/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
DVD regionskode - konvertering ???
Fra : myg
Vist : 623 gange
100 point
Dato : 26-02-15 21:02

Jeg har en købt musikvideo på DVD, men min afspiller siger "Forkert regionskode" når jeg vil afspille den.
Hvordan kan jeg evt. kpiere den til en anden DVD så jeg kan afspille den. Det skal jo sikkert foregå via PC (jeg har Mac) men hvordan???

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-02-15 21:19

Kan du ikke gøre din afspiller kodefri (kode 0)
I Danmark bruger vi kode 2

Kommentar
Fra : myg

Dato : 26-02-15 21:24

Det ved jeg ikke ? Alle andre DVD'er virker godt.

Hvordan skal jeg ændre afspillere ?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 26-02-15 23:15

Kig i manualen, der er - typisk - nogle specifikke taste tryk, der gør en afspiller kodefri.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 27-02-15 00:10

Jeg kan finde indstilling for landekoder i afspilleren, men England er der ikke og jeg tror den aktuelle DVD er engelsk. Der står kun masser af (små) landenavne men ingen kodenumre.
Har prøvet nogle forskellige uden held.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-02-15 08:18

Den skal indstilles til kode "0" (nul), så spiller den dem alle. Men måden den indstilles på, er forskellig fra mærke til mærke.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-02-15 09:15

Tjek denne side
Make Your DVD Player Region-Free in Seconds
http://www.wisebread.com/make-your-dvd-player-region-free-in-seconds

Og her er en side med guide til at skifte koden på mange dvd afspillere
http://www.videohelp.com/dvdhacks

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-02-15 09:17

Lidt mere at kigge på
http://bit.ly/1E2HhcX

Kommentar
Fra : myg

Dato : 27-02-15 11:11

Min afspiller er en Toshiba BDX1300KE og der er ingen steder man kan indstille et kodenummer - der kan kun vælges et land under "landekoder". Der er desværre ikke et punkt der hedder hele verden el. lign.
Jeg har prøvet nogle af de metoder i de links ovenfor men uden resultat.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-02-15 11:19

Prøv dette

1. Open the tray
2. press the following sequence using the number keys: 98790 (this is equivalent to the code 9879 with the zero at the end representing all regions)
3. Press Close Tray - there should be a sign on the TV screen saying something like 'Region set to 0'
4. Turn off the DVD player for 5 seconds
5. Turn on the DVD player.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-03-15 22:09

Kommentar
Fra : myg

Dato : 16-03-15 22:14

Ja Klaudi - du har fat i noget der

Jeg har forsøgt alt det foreslåede - uden held og så er jeg nået til den løsning, at jeg må prøve, om det kan lade sig gøre at rippe den DVD, det drejer sig om, på en computer og så brænde den ud igen med en anden regionskode.
Om der er held med det, ved jeg p.t. ikke endnu, da der er kommet andre opgaver ind imellem.

Men jeg lever stadig i håbet om, at der lige pludselig falder en appelsin ned i min turban

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-03-15 09:22

Citat
Men jeg lever stadig i håbet om, at der lige pludselig falder en appelsin ned i min turban

Det tror jeg så ikke på at det sker

Prøv denne side til rip på pc, man kan hente en "prøve" version
http://www.slysoft.com/da/anydvd.html