/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
ip telefoni problemer
Fra : janinna
Vist : 715 gange
300 point
Dato : 04-03-15 15:18

hej har fået Waoo fibernet, og har så tagnet Tellio ip telefoni,

har fået en GIGASET C610i iptelefon fra tellio,

fra waoo modem til router og så er telefonen tilsluttet router

både prøvet med Asus wl-500w og d-link dir 615

men kan ikke få den til at virke, de siger inde ved Tellio , at de

kan se der er lidt hul igennem, men ikke nok til at den virker, den

meldte at den ikke kunne tilslutte til udbyder, har så "prøvet " om jeg

kunne åbne porte i router, og nu melder den ingen fejl, men

den virker ikke,

kun når den er tilsluttet direkte til waoo modem, men da der kun er

en udgang i modem ,skal den over router

nogen der har en ide,om andet kan konflikte med telefonen?

eller jeg ikke har fået porte åbnet ordentligt, har nemlig ikke så meget forstand på det

Kommentar
Fra : dk

Dato : 04-03-15 16:37

har du kørt opsætnings guiden igennem på din gigaset ??

fra side 21
https://www.gigaset.com/fileadmin/legacy-assets/A31008-M2312-R201-1-PG19_da_DK.pdf

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 04-03-15 16:50

ikke voip guide, for det siger tellios teknisk support, at det skal jeg ikke? har spurt dem flere gange

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 300 point
Dato : 04-03-15 17:16

når du starter guiden op til voip så kan du (side 25) sætte hak i ip1 - ip5,
der skal være hak i ip1

hvis du sætter din gigaset til fast ip kan du via din computer konfigurere din
giga og nemmere se hvad der går galt

jeg skulle åbne både udp og tcp for portene
5004-5060   ->ipadr på gigaet

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 04-03-15 17:25

ok hvordan gør jeg det, er ikke så god til sådan noget?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 04-03-15 17:40
Kommentar
Fra : janinna

Dato : 04-03-15 17:44

hej ved ikke hvad der foregår, har prøvet at ændre i opsætning på web på telefon til 5060-5081 , tellio sagde at det var det.

tjekkede nu og satte flueben i ip1, mente jeg der var , men nu virker den???

Kommentar
Fra : dk

Dato : 04-03-15 17:46

sådan, super du lige var opmærksom på det er port 5060-5081

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 04-03-15 18:01

hvis jeg tildeler dig points med det samme, lukker den så tråden, så jeg ikke kan få flere svar?

da jeg skal have det hele flyttet over på en ny router , når mit faste nummer er flyttet over, men håber ikke det driller

Kommentar
Fra : dk

Dato : 04-03-15 18:08

ja, der går ca 1 time så lukker tråden, men man kan så købe sig til den hvis man vil.

i dette tilfælde du giver mig point vil jeg altid kunne åbne tråden uden at skulle købe mig til den.

for nemheds skyld så hver ting sin tråd...

Godkendelse af svar
Fra : janinna

Dato : 04-03-15 18:13

Tak for svaret dk.