/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Dejligt lige at få luft
Fra : Disi
Vist : 961 gange
100 point
Dato : 18-02-15 13:59

Jeg er selvstændig med 5-7 ansatte
Køre alt selv bortset fra års afslutning
Men nogen gange bliver jeg så træt af alt det man skal, både sine ansatte og indberette:0(
Har brugt flere timer i dag på at indberette til arbejdsgiverne, jeg siger jer det var som det stod på russisk
Arbejdstilsynet har også været forbi, han virkede næsten irriteret over at han ikke kunne finde noget, så begyndte han sku fortælle mig at jeg skulle give min ansat rundstykker om fredagen for at motivere dem.
Og jeg skulle sige til dem at de skulle huske at vaske fingre efter wc besøg …………………..
Hvorfor er det hele tiden arbejdsgiver der skal motivere ???
Kan det offentlige incl skat og ansatte ikke også prøve at motivere lidt.
Bliver bare så træt at skal bruge så meget unødvendig tid på sådan noget, når alt jo ligger i rummet.

Mit spørgsmål var sådan set bare , kender i nogen steder her på nettet hvor der er grupper for virksomheder hvor man kan få afløb ,rådgivning ,erfaring, diskussion og måske hjælp når bogføring driller

Kommentar
Fra : persens

Dato : 18-02-15 14:33

Jeg forstår din frustration. Jeg har været ansat i det offentlige, hvor man også er belemret med Arbejdstilsynets folk, der over en bred kam kan betragtes som fluekneppere, der er under tøflen hjemme, og som så må hævde sig på anden måde - desværre

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-02-15 15:10

Jeg forstår også din frustration. Skønt jeg har været lønmodtager,hele mit liv. (Murer). Her i Nordvestjylland,har vi altid kunnet tale os til rette,om tingene. Det har været firmaer som dit, 5-7 mand.
Men mester har brugt oceaner af tid,på bureaukrati, ligegyldig papirvælde. Kunder der ringer kl. 23,efter sengetid. O.s.v. o.s.v. Var han så uheldig med en ansat,der var "syg" halvdelen af tiden........

Derfor har jeg aldrig haft lyst til at blive selvstændig. Man skal ialtfald "brænde" for det.
Der er desværre mange i dagens Danmark,der ikke har forstået,at det er de selvstændige...dem der ta`r initiativ,vi alle skal leve af. Her tænker jeg også på landbruget. Folketinget er heller ikke for gode,i den retning.

Forum`s på nettet for erhvervsdrivende?? Google.

M.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 18-02-15 19:00
Kommentar
Fra : Nursie

Dato : 19-02-15 20:20

Hvis du finder et sådant forum, vil jeg da gerne høre om det.
Jeg er selv nystartet selvstændig og gruer for den dag, jeg skal have ansatte - hvordan skal man dog finde rundt i den jungle af love og forordninger

Accepteret svar
Fra : Guild

Modtaget 100 point
Dato : 20-02-15 01:10

Disi,
Bliv nu ikke frustreret .. men indkald dine medarbejdere til rundstykker, Gammel Dansk og en håndbajer. Brug en timestid på at "lufte" lattermusklerne!

Jeg/vi havde besøg af en kælling, som skulle lave lovpligtiget "APV" (Arbejds-Plads-Vurdering). Hun havde kørt over 100 kilometer og "skulle" finde fejl. Alle blev "forhørt", men der var INGEN klager eller kommentarer. Dog havde hun selv konstateret, at måtten i indgangspartiet havde en "fejl" .. så det blev rapporten for dette besøg. Så kørte hun over 100 kilometer tilbage.

Dette "venlige" besøg tog ca. 5 timer. Vi skiftede måtten dagen efter! og indberettede at "fejlen" var rettet, og at vi forventede et kontrolbesøg .. men vi så hende aldig mere.

Godkendelse af svar
Fra : Disi

Dato : 24-02-15 18:27

Tak for svaret Guild.