/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
windows fotofremviser
Fra : susss
Vist : 739 gange
100 point
Dato : 31-01-15 07:10

Hej Er der nogen som ved hvordan man justere farverne i Windows fotofremviser..den er begyndt at vise alle mine billeder i en lilla rød farve ser ud af H til ????

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-01-15 12:39

Kun Windows foto fremviser? Jeg ville gætte på at du oplever det samme med alle fotovisere og at du skal opdatere og kalibrere din skærm.
Er farverne som du synes de skal være når du udskriver et billede som vises med lilla rød farve?

Kommentar
Fra : susss

Dato : 31-01-15 13:49

Hvis jeg åbner et billede i photoshop element er alle farver som de skal være og det samme i photofiltre og hvis jeg modtager et billede pr mail er de gode farverne og på skrive bordet er farverne gode..det er kun hvis jeg går ind under billeder og de bliver åbnet med windows fremviser at farverne er helt forkerte..ser ud af h til.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-01-15 14:57

Du har fået aktiveret en effekt i programmet, tjek indstillinger under Vis og Funktioner!

Kommentar
Fra : susss

Dato : 31-01-15 16:33

Hvor finder jeg funktioner henne..har lige kikket efter...synes ikke der står nogen i fotofremviser når jeg sidder og kikker på billederne..men det er måske ikke der du mener

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-01-15 17:21

Det er nok nærmere et problem med din farve profil.

Højreklik på skrivebordet og vælg Skærmopløsning > Avancerede indstillinger,
i vinduet der åbnede klikker du på fanen Farvestyring og klikker på knappen Farvestyring,
i det vindue der så åbnede klikker du på fanen Avanceret,
Enhedsprofil bør være: sRGB IEC61966-2.1
Resten bør være sat til Systemstandard

Her et billede som det ca bør se ud!
http://peecee.dk/upload/view/447221/full

Kommentar
Fra : susss

Dato : 31-01-15 19:04

Har lige tjekket det..den står fuldstændig som den du vedhæftede..så det må være noget andet som er galt..Når jeg åbner billeder og ser alle billederne i små firkanter ser det ok ud..men når jeg så vil åbne et enkelt billede så sker farve forandringen ...meget mystisk..

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-01-15 19:12

Hva' hvis du bruger et program som f.eks. IrfanView eller FSViewer?

De er gratis
http://www.irfanview.com/
http://www.faststone.org/FSViewerDownload.htm

begge kan snakke dansk...

Kommentar
Fra : susss

Dato : 31-01-15 19:30

Dem har jeg aldrig hørt om ..kan man så slette windows fotofremviser først ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-01-15 19:38

Nej du skal ikke slette noget

Kommentar
Fra : susss

Dato : 31-01-15 19:47

Tør ikke rigtigt..kan se at den ene bruger Ask den vil jeg ikke have frem for det er noget skidt..så jeg ved ikke helt hvad jeg skal stille op endnu..

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-01-15 20:05

Der er ingen af dem der bruger ASK, det kan fravælges,
du kan jo prøve med den portable udgave, den skal ikke installeres,
den er pakket som en zip fil og skal bare pakkes ud så virker det.
http://www.faststonesoft.net/DN/FSViewer53.zip

Kommentar
Fra : susss

Dato : 31-01-15 21:11

Husker ikke engang hvordan man åbner den ? har hentet den ned og trykket på åben..men nu kan jeg ikke finde den nogen steder ..

Kommentar
Fra : susss

Dato : 31-01-15 21:15

Hvordan får man åbnet den korrekt ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-01-15 21:31

Højreklikker på den og vælger pak ud,
så hvis du har gemt den i Overførsler/Download
så er der en mappe der som hedder FSViewer53

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-01-15 22:43

Citat
kan man så slette windows fotofremviser først ?
nej men du skal sætte dit nye program som standardfremviser for billeder, det gør du nemmest ved at højreklikke på en billedfil og klikke på Egenskaber, der kan ud for linjen Åbnes med klikke på Skift og vælge dit nye program

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-01-15 23:24

Vent med at angive det som standard, du kan bruge det lidt ala stifinder, det kan utroligt mange ting

Kommentar
Fra : susss

Dato : 01-02-15 13:56

Har lige højre klikket og der kunne jeg kun vælge åben...det gjore jeg også sad jeg med en masse mapper ..ander ikke hvordan jeg får det i gang...og når jeg skal åbne billeder er der heller ikke nogen valgmuligheder ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-02-15 14:09

Du skal STARTE programmet, og derfra navigere til dine billeder, det virker lidt ala Stifinder,
dobbelklik på et billede i FSViewer så åbner det i fuldskærm!

Kommentar
Fra : susss

Dato : 01-02-15 15:03

Nu har jeg fået gang i programmet og lagt den nederest på proces linien..men den skal læse den ind hver gang jeg skal bruge den..men det går nok..synes den viser billederne rigtig flot

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-02-15 15:36

Hvis du syn's om programmet og vil bruge det som standard fremviser
så kan du lave så det åbner når du dobbelt klikker på et billede.

Når programmet er åbnet klikker du på Indstillinger oppe i menuen eller taster F12,
så åbner Indstillings vinduet, find fanen Associationer og klik på den,
her kan du vælge de filtyper som du vil bruge med programmet,
jpg, bmp, gif, png osv

Ser så'n ud http://peecee.dk/upload/view/447259/full

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 01-02-15 15:37

Men det løste jo så ik' Windows fotofremviser problemet, men er farverne ok i FSViewer?

Kommentar
Fra : susss

Dato : 01-02-15 16:26

Prøver lige .... Farverne er gode i FSV

Kommentar
Fra : susss

Dato : 01-02-15 16:32

Du er genial... Det virker bare super godt på den måde..endelig kan man se billederne uden de grimme farver.. ja ok det med windows fremviser fik vi ikke igang med normale farver..men det andet dur så jeg bruger bare det..Tusind tak for hjælpen...husk ikke forlade denne side...for det kunne være jeg skulle bruge din hjælp en anden gang

Godkendelse af svar
Fra : susss

Dato : 01-02-15 16:33

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-02-15 17:27

velbekomme