/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Falsk Microsoft
Fra : svendgiversen
Vist : 592 gange
100 point
Dato : 16-02-15 18:36

Heldigvis var jeg ude at gå da jeg blev ringet op af en Microsoft medarbejder, der
noget der undrede mig, talte gebrokkent engelsk.

Han sagde at min computer var inficeret med noget værre end virus,
som intet anti virus program kunne spore.

Er der andre der har fået lignende opringninger? og hvad gør vi??

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 110 point
Dato : 16-02-15 18:41

Overhører det. Det er "SPAM".

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 16-02-15 18:44

2 af mine venner har prøvet det , Du skal bare sige at du er glad for at de ringede dag du arbejder for Microsoft Denmark , så bliver røret knaldet på i en fart

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-02-15 18:58

Jeg kunne ikke rigtig forstå hvad han mente, men heldigvis har jeg Team Wiever, så min computer blev bare overladt til den flinke medarbejder. Det eneste jeg skulle sikre mig, var at han fik alle mine password og kontonumre for også at sikre dem.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-02-15 19:14

svendgiversen, går det først op for dig, at det er svindel, når du selv bliver ringet op??

Der har på kandu været skrevet flere "tråde" om netop det.

Citat
Er der andre der har fået lignende opringninger? og hvad gør vi??

Som skrevet ovenfor, så er du ikke ene om at være "udvalgt" Du logger jo på kandu hver eneste dag, så det undrer mig, at du stiller dette spørgsmål , men nu har du sikkert så mange ledige point, at du må bruge dem på et spørgsmål, som du selv kender svaret på.
Hvorfor spurgte du ikke din samleverskes "eksperter" af sønner og nevøer ?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 16-02-15 19:17

Tjae jo længere tid vi kan få dem til at bruge jo færre personer går det ud over.

I radioen var der en gammel dame der åbenbart blev ringet op tit af dem, hun havde udviklet en helt speciel teknik hvor hun først fik fortalt dem at computeren var M E E E E G E E E E ET lang tid om at starte op, og så lagde hun bare røret på bordet og lod dem skrige i telefonen. men hun lavede krydsogtværs eller hvad hun nu ellers lavede.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-02-15 19:33

Min nabo sagde at de netop udvalgte gamle halvsenile,
men hvordan kender de min alder og telefon nummer.

Og rigtigt vi kontaktede straks min kones søn, der dog ikke svarede.

Så for en sikkerheds skyld stillede jeg min computer om til fejlsikret tilstand,
inden jeg kontaktede andre eksperter, først TDC, der sagde at det var falsk opringning,
for at få finge i og tømme min bank konto.
Og som han sagde: Microsoft i Danmark taler dansk.

Men jeg havde det virkelig ikke så godt et par timer,
jeg må have overset andre spørgsmål om påståede Microsoft medarbejdere.

Når jeg nu stiller dette spørgsmål er det primært for at advare andre,
min nabo mener vi bør melde den slags opringninger til politiet,
men de har vist andet at lave lige nu.

Og jeg vil selvfølgelig aldrig oplyse password og konto numre til udenforstående.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-02-15 19:53

Tove Kjær-Hansen fra Albertslund bliver hyldet på de sociale medier, efter hun i går i et indslag i DR Nyheder demonstrerede, hvordan hun tager røven på telefonsvindlere.
http://www.avisen.dk/72-aarige-tove-er-dagens-helt-paa-facebook_304489.aspx

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-02-15 20:18

ALTSÅ? hvor dum kan man have lov til at være, selv pensionister gemmer deres konto/ penge nummer UNDER SENGEN, men når de er på nettet/ tlf - hopper de sgu på alt:

https://www.youtube.com/watch?v=Tbtp3J3FUps

Det samme gælder diverse mails og andet godt på nettet.
Kan lige nævne at jeg lige har vundet en ½ mil us dollars, men de svarer aldrig IGEN når jeg ´bare´ skriver en almindelig mail til dem = de vil først have diverse oplysninger osv.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-02-15 20:20

Og som skrevet, så taler miniblød altså DANSK i Danmark - med mindre man indvilliger i at bliver omstillet til andet sprog, på grund af travlhed.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 16-02-15 22:52

Citat
Når jeg nu stiller dette spørgsmål er det primært for at advare andre,
min nabo mener vi bør melde den slags opringninger til politiet,
men de har vist andet at lave lige nu.

Det forbavser mig du virker så uvidende om tingenes tilstand - der har været advaret i årevis om disse kanaljer...

http://www.microsoft.com/danmark/sikkerhed/svindlere_udgiver_sig_for_at_vaere_microsoft.htm

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 16-02-15 23:00

Gør som jeg skrev i mit første indlæg: Overhør der, det er SPAM!

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 16-02-15 23:27

No doubt about it

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-02-15 11:43

Ja, mærkeligt at jeg ikke har set den pågældende advarsel om falske Microsoft medarbejdere.

Heldigvis stormede det så meget, at jeg ikke kunne høre hvad han ville have mig til,
og jeg var som sagt langt væk fra min computer.

Da jeg sagde jeg ville kontagte min søn og PC rådgiver og komme tilbage, lagde han på,
men som sagt, jeg havde det ikke særlig godt et par timer.

Andre, jeg har talt med, afbryder den slags opringninger på udenlandsk med det samme,
det med at trække tiden og belaste deres telefon regning er en god idé,
men det er vist de færreste der har nerver til det.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 17-02-15 12:02

Citat
Andre, jeg har talt med, afbryder den slags opringninger på udenlandsk med det samme,
det med at trække tiden og belaste deres telefon regning er en god idé,
men det er vist de færreste der har nerver til det.

Det har jeg brugt utallige gange, det sker der jo ikke noget ved, de kan jo ikke springe ud af telefonen og klikke på din computer under nogen omstændigheder.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-02-15 15:51

Tak for svaret Bille1948.

Du kom først, men også tak til alle andre for gode advarsler,
jeg beklager at jeg ikke fik læst dem alle tidligere...

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 17-02-15 17:20

Tak for point, Svend.