/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
kan ikke se Harddisk
Fra : kj
Vist : 586 gange
200 point
Dato : 02-03-15 14:43

Har en 2TB USB Harddisk, som i nogen tid har været tilsluttet mit Smart TV, har i dag flyttet den ind til min PC og tilsluttet den, men PC'en vil ikke kendes ved den, kan ikke se den i stifinder

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-03-15 14:46

Kan du se den i diskhåndtering?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 02-03-15 15:11

Hvor ny er din PC? Hvilket operativ system?

Kan det "se" så store diske?

Kommentar
Fra : kj

Dato : 02-03-15 15:48

rimelig ny PC. Windows 7 proff.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 02-03-15 15:49

Jeg kan se den i enhedshåndtering.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-03-15 15:51

Ja, men kan du se den i diskhåndtering?

Kommentar
Fra : kj

Dato : 02-03-15 16:10

Ja, jeg kan også se den i diskhåndtering. Er der noget med, at når den er formateret til Smart Tv, skal den tilbage til TV igen og formateres til PC

Kommentar
Fra : kj

Dato : 02-03-15 16:10

Har lige set efter, den er kun på 1 TB

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 200 point
Dato : 02-03-15 16:49

Hvis disken står som "ikke allokeret" skal den først partitioners.

Når du er i Diskhåndtering højre klikker du på disken og vælger Ny partition og følg guiden.

Er du i tvivl kan du se her hvordan det gøres. http://tips.bsjh.dk/diskhaandtering/

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 02-03-15 17:56

Det er ikke så simpelt at disken ikke har fået tildelt et drev: bogstav ?

Det kan du se i diskhåndtering.

Hvis den ikke har , tildeler du bare et ledigt drev bogstav.

Falcham

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-03-15 22:40
Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 03-03-15 08:02

Citat
Eller bare sættes til AKTIV

Aktiv har intet og gøre med om Windows kan se en harddisk, det har noget og gøre med om man skal kunne boote fra den.

Det er sikkert som der bliver skrevet, den mangler sikkert et bogstav.

Godkendelse af svar
Fra : kj

Dato : 03-03-15 19:06

Tak for svaret bentjuul. Jeg accepterer dit svar, selv om det ikke var helt fyldestgørende. Det lykkedes mig i diskhåndtering at fjerne den formatering som fjernsynet havde lagt og starte en ny formatering til NTFS, så nu kører det.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-03-15 19:34

Ja det var vel bare en simpel formatering, men umiddelbart lød det ud fra dit spørgsmål at harddisken ikke var partitioneret.
God fornøjelse med din disk....