/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
0 stilling af win xp?
Fra : Fattig
Vist : 372 gange
200 point
Dato : 28-01-15 21:13

Er igang med at 0 stille min gamle win xp, men oplever at der er installeret 2 versioner. Hvordan kan jeg få den 0 stillet?. Altså få slettet alt så den er helt som fra første gang den blev installeret.

Ps. Det er en win xp 2 version, hvis det har nogen betydning.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-01-15 23:50

Ved at formatere og geninstallere.

Blot en advarsel: Det ermeget besværligt at opdatere da den bliver installeret med Internet Explorer 7, når du går på nettet og prøver bliver du ledt direkte ind på MS hjemmeside hvor der forlanges at du allerførst installerer Internet Explorer 8 og et par mindre filer, og der kan heller ikke opdateres til IE 9-10-11

Man kan heller ikke installere andre browsere før det er gjort...........de virker simpelthen ikke.

Det gad jeg kun een gang for et år siden, og så stod menuen på helt ny computer.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 29-01-15 11:17

1. Jeg gætter på at det er XP sp2 du har.

2. Har du alle driverne til computeren.
3. Har du også driverne til det grej som er tilsluttet.

4. Hvad skal du bruge den XP til.

5. Hvad er det du vil rense væk.

6. Har du service pack 3

7. Måske du kan nøjes med hjælp til at rense den computer.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 29-01-15 11:31

Installer servicepak 3 og følg ellers EIVIND's råd, uden at have disse ting er det op ad bakke, du skal være opmærksom på at Win XP ikke bliver supporteret mere fra Microsoft. Jeg ville overveje ar installere Win7 i stedet såfremt du har dine drivere, jeg ville kun beholde win XP hvis jeg havde programmer der ikke kunne køre på anden. I Win 7 prof er der mulighed for at køre en virtuel XP, hvor du kan køre dine gamle prorammer.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-02-15 13:06
Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 05-02-15 22:06

Jeg formaterede og geninstallerede, men nu ligger der 2 versioner af samme xp. D.v.s. at jeg under opstart skal vælge mellem disse. Så må den oprindelige version jo ikke være blevet fjernet selvom jeg formaterede.
Tanken var at 0 stille computeren og forære den væk.

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 05-02-15 22:07

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-02-15 09:15

Ja den gamle XP og alle dine data ligger der nok endnu.

Men du fulgte jo heller ikke mit råd.