/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
problemer med app til ereolen efter
Fra : ilgp
Vist : 1200 gange
100 point
Dato : 17-01-15 14:07

Hej. Jeg har en android smartphone som jeg læser ebøger på også. Her efter den sidste opdatering kan jeg ikke komme ind på ereolen og biblioteket. Når jeg trykker på ereolens app, kommer blot siden med mine app frem igen. Når jeg trykker på bibliotekets app, kommer der bare reklame for nogle ting de har. Er herinde en som ved om der kommer en ny opdatering med rettelser, så disse app fungerer korrekt igen? Det er frustrerende når man er midt i en bog og ikke kan komme ind og læse videre. Håber en herinde ved noget om disse ting. God weekend til alle.

Mvh ilgp

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 17-01-15 14:30

Uden at kende de aktuelle app s....eller Android særlig godt...( kører Windows Phone) men et bud kunne være at afinstallere dine app og installere dem igen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-01-15 15:38

Er du tilsluttet net/wifi

Kommentar
Fra : ilgp

Dato : 17-01-15 15:44

Jeg har prøvet at afinstallere og geninstallere flere gange. Jeg er også på nettet. Det er ikke der problemet er. Det er kommet efter opdateringen på smartphonen.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-01-15 16:12

Har du slukket den efter opdateringen?

Kommentar
Fra : ilgp

Dato : 17-01-15 16:19

Ja den bliver slukket hvet aften og tændt igen om morgenen.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-01-15 16:32

Du kan først bruge Ereolen igen efter at have logget dig på den nye side.

Og der er stedet man skal logge ind, godt nok ikke nemt at finde med det forbandet, uoverskuelige Lay-out der er blevet lavet

På din smartphone skal du klikke på det lille ikon der består af tre små streger (på min tablet er det oppe i højre hjørne) når du kommer ind på den sidfe du omtaler med reklamer for det de har, så kommer der en række menuer frem og en af de nederste står der "Log ind"

Og Ereolen er så blevet blot endnu et eksempel på, at ikke alt nyt er godt nyt når det handler om websider, som regel blever det endnu mere uoverskueligt og ulogisk end det var før.

Håber du finder ud af det.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-01-15 16:34

Mystisk. er alle dine ´konti´ login iorden, ellers kan jeg ikke lige komme på noget der kan hjælpe, bortset fra en hard recet/ recovery af selve telefonen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-01-15 16:35

Citat
Og Ereolen er så blevet blot endnu et eksempel på, at ikke alt nyt er godt nyt når det handler om websider, som regel blever det endnu mere uoverskueligt og ulogisk end det var før.
ENIG

Kommentar
Fra : ilgp

Dato : 17-01-15 16:44

Ja men mit problem er at når jeg klikker på ereolens app, så sker der ingenting. Jeg kan ikke komme ind og logge på. Har været inde et sted hvor jeg har læst at også andre har problemer efter opdateringen. Måske det kun fungerer på iphone. Der må jo komme en opdatering som skal rette diverse fejl.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 17-01-15 17:35

Ja, det er jo det jeg prøvede at forklare dig, at App'en ikke dur mere før du har været inde og logge på den nye side på nettet https://ereolen.dk/

Altså, du skal på nettet med din smartphone, søge hjemmesiden, logge på og derefter kan du igen bruge din App

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-01-15 19:41

android 4.4 >
læg den på siden
søg på ereolen.dk
til højre i det røde felt er der 3 streger
tap på de 3 streger og rul ned til "log in"
tap på log in
nu burde du kunne komme ind med

Brugernavn
Adgangskode

Ps. Jeg har ikke prøvet, for jeg har ingen kode.

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 17-01-15 19:52

App'en virker både på min telefon Android 4.4.4 og på min tablet Android 4.1.2 bortset fra jeg ingen mulighed har for at downlode de lånte bøger så jeg kan kun læse dem når jeg er on-line - ikke særlig smart.
/Janus

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-01-15 20:17

Citat
App'en virker både på min telefon Android 4.4.4 og på min tablet Android 4.1.2 bortset fra jeg ingen mulighed har for at downlode de lånte bøger så jeg kan kun læse dem når jeg er on-line - ikke særlig smart.

Det har jeg da ingen problemer med, på tablet med Android 4.1
Husker du at sætte flueben i "hent bog til app" når du klikker ok for at låne den?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-01-15 21:16

Det kan vel ikke være fordi Bibliotekerne er TOTAL langsomme med at opdatere sine egen sider/ apps/login systemer.
Jeg har ikke kunne bruge deres sider i flere måneder = dog kan jeg komme ind gennem andre sider, hvor jeg også kan bestille/reservere diverse ting og sager - BARE ikke på mit Lokale Bib, samt jeg kan ikke hente musik, selv om det ligger i ´kurven´ til hentning/download - så melder den fejl med både det ene og andet og det er lige meget hvilken browser jeg bruger.
Pæne hjemmesider = men de virker bare ikke for almindelige brugere af deres ´pæne´ sider.
Har en fornemelse af at det er deres Java/ andet Login der fejler.

Godkendelse af svar
Fra : ilgp

Dato : 18-01-15 09:43

Tak for svaret dova. Appen i Google play, virker ikke. Men da jeg prøvede at klikke på dit link til ereolen.dk kom den "rigtige" app ind så nu kan jeg læse igen.