/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Daisy
Fra : svendgiversen
Vist : 613 gange
100 point
Dato : 14-01-15 17:03

I et lokalt stævne for forslægtsforkere her i Sønderjylland præcenteres dette værktøj.

Hvad er Daisy?
Er der nogen der kender til dette??
Hvad kan det ud, ud over AO, og vore andre kendte slægts søgnings programmer???

Kommentar
Fra : poten

Dato : 14-01-15 17:12

Citat
forslægtsforkere

Hvad hunden er det for nogle karle?

Har det mon noget med dette at gøre?

http://www.sa.dk/content/dk/daisy/daisy_forside

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-01-15 17:12
Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-01-15 20:14

Et system under Statens Arkiver, hvor du kan hjemtage forskellige bøger mm til dit lokale lokalarkiv.
http://www.dannebrog.biz/noter/edb/DAISY_0370.pdf
VH Palle

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-01-15 21:33

Foreløbig tak,

jeg kunne jo også selv have slået op på Daisy, det hedder lille hunds søster iøvrigt,
som jeg skulle have haft i stedet for min lille sorte pudel, Debbie.

Men er det nu bedre at begynde med at åbne det nye program daisy, når man søger,
i stedet for hvad jeg har brugt i mamge år: AO, dda, mormonerne og andre?

Nogen der har gode og bedre erfaringer med daisy??

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-01-15 22:01

=> pallebhansen: Du kan IKKE længere hjemtage arkivalier til dit lokale lokalarkiv. Det er stoppet.

Udlån sker KUN til Statens egne arkiver.

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 14-01-15 22:16

En meget tung dame at danse med, men også en nødvendig dame at kende, bruges til at bestille de arkivalier, der skal ligge til dig når du besøger arkivet, men også til at bestille arkivalier mens du er på arkivet

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 14-01-15 22:36

Lige en side bemærkning
Besøg Rigsarkivets nye website og hjælp med at gøre det bedre.
http://www.sa.dk

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-01-15 20:54

Når jeg prøver at hjælpe nogen med at finde deres aner, begynder jeg ofte i sognetræf,
hvis det ikke er helt klart hvor de kommer fra, og så, hvis det er tilstrækkeligt gammelt,
i dda s folketællinger, først herefter går jeg til det håndskrevne AO.

Er der nu bedre/nødvendigt at begynde med daisy?

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 100 point
Dato : 15-01-15 20:58

Nej, Daisy er et supplement, hvis du vil videre med f.eks. skifter, alimentationssager og meget andet.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-01-15 21:00

Her er det omtalte møde:

http://dailynews.dk/nyhet.php?id=4805005

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 16-01-15 09:32

Daisy er en søgemaskine til AO

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-01-15 11:01

Tak for svaret Bille1948.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 16-01-15 12:36

Tak for point, Svend