/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Nyt fra Microsoft
Fra : svendgiversen
Vist : 439 gange
65 point
Dato : 18-02-15 16:30

Supplerende, efter min samtale med falske Microsoft, har jeg nu fået et mail:

Edit Files in your dropbox on mobile...

Er det samme spam kilde, som jeg heller ikke har været opmærksom på før?

Kan jeg åbne det pågældende mail uden risiko, bare for at slette det??

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 18-02-15 16:34

Hvis ikke du har filer i dropbox sletter du den uden at åbne den.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-02-15 17:17

Vor dropbox er ikke tom,
det er der vi parkerer ferie og andre billeder, som vi deler med familie og venner.

Det er kun det pågældende mail, hvor "Microsoft" tilbyder at opdatere vor dropbox,
som vi ønsker at slette, uden risiko. Kan man slette mails uden at klikke og åbne?

Og så lidt opfølgning på mit tidligere spørgsmål:
Microsoft, på dansk: Miniblød, et godt forsøg, men mini er da heller ikke dansk,
lilleblød dur heller ikke, lidt bedre, der hvor jeg kommer fra: Bette Blød.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 18-02-15 17:20

Ja, du kan sagtens slette uden at åbne. Marker mailen og klik på Slet eller brug Delete knappane på tastaturet.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-02-15 17:36

Tak Bille, men da jeg markerede, ved at klikke på det pågældende mail, åbnede det sig,
og jeg skyndte mig at slette det.

Mon der er nogen forbindelse til opringningen for nylig, fra falske Microsoft?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 18-02-15 17:45

Det tvivler jeg på der er.

Mit post program er sat op til IKKE at åbne mails, når jeg klikker på dem - for en sikkerheds skyld.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-02-15 18:46

svendgiversen,

nu må du holde op med at se flere "spøgelser" At du blev ringet op af "Microsoft" som så mange andre, ødelagde jo ikke din computer.
Nu har du fået en mail, som intet har med telefonopringningen at gøre. Det er ikke en "spammail" Desuden sker der intet ved at åbne en mail, det er først, når du begynder at "svare" ved at klikke på diverse links, det går galt.
Men den mail fra microsoft/dropbox er ikke spam, og nu er der jo ikke sket noget, da du har slettet den.

PS: Måske skulle du og din samleverske få enten udeladt eller hemmeligt telefonnummer. Alle jeres numre er at finde på Krak. Så bliver I ikke ringet op af falske ansatsatte fra Microsoft.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-02-15 18:54

tak mor

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-02-15 19:06

Foretag dig ALDRIG noget som helst via en mail.
Klik selv ind på pågældende hjemmeside fra din browser.
Så er du altid sikker.

Ps. Selv en mail fra en af dine venner med et link, kan indeholde forskellige ting og sager.
Det er nemlig ikke sikkert, at det er din ven der har sendt det.

Måske et godt råd:
Lav total backup af din windows C: partition og læg den på en ekstern harddisk en gang i mellem.
Så kan du altid vende tilbage til før der skete noget.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-02-15 22:08

Hurra Eyvind, du er mand og du tager backup. Jeg troede kun det var kvinder der gjorde det

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-02-15 22:20

Rigtige mænd tager ikke backup.................så er jeg måske ikke en rigtig mand.

Denne kan lægge backuppen direkte på en USB harddisk.
http://www.backup-utility.com/free-backup-software.html
Som ser ud til at virke bedre end den jeg brugte før (Acronis)

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 65 point
Dato : 19-02-15 00:53

Citat
Edit Files in your dropbox on mobile...

Hvor skulle den mail komme fra? med mindre du har DELT link´s med andre pr mail - så er det nemlig dropbox selv der sender dig en mail + ALLE ANDRE du har sendt linket til - via den mail du opgav til dropboks/ X og de bliver så ved med at modtage SPAM fra samme.

http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/91k03285.jpg

Og intet af DET har noget med ´miniblød´ at gøre.

Og har du Gmail, som mange fornuftige mennesker bruger, så kan du aldrig komme i problemer med at ÅBNE en mail = som også er skrevet, det er først når du klikker på et link/ eller begynder at udfylde skemaer, men hvem gør dog dét.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-02-15 00:56

Citat
Rigtige mænd tager ikke backup.................

Nu mangler vi bare nogle der reklamerer for Comodo og Returnil..

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-02-15 10:36

Tak for svaret mig-selv.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-02-15 12:03

Ja ja det var ikke ment som en reklame.