/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Kobberbryllup - musik eller ikke musik
Fra : Eyvind
Vist : 390 gange
100 point
Dato : 28-01-15 10:00

Et lille spørgsmål om tradition. Er det almindeligt med musik til kobberbryllup.

Ps. Det er min kones søsters svoger, som som er lidt i tvivl med sin kone, om spørgsmålet.

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 110 point
Dato : 28-01-15 10:21

Jeg tror ikke der er regler for det, men alle de kobberbryllupper jeg har været til, har der ingen musik været om morgenen. Min erfaring er fra 8-10 kobberbryllupper jeg har været til.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-01-15 11:51

Eyvind , er det så dig og konen, der er i tvivl?

Citat
Ps. Det er min kones søsters svoger, som som er lidt i tvivl med sin kone, om spørgsmålet.

Man kan da altid sætte en "plade" på og få en lille "svingom", men ingen tradition for et hornorkester om morgenen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-01-15 13:18

Det lyder som om der er enighed, om manglende trutmusik til kobberbryllup.

Ja Ans - du er ikke så nem at narre.

Ps. Det er ikke vores 12½ årsdag der er tale om.....................for det er ret længe siden.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 28-01-15 13:21

Tak for svaret bentjuul.
Erfaring er fra 8-10 kobberbryllupper må være løsningen.

Også tak til Ans.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 28-01-15 18:13

Ja, det er blevet til nogle stykker i årenes løb og kunne godt være blevet til flere. Har tænkt på hvor mange af dem der holder sammen endnu? for vi har ikke kontakt mere til mange af dem.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-01-15 18:34

Det er nok kun os gamle som holder ud til det sidste.
Vi kender 3 par som lige har passeret guldbryllup.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-01-15 19:28

Min nabo, et ægtepar, kan til næste år "fejre" krondiamantbryllup. De har så været gift i 65 år

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-01-15 10:33

Ja der er ikke så mange med 65 års erfaring ud i ægteskab.