med ét punkt på dagsordenen: "Valg af ny bestyrelse"

Er der "mytteri" i foreningen?
Hvilken form for forening? Antal medlemmer?
Hvor mange medlemmer skal bestyrelsen bestå af?

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 05-03-15 20:22

Citat
"Ekstaordinær Generalforsamling" med ét punkt på dagsordenen: "Valg af ny bestyrelse"

Dette er, mig bekendt, fremgangsmåden.

Men læs i vedtægterne, dér bør det stå.