/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvorfor hedder ASOCIALE medier = SOCIALE
Fra : ingelein
Vist : 846 gange
30 point
Dato : 26-02-15 16:55

Det er først for 3-4 år gået op for mig, hvad man i grunden mener med sociale medier. Måske fordi jeg indtil da ikke var på "grimassebogen" alias Facebook. Jeg har da også kun accepteret den nærmeste familie som venner.

Men hvorfor er disse medier kommet til at hedde sociale medier. Noget mere usocialt skal man da lede efter længe.
I går sad jeg i venteværelset på et sygehus. De fleste mennesker sad med en elektronisk Dims og hørte som regel ikke en gang når deres navn blev kaldt op. Gamle mennesker sad helt fortabte. Jeg mindes da at man for ikke så lang tid siden godt kunne sidde og snakke sammen sådanne steder. Men nu har de sociale dimser overtaget.
Alle (næsten) er underlagt deres smartphones tyrani og har telefonen klistret til hovedet alle steder. På vejen, i Supermarkederne - you name it.
Er vi da ved at gå helt fra forstanden, hvis vi ikke kan kontaktes på alle døgnets timer?
Min smartphone bliver tændt, når jeg er i byen og min mand skal vide, hvornår han skal være Taxamand for mig. Det gør han gerne, for til gengæld har han altid fuld rådighed over bilen. Jeg har nemlig ikke noget kørekort!
Mange hilsner Ingelein - som lever fint uden mobilforstyrrelse - og det ved familien.

Accepteret svar
Fra : Guild

Modtaget 30 point
Dato : 26-02-15 18:30

ingelein,

Hvor har du dog ret! Ingen har idag "råd" til en fastnettelefon, så min "dims" har ALTID stuearrest. Omverdenen kan ringe lige så tosset den vil, og jeg besvarer IKKE "ukendt nummer".

Dimsen er slukket 90% af tiden, og så er det helt op til MIG, om jeg vil ringe til "ubesvarede opkald". Så må jeg leve med, at jeg er gået "glip" af verdens bedste "tilbud"

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-02-15 19:07

ingelein ->
SOCIAL ?
Citat
Social stammer fra det latinske ord socius, kan i grundformen karakterisere levende organismers samkvem med hinanden

Deri kan du ikke lægge en 'værdi'. Hverken positiv eller negativ.

Samkvem ...betyder heller ikke nødvendigvis noget positivt ...eller negativt !

Begrebet er et resultat af INTERAKTON ..som heller ikke er et 'værdiladet' ord:

Citat
Interaktion betyder basalt set "vekselvirkning".

..og det er vel dét som det handler om?

MEDIET ('nettet' i dette tilfælde) huser kommunikationen mellem interaktørerne.

Hvad er det egentlig du spørger om?

Meningen med livet?

I så fald har jeg svaret:

MENINGEN MED LIVET ??? .. er MENINGEN !!!
Hvis du synes min kommentar en en kende 'dyb'? ..så har du sikkert ret i din antagelse
..resten er kærlighed
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-02-15 19:16

Ps. Jeg HAR altså også en smartphone.
Den bruger jeg; 'on need to use'
TV'et, Radioen & PC'en ditto !
Det er jeg; som styrer 'slagets gang' ..i min verden
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 26-02-15 19:41

Citat
Hvis du synes min kommentar en en kende 'dyb'? ..så har du sikkert ret i din antagelse

Så sandt så sandt...

Det er jo i første og sidste instans personen der har "dimsen" der vælger hvad og hvornår den skal bruges.

Nutiden kan man ikke stoppe

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 26-02-15 20:45

Citat
Men hvorfor er disse medier kommet til at hedde sociale medier. Noget mere usocialt skal man da lede efter længe.

Nææ nej, de mennesker er jo netop sociale på de sociale medier, og ingen andre steder.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-02-15 21:30

Hej Molokyle
Nu tror jeg at du måske har fået et helt forkert indtryk af mig, fordi jeg ofte har spørgsmål vedr. PC/IT - relaterede ting. Det har jeg jo netop, fordi der er andre ting der optager mig mere end det der PC-kram, som jeg desværre ikke kan være foruden. Og i stedet for at lede stolper op og ned på Google, vælger jeg at spørge herinde, hvor jeg ofte er så heldig, at andre har gjort arbejdet før mig - for mig. Ikke mindst du.

Ad helvede til med TV og programmer som X Factor og alt det, som gejler unge mennesker op til at tro at de er noget - Ja, for en aften eller en uge - og så begynder nedturen jo allerede for de fleste. Jeg bruger ikke min tid på hverken TV, spil eller andet, men er forfalden til bøger - altså gode bøger, der som regel er gamle klassikere. Er lige nu ved Marcel Proust. Og hvad finder jeg ud af? "Intet nyt under solen", måske bortset fra den aktuelle kjolelængde - eller skal vi kalde den kjolekorthed.

Jeg har i en periode været med i pionerprojektet omkring LUDOMANI, så ordet social har en helt anden værdi i den forbindelse. Vidste du, at bagsædet på en motorcykel og andet tohjulet køretøj med bagsæde hedder "Soziussitz" på tysk?

Næh, dybsindige betragtninger kan jeg godt sætte mig ind i. -
"Øv - sikke en omgang ævl" jeg nu fik skrevet.
Ingelein

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-02-15 09:23

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article4700660.ece

Jeg har også en smartphone, men den bliver brugt 95 % som telefon, resten lidt simpel sms og den krævede digitale kontakt med det offentlige som jeg har i kraft af syg og ledig.........herunder blot at konstantere at der er kommet digital post hvor man så heldigvis ud af en kort tekst kan se om det er noget der kræver omgående opmærksomhed, ellers venter jeg til computeren er åben.

Også til god musik, men kun hvis jeg er i omgivelser jeg ikke gider interessere mig for, hvilket er sjældent.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 27-02-15 09:31

Citat
"Øv - sikke en omgang ævl" jeg nu fik skrevet.

Tværtimod - det er da altid opløftende at høre fra nogen der tænker lidt dybere over tingene, om man så er enig eller ej...

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-02-15 11:26

@LuffeA
Tak for linket til artiklen. Lige mine tanker omkring emnet - og så er jeg ik' engang professor. Fint at der laves studier omkring emnet. Gad vide, hvornår den første bølge med "dårlige" tommelfingre kræver sundhesvæsnets indsats. - Mon de andre fingre så med tiden bliver rudimentære?

Desværre er det vist også sådan, at mange måske tror at jeg, fordi jeg ikke bruger min smartphone er for dum til det (de har til en vis grad ret, men den dumhed bunder i at mit behov for at bruge smartphonen til begrænser sig til telefoni og sms'er). Vi har stadigvæk fastnettelefon Hvorfor skulle jeg bruge sådan en lille skærm, når jeg iøvrigt ser meget bedre på 21,5" skærm. Det er lige før jeg har fortrudt at jeg har købt en iPad Air 2 - for at kunne downloade Lydbøger. At jeg så har brugt den for hurtigt at tjekke mails i
stedet for at åbne PC'en - liiiiiiiiige været inde og google et eller andet.................. og så ruller rouletten! - Jeg kan og har sagt stop. Men det helvedes lille apparat overgår jo sig selv i overlappende vinduer og alt muligt andet, som man uforvarende roder sig ind i.

Jeg har lige været på sygehuset og skal have en lille ambulant OP. Først sidder jeg og venter på at en sygeplejerske skal komme med et brev til mig vedr. sted og dato. OK det brev har jeg i hånden. Da jeg kommer hjem, har E-boks to beskeder til mig med nøjagtig det samme brev. For filen da, logge ind på E-boks for at få samme brev to gange til?
Jeg forstår udmærket at mange har bedt sig fritaget for digital post. Hvorfor kan man ikke lige sætte et emne ind - når man får besked om digital post. Så ved man da om man skal reagere straks eller om det bare er en gentagelse.

Jeg tror at sygehusene får enormt meget spildtid - i hvert tilfælde i et par år, hvor folk ikke har set at de har fået en indkaldelse til undersøgelse/OP eller lignende. De har nemlig heller ikke helt styr på det i syghusverdenen!!!

Nå , jeg betragter nu fortsat Facebook som et asocialt medie. Fik nærmest et chok, da mit barnebarn havde lagt et billede af scanningen af vores kommende oldbarn ud på facebook. Men de seneste meldinger tyder da også på at Facebook er på retur - og Instagram er kommet i vælten. (Kender ikke noget til sidstnævnte og ønsker det heller ikke).

Vi udvikler os til narcisister (navlebeskuende er vist en populær oversættelse af begrebet). Det er lige før jeg er med på vognen, når jeg uden at retouchere/pixelere mit FACE udstiller mig selv på min blog i forbindelse med mit håndarbejde.

Se giraffen? www.strikinge.blogspot.com
Jeg ved ikke engang om andre end familien kan se mig i grimassebogen.

Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 27-02-15 11:38

jeg har ikke en smartphone, for jeg har ikke brug for den. Min bedste ven ville foræremig sin brugte, men nej tak. Jeg har en mobiltelefon, men glemmer de fleste gange at tage den med, når jeg går nogen steder. Så ja. Man kan leve uden

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-02-15 12:34

@Ingelein

Hæh, onsdag fik jeg en digital indkaldelse til undersøgelse på OUH, torsdag kom der et brev om at de havde sendt digital post til mig.
Øøhhhhh, hvorfor ikke bare indrette systemet sådan at der blev sendt en reminder efter 3 dage når de kan se at E-boks ikke er blevet åbnet ?

Min bank har forlængst indført digital underskrift, men det har kommunen ikke. Jeg underskrev et dokument på jobcentret, dagen efter kom det samme dokument som skulle printes, underskrives og sendes pr. snailmail.
Nogen tid efter spurgte jeg på jobcentret hvorfor de lavede dobbeltarbejde............3 personer forstod overhovedet ikke hvad spørgsmålet drejede sig om...............til gengæld er de konstant på nakken af folk for at kontrollere at de ikke træder een millimeter ved siden af i det rædselsregime.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-02-15 13:44

@LUFFEA

Ja tak, sådan var det også her, men der stod nu også i snailmail brevet at det var kun denne ene gang at de sendte per snailmail. ! A ka' ik' forstå det system! - men det koster også kun penge, som kunne være anvendt bedre!
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-02-15 13:47

@LuffeA
Og så forventer det offentlige at folk, der ikke har ret mange penge til rådighed skal betale PC, internet og en printer! De udgifter burde kunne trækkes fra i skat, ligesom kørselsudgifter!
Ingelein

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-02-15 16:05

ingelein altså... ->

Jeg bruger min pc et par timer om dagen (Jeg er trods alt IT-uddannet ..og data-teknologi har siden 1978 været min hobby).

TV, Radio og SMS, E-mail, Chat ...bruger jeg praktisk talt ikke
(Læs: 4 timer om ugen ..sammenlagt!)

Mit sociale liv er virkelig LOW-TEC ...
Jeg taler med dem jeg møder ....gerne HELE TIDEN ...si'r de
..men det afholder mig så sandeligen ikke fra at blande mig på div. '(a-)sociale medier',
..som f.eks. HÉR på;
Kandu, KanDe, Kanvi osv.
Og herunder er vi helt enige:
Citat
Og så forventer det offentlige at folk, der ikke har ret mange penge til rådighed skal betale PC, internet og en printer! De udgifter burde kunne trækkes fra i skat, ligesom kørselsudgifter!

Præcis, men 'tilgængeligheds argument' er : Du kan jo bare gå på biblioteket eller i job-centeret.
Javel, men kan man så også liiiige låne et køretøj gratis, hvis ikke man ejer et sådant selv?
Det er de priviligeredes samfund vi lever i ...ikke borgernes
Demokratiet er mere end halvdødt efterhånden
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-02-15 16:10

På Ålborg Universitets Hospital, har de nok en pc, for hver medarbejder. (6.500 personer). De har bare endnu ikke fundet ud af at de kan kommunikere indbyrdes med dem. (Sarkasme kan forekomme). Efter 10-12 "besøg" der inden for et år, har jeg fundet ud af at det nemt kan vare en måned at sende en mail, fra den ene afd. til en anden....skal jeg eller .

Ellers er jeg håbløst bagud. Er hverken på Facebook,twitter eller lignende. Ang. "Phoner" har jeg en Nokia 1600. Der kun kan det den er beregnet til,nemlig at tale i. Og lidt sms.

Til gengæld,sidder jeg for meget ved komputeren (siger konen). Elsker at grave i historien,på nettet.
Mest Danmarks herregårde,og WW2. Utrolige mange historiske bygninger i vores lille land. Har en liste med over 500 Godser og Herregårde. Fordelt i alle landsdele. I tror måske det er løgn. Men listen sendes gerne pr. efterkrav. Latterlig beløb af 500 kr. Incl. diverse omkostninger.

Kloge ord,sagt af Erik Clausen: "Jeg vil ikke forsvinde ind i mediernes verden, jeg vil hellere forsvinde ud i samfundet".

Flot billede af en pæn,tænksom ældre dame. Der har "pæren" i orden.

M.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 27-02-15 16:26

Citat
Men listen sendes gerne pr. efterkrav. [Blink] Latterlig beløb af 500 kr. Incl. diverse omkostninger.

Hvorfor laver du den ikke i et dokument på din pc, så kan du vedhæfte den i en mail hvis nogen vil se den?

Min første mobiltelefon købte jeg da jeg ventede min, nu 14-årige, søn.
I forb. med min årelange kamp med det sociale system var jeg på det tidspunkt "udstationeret" på et kommunalt sted, hvor den eneste telefon var på projektlederens kontor, så hvis jeg skulle ringe til læge eller jordemoder foregik det i div. andre menneskers påhør.

Så ville jeg s'gi hellere gemme mig på toilettet eller lageret når jeg havde behov for at ringe.

Min mobiltelefon er stadig af den simple slags, jeg bruger den hovedsageligt til sms-kontakt med mine børn (14 og 18 år).

Jeg kom først på nettet i slutningen af 2006, og havde aldrig troet, at jeg skulle få så maget glæde af det.

Jeg er på fjæs-bogen, omend det er godt skjult.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-02-15 16:42

Hej Mosebaek.
Tak fordi du tror at pæren er i orden. Nogle vil synes at det er en LED pære , men det preller af!
For at komme tilbage til det sociale= asociale, så glæder jeg mig til at høre/læse, hvad mine børnebørn siger til at de i stedet for "konvolut" med snail mail kun får en hilsen på facebook. Det tror jeg ikke vil passe dem særlig godt, men jeg gør det for at få en social face to face dialog med dem om det. Facebook gælder vel begge veje!
Jeg er priviligeret og har en mand, der gladeligt leger chauffør for mig. Desuden har jeg jo haft PC siden 1986 - dengang vi endnu skrev koder ud for hver linje vi skrev - sådan lidt a'la html. En gang imellem siger jeg til mig selv: NU stopper du, gider ikke mere sætte mig ind i alle de nye begreber - der dukker jo nye op med forkortelser hver evig eneste dag. Sidst måtte jeg migrere et par hjemmesider, som jeg som frivillig er webmaster på, til en ny editor. Det kostede mig mange timer - og så viste der sig at der var indtil flere programmeringsfejl i den nye Webeditor hos one.com. I denne uge har jeg for 4. gang fået en meddelelse om at det kan teknikerne ikke finde ud af. Ofte skal der bare almindelig sund fornuft til.
Jeg har undervist ældre i PC brug, men må ærligt indrømme at når folk kommer år efter år - og aldrig gider se på PC'en derhjemme, så gider jeg ikke spilde mere tid på det. Nu nøjes jeg med at være maskinmester og webmaster på www.tavlhoj.dk. Vi har 9 PC' er på stedet, men efterhånden har de fleste ældre deres egne bærbare med. (Hvilket ikke gør det spor nemmere for de 4 undervisere der er der nu). Vi har en BORGER PC på stedet, men i den tid jeg har stillet mig til rådighed et par timer om ugen for at hjælpe folk (socialt arbejde er der kommet højst 8 mennesker, så det er droppet, men kommunen har da investeret i maskineriet.

Hvis nogen fra min lille landsby skal til Borger Service i Fredericia Kommune og ikke har bil, er det en dagsudflugt - og koster omkring 50 kr til bustransport . ............Fatter det ikke!!!!
Ingelein

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-02-15 17:00

Nu er det jo ikke sikkert ingelein, er interesseret i mit "speciale". Men til Troldepige,kan jeg sige at listerne skam ligger i Word filer. Med navne på ejere, adresser og jordbesiddelser. (ha).

Jeg er helt brødflov,for det viser sig at jeg faktisk har 700 ialt. Fordelt på 241 Sjællandske, 126 Fynske og 333 Jyske gårde og slotte,af histoirisk værdi. Altså har en historie bag sig.

Desværre er der rigtig mange godsejere,der også er gået over til at drive restaurations virksomhed. Men det er nok en nødvendighed. Bare at holde de gamle bygninger i orden,koster sikkert en formue.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-02-15 17:21

Må jeg lige indskyde,at min interesse for de gamle bygninger,skyldes måske at jeg har været murer i mange år. Er dybt imponeret af de gamle håndværkere. Hvor de absolut ikke havde nogle af nutidens moderne hjælpemidler.

Næste gang i er i nærheden af sådan en bygning,så bemærk murværket. Tit ren kunst,med flotte pilastrer og gesimser. Men de havde tiden....flere af vores slotte og hovedbygninger,har været under opførelser i både 10 - 15 - 20 år. Nogle endnu længere.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-02-15 17:49

ingelein,jeg kan nemt regne ud,at du er en meget kreativ person. Jeg bliver helt forpustet,bare ved tanken....

Jeg begyndte også med Commodore 64. Med bånd og 5 tommer diskette. Så kunne man lave farve på teksten,ved at indtaste en kode. Ak ja,det var tider.

Denne pc jeg skriver på her,er fra 4-4-2004. Altså snart 11 år gammel. Har aldrig voldt mig særlige kvaler. Nok fordi jeg kender min begrænsning. Har aldrig rodet med system-filer,eller lign. Dog har jeg slettet Java,på den. Grundet XP risiko. Så nem-id klares på bærbar win7.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-02-15 18:38

Undskyld ingelein,nu skal jeg nok snart stoppe. Men du ved,hvad hjertet er fyldt af....

Alle ved hvad Danmarks (verdens) ældste erhver er.

Men hvor mange tænker på hvad Danmarks ældste fag er??? Nemlig murerfaget.

Der mures i dag,på nøjagtig samme måde,som under Christian d. 4`s tid.

Tak for ordet. M.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-02-15 18:59

@Mosebaek
Selvom vi er meget langt fra det oprindelige emne - så beundrer jeg alt slags håndværk, som er udført sirligt og med omhu for detaljen og hvor findes der mange gamle bygninger her i Danmark, som virkelig er rene kunstværker. Ikke slotte og herregårde, men simpelt boligbyggeri fra omkring år 1900 og tidligere. Det være sig gesimser, vinduesindramninger og hvad det ellers hedder på murersprog. Alene at tænke sig, hvor mange slags forskellige mursten man brugte, afrundede kanter osv.
Jo - jeg har skam øjnene med med - altid.
Ingelein

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 27-02-15 21:33

Citat
Næste gang i er i nærheden af sådan en bygning,så bemærk murværket. Tit ren kunst,med flotte pilastrer og gesimser. Men de havde tiden....flere af vores slotte og hovedbygninger,har været under opførelser i både 10 - 15 - 20 år. Nogle endnu længere.

Mange gamle bygninger i København har også "ting og sager" der vidner om en tid, hvor det ikke skulle gå så stærkt.

For et par år siden var min datter og jeg i København, da lagde min datter mærke til, at mange af kloakdækslerne havde motiver af H. C. Andersen.

For nogle år siden var vi i Grenå, der lagde vi mærke til, at der var flere små muslingeskaller i fliserne end vi ser her på Midtsjælland.

Jo, man kan få øje på mange sjove og interessante ting, når blot man har øje for tingene.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-02-15 02:17

Citat
For et par år siden var min datter og jeg i København, da lagde min datter mærke til, at mange af kloakdækslerne havde motiver af H. C. Andersen.

Det er meget normalt at der er byvåben eller andet lokalt i brønddæksler, og der er ikke tale om en merpris idet støberierne har en original i træ som der bliver lavet en sandform ud fra og så støbes der, sandet bankes af og genbruges.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-02-15 08:52

Lad os vende tilbage til spørgsmålet: Hvorfor hedder det sociale medier?

Jeg har delvist defineret betydningen af ordene; social, interaktion og medie. Lad os grave lidt dybere i begreberne. Vi begynder med medie: Som sagt tænkes der i dette spørgsmål åbenbart på det elektroniske af slagsen her, nemlig: Internettet. Der findes også andre medier: Vi bruger lyd og i visse tilfælde syn (gestikulation) som medie, når vi kommunikere gennem talesproget. Vi bruger tekst (tegn/symboler), når vi kommunikerer gennem skriftsproget. Hvilket bringer os til kommunikation.

Kommunikation kommer i mange 'farver' men er i bund og grund udveksling af DATA. Udvekslingen kan være envejs som f.eks. i en bog, et lydbånd eller musik LP/CD/DVD eller den kan være tovejs/flervejs som via telefon eller alm. samtale. Der findes også massekommunikation (broadkasting) i radio/tv eller fra en talerstol (prædiken/foredrag).

Internet mediet er en fusion mellem al denne form for kommunikation: Der kan gengives lyd og føres samtaler, vises billedinformation (billeder/film) mm. Det er faktisk kun den taktile (berøring) og den aromatiske sans (lugt/smag) der ikke finder vej gennem internettet ....endnu.

At indernettet bruges socialt som medie er altså lidt af et buzz-word, fordi al menneskelig kommunikation har et socialt sigte ..nemlig interaktionen. Derfor er mit spørgmål til dig ingelein:

Hvorfor vil du værdilade kommunikation på internettet som værende social/antisocial ???
Jeg skal hilse at sige : Det er en farlig vej at gå. Det fører til cencur.
Hvis man selv tager magten over sit liv bliver man meget lykkeligere
..og lad så bare de andre om 'at dumme sig'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 28-02-15 10:25

Hej Molokyle - Tak for de dybsindige betragtninger. Men denne form for kommunikation som nogle mennesker mener skal foregå via Internettets "sociale" programmer/medier- You name it, er jo det rene galskab når det ender i at folk/unge mennesker tror at de har X antal venner, bare fordi nogen har gidet bevæge en tommelfinger. For slet ikke at tale om de selfies mine "piger" lægger ud - uden at det ligner dem en dyt. "Lækker - lækker" er kommentarerne fra venner til det ? Hvor er vi henne?
Selvom jeg er på facebook, kan man ikke kommunikere med mig, for jeg svarer simpelthen ikke - og det er endda kun familiemedlemmer ialt 9 - som er mine "venner".
Fint at du er tilbage til selve emnet.
Men vi censurerer jo selv - jeg gør!
Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-02-15 19:20

Ok. ingelein ...jeg er 'med':
Citat
..denne form for kommunikation som nogle mennesker mener skal foregå via Internettets "sociale" programmer/medier- You name it, er jo det rene galskab når det ender i at folk/unge mennesker tror at de har X antal venner, bare fordi nogen har gidet bevæge en tommelfinger. For slet ikke at tale om de selfies mine "piger" lægger ud - uden at det ligner dem en dyt. "Lækker - lækker"

..og? ..hvad 'andre' tror ? ...rager mig dybt !
..når det er sagt; så må du give mig ret i., at det ikke er 'mediet'/internettet/telefonen, som der er noget 'galt med', når det kommer til A-SOCIAL (antiisocai) begrebet:

Det er 'børnene, familien, vennerne..' som opfører sig ANTISOCIALT (a-socialt)

..som du definerer dette?

..ved: ..at sende en hilsen : F.eks. .. en fødselsdag hilsen?

Det er da lige meget om det 'optræder', som : Et kys, et håndtryk, et 'sneglebrev' , en E-mail, telefonopkald, Kandu, Facebook notifikation, SMS... eller noget?

Det viser da; at folk tænker på dig ...oder?

Ps. Intet kommer ud af 'ingenting' ...undtagen lommeuld (Storm-P citat)

A-social = ANTISOCIAL = Egoisme, selvretfærdighed, narcisisme, selvgodhed, mangel på empati (medfølelse), storhedvanvid ..og mangel på mange andre alm. sociale dyder

Dét kan du altså ikke beskylde din familie, venner eller resten af samfundet or at deltage i ingelein.

I bund og grund:

Det er ikke 'a-socialt' at vælge det medie man kommunikerer/interakterer med!

...men det er 'måske'? a-socialt at; "Takke NEJ til dette 'tilbud' om kommunikation ???
UPS... I did it again ..
..for dybt
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-02-15 20:06

Complexe problemstillinger ..kræver complex indsigt, for at forstå svaret:

1.) http://en.wikipedia.org/wiki/Douglas_Hofstadter
2.) http://web.cecs.pdx.edu/~mm/

Læs : http://www.amazon.com/Complexity-Guided-Tour-Melanie-Mitchell/dp/0199798109/ref=tmm_pap_title_0
..og du finder måske et svar på dit 'umulige' spørgsmål !
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-02-15 20:16

Ps. Et herligt studie: gid jeg havde pengene, tiden og alderen til at deltage:

http://santafe.edu/education/schools/short-course-complexity/2015-short-course-complexity/

..og invitere DIG med ingelein.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 01-03-15 15:46

Ingelein:

Det latinske udtryk homo ludens = det legende menneske har af ukendt grund fæstnet sig i min hukommelse -

for et par år siden søgte og fandt jeg herinde ved hjælp af vagnr det tilsvarende udtryk for
det SNAKKENDE menneske som er homo garriens

Mig forekommer det, at "uskylden" er gået tabt - det legende er i den grad blevet til det snakkende, hvor det at snakke forekommer mig alt andet end socialt.

Har du lyst kan du jo selv fortsætte.

mvh lgs

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-03-15 19:09

Hej lgs.
Deraf også begrebet LUDOMANI -
Ingelein

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-03-15 22:41

Hvis man bortdømmer det sociale aspekt? Så er man liberal.

En trend i tiden ..men netop A-social.
Det handler åbenbart om at hyppe sine egne kartofler. Imedens kan nabo'ens børn gå for lud og koldt vand.
Hva' rager det mig...!
..synes mantra'et at være nu om dage.
</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 10-03-15 20:00

Tak for svaret Guild.