/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Min chihuahua er for tynd
Fra : Tutsepigen
Vist : 1066 gange
500 point
Dato : 25-02-15 15:51

Hej jeg ha overtaget en meget misrøgte chihuahua som jeg har svært ved at få til at tage på
Han var så tynd at man tror at det er løgn , jeg fik ham til at tage 300 g på 6 uger , men han var stadig for tynd , jeg (vi) tog på jule ferie hvor han tabte sig meget vi tro at det var pga stres , g jeg har siden ikke rigtig kunne få ham til at tage på igen , hva jeg er mega ked af , selv om at jeg har købt hvalpe foder "med krudt i" for at få am til at tage på men det har desværre ikke hjulet noget særligt , så nu søger jeg råd om hvad jeg så kan gøre/give ham

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 25-02-15 16:38

- nærmeste dyrlæge... og det kan ikke gå for stærkt!

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 25-02-15 17:26

Hvis der ikke er noget fysisk problem, er det et meget stort arbejde for dig da misrøgte er et stort tillidsbrud og det kan tage lang tid for en ny ejer (flokfører) at bygge op. Hvor gammel er han?

Kommentar
Fra : Tutsepigen

Dato : 25-02-15 18:39

Stouenberg Jeg har da fået tjekket ham i hoved og r.. da jeg fik ham selvfølelig , og der ikke noget galt med ham , og når jeg skrev at det måske var stres , er det fordi at han ikke kan have for meget uro når han skal spise , for vis jeg rørte mig bare en millimeter løb han væk fra sin mad da jeg lige havde fået ham , har arb. meget med ham så nu kan jeg nu kan jeg da vaske op osv når han spiser

Kommentar
Fra : Tutsepigen

Dato : 25-02-15 18:59

kimpetersen han var 9 måneder da jeg fik ham , blev 1 år d 25 dec.
Han har mærkeligt nok været meget tilidsfuld helt fra da jeg fik ham men hånd , fod sky , og når man skulle tage ham op eller give ham tøj på + snor krøb han og tissede , men alt det er blevet MEGET beder så det er bare det med at få ham til at tage på igen , men jeg har jo osse en anden lille hund som han leger meget med , det kan osse have noget med det for den anden var for tyk men har tabt sig efter den lille er kommet til , så derfor har jeg nok svært ved at få ham til at tage på igen , og derfor tænkte jeg at der måske var noget man kunne putte i hans mad som kunne hjælpe

Accepteret svar
Fra : Troldepige

Modtaget 500 point
Dato : 25-02-15 20:30

Jeg ved godt du skriver, at han er tjekket hos dyrlægen, men har du snakket med dyrlægen om hans kost?

På min dyreklinik er der én ansat, som ved en hel del om kost til hunde, måske kan du også være så heldig.

Jeg kan ikke rådgive dig om tørkost og andet færdigt foder til hunde, jeg har barfet min dværgpinscher siden hun var et års tid, og det er mit indtryk, at nogle helbredsproblemer kan løses med barf.

Men i bund og grund må det jo handle om, at din hund skal have nogle flere kalorier. Måske kunne du give ham et råt ben med kød og en del fedt på, måske kan det også være godt for hans stress, at ligge og være optaget af noget, når bare han får ro til det.

Den anden hund kan du jo give et lignende ben, bare med mindre fedt.

Jeg har endnu ikke mødt en hund, som ikke kunne lide en smørklat, og så er det godt for hud og pels.
Et æg eller en æggeblomme kunne også være et bud.

Jeg prøvede at google "undervægtig hund", de første 2 sider handlede om overvægtige hunde.

Men prøv at få en snak med din dyrlæge om det, måske er det noget der kan klares over telefonen.

Du kan også prøve div. hundefora.
http://www.hundegalleri.dk/forum
http://www.hunde-forum.dk/portal/

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-02-15 20:47

Citat
- nærmeste dyrlæge... og det kan ikke gå for stærkt!

Nemlig, og be' om den blå vaccine!

Kommentar
Fra : Tutsepigen

Dato : 25-02-15 20:58

Troldpige jeg vil lige start med at sige at han har ikke stres , kun da vi var i København i julen , for jeg bor i Rødbyhavn så bare det var noget af en omvelning , for der havde jeg kun haft ham i 3 måneder
Jeg har selvfølelig tænkt at jeg skal snakke med dyrelægen om det , men ville lige se om der var nogle som havde et godt råd herinde
jeg vil da prøve de råd som du har skrevet + snakke med min dyrelæge

Kommentar
Fra : Tutsepigen

Dato : 25-02-15 21:08

Klaudi mærkeligt at dyrelægen ikke forslog det da jeg var inde med ham første gang (har været hos dyrelægen nogle gange , da den anden har hat noget med sit ene ben , og der havde jeg ham med hver gang , så hun kunne se det gik fremad med ham)

Godkendelse af svar
Fra : Tutsepigen

Dato : 25-02-15 21:10

Tak for svaret Troldepige.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 25-02-15 21:22

Velbekomme.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 25-02-15 22:26

Måske du kan have interesse i denne side
http://www.ego-munkebo.dk/chihuahua%20tips.htm

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 26-02-15 09:43

Hej Tutsepigen.
Ud fra dit svar til mig kan jeg se at den har ikke haft det godt hos den forrige ejer, men du og din anden hund skal nok få det rettet op, men det tager nok lidt længer tid at få den fulde tillid til de 2 benede genopbygget, de fejl der bliver lavet i hundens første 8 leve uger er næsten uoprettelig, dem der bliver lavet i de næste 8 uger er svære og tager til og tålmodighed men ikke umulig.
Det at den anden har tabt sug fortæller at de forbrænder mere end tidligere med deres leg jeg tror ikke du skal være så nervøs prøv at giv fri foder, der er aldrig nogen hunde der er død af sult ved en fuld foderskål. Held og lykke med dem, du skal nok klare det. Da dyrelægen ikke har kommenteret det, er det måske dig der er lidt for meget en høne mor.