/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Browser highjacking
Fra : kathy
Vist : 416 gange
200 point
Dato : 29-01-15 19:10

Heldigvis ikke på min egen. Har en veninde, der er ramt og jeg kan ikke finde ud af at rette fejlen.
Tænkte at jeg kunne lægge en anden browser ind, men det kan jeg heller ikke.
Hvad gør jeg?
mvh

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-01-15 20:10
Kommentar
Fra : kathy

Dato : 29-01-15 20:45

Joeh - men det er beskyttelse,
Hvordan fjernes det?
mvh

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 200 point
Dato : 29-01-15 20:49

Mallwarebytes er ikke KUN beskyttelse men fjerner ´måske´ det har på din pc = SCAN PC/ opdater programmet først.
Nu skriver du ikke hvilken `hijack´ du er kommet i nærheden af - så der er muligvis mange andre programmer til at fjerne skidtet på.

Godkendelse af svar
Fra : kathy

Dato : 29-01-15 21:17

Tak for svaret mig-selv.
ok
Prøver det.
tak

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-01-15 22:35

Du skulle ikke lukke spørgsmålet - der kunne sikkert komme mange og bedre svar, men det er svært når DU bare skriver én hijack = der findes mange af disse ´mallware´ og lige så mange måder at fjerne skidtet på - nogle bedre end andre.

Men håber da du fjernet skidtet.

Kommentar
Fra : kathy

Dato : 31-01-15 11:07

Ja. Kan være jeg har været for hurtig på aftrækkeren.
For jeg kan jo ikke komme ind på siden. Hver gang jeg prøver, overtager den og sender mig videre.
Men kan ikke løse det her og nu. Ser hende ikke før om nogle dage.
Problemet er, at jeg ikke kan finde den som f.eks. med 'Ask' toolbaren.
Heller ikke gå ind i indstillinger og sige at browseren skal lukke op i et blankt vindue. Det gør den, men første gang jeg vælger et link, bliver jeg omdirigeret.
Glad for at jeg selv ofrer lidt på sikkerheden.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-01-15 18:45

Citat
For jeg kan jo ikke komme ind på siden. Hver gang jeg prøver, overtager den og sender mig videre

Derfor der er noget der hidder sikkerheds programmer, den du/ i har fået, forhindrer dig netop i at fjerne den, med andres sikkerheds programmer.

Men ASK er nu langtfra den værste, det er kun en søgemaskine i stil med Google, og burde være nem at fjerne - prøv at se under browser-tilføjelser i din browser eller kontrolpanel - fjern programmer.

Du kunne også prøve bare at skifte selve Ikonet ud med et nyt - har virket på flere hijaks herinde.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-01-15 18:49

Men du kan jo hente Mallwarebytes ned på din egen pc og gemme på et usb stik, eller ligge den på nettet til afhentning hos vénnen og så lave en scanning, husk at opdater programmet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-01-15 18:50

NB: du må gerne få Licensen til programmet? ikke særligt lovligt, men hvad.