/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Fjernsyns model.
Fra : jensegon
Vist : 605 gange
100 point
Dato : 11-02-15 21:52

Jeg har i dag købt et nyt fjernsyn ved Harald Nyborg i deres katalog har den et model nummer,
LG50PB560V men da jeg kommer hjem og får den pakket ud, har den model nummer
LG50PB560U-ZA, er der nogen der ved hvad betydning det har.

MVH. Jens.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 11-02-15 22:01

Har du prøvet at Google de 2 modelnumre?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-02-15 22:05

Det er lidt svært at sige uden at rode lidt mere. Prøv at Google dem begge og kig om der er forskelle på data. Umiddelbart kommer begge googlinger op med en række henvisninger til østeuropæiske sider. Dvs det er rest- / overskudspartier man har hjemkøbt, oprindelig udtænkt til det østeuropæiske marked. Dette helt normalt for Bilka og Bøndernes Paradis, der har opkøbere ude konstant efter billige spotdeals, hvor man kan skaffe sig en containerfuld billigt kram, som man så kan faldbyde i butikkerne. Før i tiden var Bilka rigtig slemme til at have Sony og den slags på grovtilbud hvor der så liiiige var et enkelt bogstav til forskel (og 50% mindre mindre indmad). Derfor foretrækker jeg at undersøge den slags grundigt først. Og de der LGér ville jeg være ret varsom med, når de første fem søge sider er fra Tjekkiet, Rusland mm. Det peger lidt på det ikke just er udtænkt til Vesteuropa. Det kan være OK, men man kan også risikere et "Bilka-Sony".

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-02-15 22:19

Umiddelbart er der ingen forskel på dem i specifikationer.
Begge er plasma, og 600mhz

http://anreview.com/electronics/Plasma%20TV/LG-50PB560V/Picture

http://price.ru/photo-video-audio/tv/lg-50pb560u/

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-02-15 22:21

Om så de er til det ene og andet marked er op til dig. Det er smag og behag. Hvis billede og lyd er ok spiller det ingen rolle.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 12-02-15 17:39

Citat
Om så de er til det ene og andet marked er op til dig. Det er smag og behag. Hvis billede og lyd er ok spiller det ingen rolle.

Helt enig. Min erfaring er,at kvalitets-mæssig er der ingen forskel. Vi købte en billig tv i brugsen,for en del år siden. Vistnok Ungarnsk. Havde den i 10 år. Så fik min gamle mor den. Stadigvæk ingen problemer. Har en Denver dvd afspiller. Vist også "noget skrammel". 7-8 år gammel. Pris 250 kr. Kører stadigvæk perfekt.
Det dyreste "kvalitets" elektronik vi har haft,var en B&O tv. Den var ved at ruinere os. Fik skiftet næsten alt indmad,inden den blev kasseret.

Forresten samme erfaring med pc`er. Har haft dyre hp komputere. Nu og for eftertiden,bliver det udelukkende Medion. Som bare kører og kører. (Tysk / Kinesisk).

M.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 12-02-15 19:00

Jensegon,
Hvis du er det mindste i tvivl kan du returnere og kræve pengene tilbagebetalt. Det er meget dårlig moral, at skilte med èt varenummer og udlevere et ANDET .. det er direkte snyd!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-02-15 19:16

->Guild måske, det ved man kun ved at sammenligne det ene med det andet, og det er lidt småsvært og omstændigt når skidtet åbenbart er født til at køre i Polen.

PS HUSK at købeloven fordrer en DANSK brugervejledning.

PSPS Pas på med gode tilbud, der er for gode til at være sandt.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 12-02-15 20:12

>3773
Uanset om det "måske" er identiske produkter, så er det misvisende. HN vil nok forsvare sig med, at det er en "tyrkfejl" .. men den forklaring holder ikke i byretten, og kunden kan i sin fulde ret, kræve købet ophævet!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-02-15 20:23

Det kan jo også være, at tv`et med ændret model nr. er bedre end den med det første nr.

Når nogen åbenbart "ser ned" på elektronik, der er fremstillet i øst Europa, er det da tankevækkende, at B&O` fladskærme nu kommer fra Koprivnice i Tjekkiet.

Er det så stadigvæk, dansk/vestlig "kvalitet"???

M.