/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
WEB CAM VIRKER IKKE
Fra : dhmoelsted
Vist : 719 gange
100 point
Dato : 22-02-15 20:24

jeg har en bærbar med win 7 nyeste IE 5 år gammel medion

har installeret Skype som er klar men jeg kan ikke få liv i web cam ...under funktioner i Skype siger systemet de ikke kan genkende noget cam ...er der en mulighed ...

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 22-02-15 20:34

Har du aktiveret webcam, som på min Medion er "Fn" og samtidig "F9".

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 22-02-15 20:46

hej
ikonet på min medion p8612 ...på f9 ligner en kop med 2 streger under hvis det er den så får den ikke liv i cam på Skype

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 22-02-15 20:51

Er der ikke en af F- tasterne med et lille camera ikon?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-02-15 20:52

Citat
5 år gammel medion

Har du opdateret driver? det er ikke sikkert at ´kameraet´ er kompatibelt med Skype - ved det ikke, men det kunne jo tænkes.

Har du tilladt at dét kommer på nettet? se efter i din firewall/ antivirus eller prøv at luk den ned

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-02-15 20:54

NB; ellers findes der billige web kamera på Ebay?
Lige den første der dukkede op - har et magen til og det godt til prisen.
http://www.ebay.com/itm/50-0-Mega-50M-6-Led-USB-Webcam-Camera-With-Mic-Microphone-For-Laptop-PC-Computer-/130577344911?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item1e6704298f#ht_5279wt_1103

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 22-02-15 21:06

hej ingen ikon for cam ...kan ikke finde driver i enhedsorientering har haft samme problem for længe siden ...selvfølgelig glemt det

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 22-02-15 21:42

Der må have fulgt et Webcam program med, har du prøvet det program? Jeg har et der hedder Cyperlink you cam.

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 22-02-15 21:44

fandt et usb Camara i gemmerne mærkligt det hentede omg driver og virker ...men ikke så fix som det indbyggede ...der ikke virker

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-02-15 21:50

Prøv at fjerne skype og hent en ældre version og installer den
http://mirror.szepe.net/software/SkypeSetup_6.21.0.104.msi

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 22-02-15 21:51

ja hentede det men programmet blev blokket af antivirus ...må vist hellere stoppe mens legen er go

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-02-15 21:52

Blev det stoppet af AV, hvilket AV program?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-02-15 21:56

Den F tast der ligner en kop med 2 streger er det på siden eller under, og du husker at taste FN nede til venstre og holde den nede samtidigt med at du taster F9 eller hva' den nu hedder?

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 22-02-15 22:03

bitdefender

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-02-15 22:04

Citat
Blev det stoppet af AV, hvilket AV program?

Sikkert en Firewall der blokkerer for enten adgang til Skype eller opdatering af driver

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 22-02-15 22:05

har fundet manual det er til at afbryde den indbyggede "mus"

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 22-02-15 22:08

er det smart at lægge en ældre version på vil den ikke bare forsøge at opdate denne ...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-02-15 22:10

Jow det vil den men der kan man anullere, og det kan slås fra

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-02-15 22:14

Det må jo stå i manual hvordan du aktivere web cam

Jeg bruger Skype 6.21 da jeg syn's at det nye design er helt hen i vejret!

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 22-02-15 22:43

ok tak
har lagt 6.21 på men samme problemstilling

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-02-15 22:44

Ja så er det prøvet, det hjalp så ik'

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 22-02-15 23:02
Godkendelse af svar
Fra : dhmoelsted

Dato : 23-02-15 08:55

Tak for svaret Klaudi. hentede 3 video drivere men hjalp ikke opgiver pt

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-02-15 09:09

velbekomme

mystisk at det ikke vil

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 23-02-15 11:57

Måske skulle du udføre en fuld restore, det skal du alligevel på et eller andet tidspunkt og har mulighed for i ro og mag at lave backup af det du vil gemme.
Maskinen bliver hurtigere og du får den som den oprindeligt blev leveret, med alle programmer og drivere.
Det er irriterende med det arbejde det medfører, men bagefter fungere den som ny.