/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Kan MS Publisher konverteres?
Fra : cristian2
Vist : 479 gange
50 point
Dato : 10-02-15 10:03

Jeg har lavet et udspil til en hjemmeside i MS Publisher. Problemet er at programmet har svært ved at "tale" med andre programmer. Jeg vil meget gerne kunne konvertere det over i et andet program, så jeg kan overdrage projektet til en webdesigner. Altså skal han/hun kunne arbejde videre med mit foreløbige design, uden at skulle bygge det op helt forfra i et andet program.

Nu har jeg fundet et sted på nettet hvor de konverterer Publisher til andre programmer.
Men de programmer man her kan konvertere Publisher til, ved jeg ikke om er gængse, så webdesigneren slipper for at skulle bygge det hele op fra bunden igen?

Kan jeg få nogen til at tjekke de muligheder som konverter-hjemmesiden tilbyder at konvertere over i - og råde mig til hvilket program jeg bør konvertere til - hvis der overhovedet er et brugbart program?

Mange tak!

http://blog.zamzar.com/2008/01/25/convert-ms-publisher-files-pub-files-to-doc-pdf-odt-rtf-and-more/

http://www.zamzar.com/uploadComplete.php?convertFile=pub&to=rtf

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 10-02-15 11:05
Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-02-15 11:12

Det ser ud til i dit første link at du kan konverter til html som er det format der bruges til at opbygge hjemmesider med og som webdesigneren kan bruge.

Hvis du højre klikker på en hjemmeside og vælger Vis kilde... så kan du se at grundessensen er html.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 10-02-15 14:00

Jeg ved godt at det er for sent - men hold dig fra Publisher til hjemmesider.
Det er nogle forfærdelige koder der laves.

Så skulle du nok hellere lave det i Microsoft Frontpage (som er bedre men heller ikke god)

Der findes en del gode programmer til at bygge hjemmesider................endda gratis.

Hvis du "bare" vil lave grovopstillingen kan du bruge præsentation (som også findes i den gratis udgave Libreoffice)

Navigation og præcis anbringelse af objekter, som kan ses fra forskellige platforme er vigtigt.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 18-02-15 15:33

Hvis du skal have lavet en hjemmeside, er dette hotel simpelthen ikke bare billigt men også genialt og nemt at at arbejde med...

https://www.one.com/da/

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 18-02-15 15:35

Hvis du ikke selv er helt hjemme i hjemmesidesnedkeriet, er denne gut simpelthen genial til den slags.. (og smadderbillig)

http://ravn-hjemmesider.dk/

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 13-03-15 14:45

Tak for svaret Eyvind.