/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Outlook kan ikke hente nye mails
Fra : Lincoln1242
Vist : 507 gange
50 point
Dato : 26-02-15 16:01

Jeg har et lidt mærkeligt problem med Outlook, måske internetforbindelsen?

Mit internet er via en USB-dongle (Oister Mobilt Bredbånd). Det tilsluttes via programmet Mobile Partner, der automatisk popper op ved opstart af pc’en. Jeg opretter forbindelse, og der er hul igennem til internettet (Explorer).

Men når jeg åbner Outlook for at hente de seneste mails, så sker der ikke rigtig noget – selv om jeg kan se via webmail (gmail) og på min mobil at der er kommet nye mails siden sidst Outlook var åbnet.

Jeg kan trykke nok så meget på ’opdater alle mapper’, ’send og modtag alle mapper’, og i bunden af skærmen står der ’synkroniserer indbakke’. Og det bliver den ved med. Men de nye mails kommer ikke. Der sker ingenting. Jeg får heller ingen fejlmeddelelser eller andet.
Så netforbindelsen er ok, men Outlook virker ikke.

Den eneste fejl, jeg kan finde, er på det lille ikon nederst til højre på skærmen. Når jeg har oprettet forbindelse, så plejer det at forestille en lille computerskærm, og peger jeg på den med musen, så står der f.eks. ’Oister 3 Internetadgang’. Men i stedet for det ikon er der nu 5 signalbjælker og en lille stjerne. Peger jeg med musen, så får jeg beskeden ’Ingen forbindelse – der er forbindelser tilgængelige’. Jo, der er jo forbindelse; Internetadgangen (hjemmesider) fungerer fint. Men Outlook har tabt kontakten….

Hvad kan der være galt??

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 26-02-15 16:31

Ps. Jeg kan heller ikke sende mails fra Outlook. Den skriver i bunden af skærmen "Sender meddelelse 1 af 1" - men den bliver aldrig sendt.

Jeg kan sagtens sende og modtage fra hhv. mobiltlf. og via webmail.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 26-02-15 16:40

Når der står, at der ikke er forbindelse til internettet, så passer det vel.

Prøv at se hvilke forbindelser, der er tilgængelige.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-02-15 17:47

Den med 5 signal streger og en stjerne det er den indbyggede wifi

Så prøv at slukke pc, tag usb modem ud og tænd så pc igen og sæt usb modem i igen,
lad det lige få tid til at initialiserer og prøv så igen!

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 26-02-15 19:48

Citat
Men når jeg åbner Outlook for at hente de seneste mails, så sker der ikke rigtig noget – selv om jeg kan se via webmail (gmail) og på min mobil at der er kommet nye mails siden sidst Outlook var åbnet.

Det er jo sikkert fordi du blander æbler og pærer sammen...

Gmail har jo absolut intet med Outlook at gøre, skal Outlook modtage dine mails som kommer på Gmail, skal den jo sættes op til det - det går inte af sig selv (hvis det overhovedet kan lade sig gøre at få Gmail til at videresende til Outlook).

Hvis det overhovedet skal kunne lykkedes, skal du i første omgang have installeret Outlook Connector søg det på Google Outlook Connector hvilken udgave du skal bruge.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 50 point
Dato : 26-02-15 19:57

Man kan sagtens hente sin gmail på outlook og alle andre mail programmer,
så det er enten usb dims der driller eller outlook, hvis du har prøvet det jeg
foreslog før og det ikke gav noget, så højreklik på de 5 streger og vælg
Åbn netværks-og delingscenter og tjek dine indstillinger der!

Godkendelse af svar
Fra : Lincoln1242

Dato : 26-02-15 20:04

Tak for svaret Klaudi.

Jeg tror også det er usb tingen, der er knas med. Efter et par genstarter har jeg igen fået "computerskærmen" nede i højre hjørne, og Outlook fungerer uden problemer!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-02-15 20:07

velbekomme, ja jeg ved den kan drille, søster havde engang så'n en, og når den drillede så ud med skidtet og genstart og i igen!