/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Partikkelfilter Mercedes diesel fra 2009
Fra : futze
Vist : 426 gange
100 point
Dato : 04-03-15 20:26

Hej
Hvordan kan man vide at partikelfilteret i en Mercedes diesel motor
bliver renset.
Skal motoren olien være en bestemt temp.
Hvor stærkt skal man køre ( omdrejnings tal)
mangler lidt viden om dette da jeg har en del korte ture.
Futze

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-03-15 20:59
Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 05-03-15 19:40

Jeg kører af og til korte ture,diskuterede det med synshallen da jeg var til syn.Han anbefalede mig at købe et tilsætningsstof der hedder City.Der er på min bil et advarselssystem,der blinker,hvis der er noget galt med partikelfilteret,det har ikke vist noget de sidste 50.000 km.Ellers tag en tur til Hamborg og tilbage.

Kommentar
Fra : futze

Dato : 09-03-15 17:44

ja de lange ture er sikkert rigtigt, men hvor tit, og hvor langt og ved hvilke omdrejninger.
futze

Accepteret svar
Fra : omahexen

Modtaget 100 point
Dato : 09-03-15 19:38

Hej Futze. Hvis du kører en strækning på ca.100km.hvor du må køre 130,skulle det være nok,du behøver ikke at køre den for langt ud i gearene.Jeg gør det en gang pr.måned,men det er så fordi jeg alligevel skal køre strækningen.Men min bedste anbefalig er nu den omtalte City (diesel) så behøver du ikke at tænke mere på det,man fylder et bestemt antal centiliter i tanken ved hver tankning,det er så nemt.Håber,at du kan bruge svaret.

Godkendelse af svar
Fra : futze

Dato : 12-03-15 09:23

Tak for svaret omahexen.
Har for i øvrigt fået oplyst følgende:
Bilen kører over 10 km/t
Udstødningen er mere end 150 grader celcius
Motoren roterer under 4000 o/min
At tanken er over reserveniveau
At der ikke er fejl i motorstyringen.

Her er det rart at vide hvornår udstødningen er mere end 100 grader.

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 12-03-15 20:33

Du kan være sikker på,at efter ca.10 km.kørsel er udst.over 100 grader.

Kommentar
Fra : futze

Dato : 21-03-15 21:37

Det er da frustrerende at man at man ikke ved hvornår denne rensning foregår,
da det er ret vigtigt at det sker.
Kan tilsætningen i dieselolien virkelig erstatte de lange strækninger.

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 22-03-15 08:16

Hej Futze.Du kan være ganske rolig,tilsætningsstoffet som kommes i tanken forhindrer dannelser i udstødningssystemet.Min bil er fra fabrikken udstyret med en tank,der automatisk skulle forhindre tilstopninger i systemet,da dette imidlertid gik i stykker ( rep.ca.5000,00 kr) og der blev vist "udtødningssystem defekt" har jeg siden brugt det omtalte tilsætningsmiddel,og de sidste 60.000 km.har der ikke været problemer,og det gælder garanteret også for en Mercedes. Hilsen Omahexen.

Kommentar
Fra : futze

Dato : 18-11-15 17:08

tak for svaret