/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Nero 2015 Platinum
Fra : hjerterum
Vist : 1125 gange
50 point
Dato : 13-01-15 18:19

Er der nogen der ved om det Nye Nero 2015 Platinum kan brænde MPG filer over op dvd skiver så man kan se dem med en alm dvd afspiller på tv.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-01-15 18:59

MPG er det samme som dvd (næsten - er det mpg2 eller 4), bare læg dem på en skive og de burde kunne afspilles, eller brug et gratis program til konvertering og konverter til VOB og så på en skive.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 50 point
Dato : 13-01-15 23:28

En rigtig DVD skal overholde standarden for at kunne afspilles på ( næsten) enhver dvd afspiller. Det er ikke nok at filerne er af den rigtige art, de skal også placeres på en bestemt måde med menu, bestemte navne, osv.
Selve filmfilerne som er .vob er i realiteten den samme art som mpg2.
Hvis du bare kopierer mpg2 filer til en dvd skive og omdøber til vob, kan den ikke afspilles på en normal videoafspiller. du skal bruge et program beregnet til at lave dvd . det kan også være med i en NERO pakke.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 14-01-15 15:50
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-01-15 16:45

Citat
En rigtig DVD skal overholde standarden for at kunne afspilles på ( næsten) enhver dvd afspiller

Det er vist mange år siden, ellers burde en ikke over 5 år gammel ´spiller´ sagtens kunne afspille MPEG/ ASF og VOB et par stykker mere som jeg ikke lige kan huske (se i manualen).
Problemet? ved bare at lægge en masse på en skive er at der ikke er en menu hvor man kan se/vælge klip - sådan var det på min gamle Hnyborg, men afspille kunne den, og jeg brugte den kun til at vise små klip som straks blev slettet igen, derfor jeg aldrig brændte som dvd.
Du kan også prøve dette, det har indbygget brænder, hvis du klikker JA:
http://www.videohelp.com/tools/AVStoDVD
http://www.kandu.dk/spg172860.aspx

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-01-15 13:13

Jeg har Nero Premium og jeg brænder skiver direkte med Nero som kører i min DVD afspiller.

I dag gemmer billeder og film i et format som DVD afspilleren kan afspille. Du skal bare ikke ændre formatet når du gemmer.

Godkendelse af svar
Fra : hjerterum

Dato : 17-01-15 12:24

Tak for svaret transor. Har fået Nero vision nu og det var det der skulle til.
Tak alle sammen for jeres hjælp.