/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Tøj - hænger natten over på e låge
Fra : bhermann
Vist : 586 gange
100 point
Dato : 11-01-15 13:06

Vi har igennem nogle år brugt vores børne-sikringslåge til trappen til at lade diverse stykker tøj overnatte. Det er praktisk, da lågen ikke været i brug til sit egentlige formål længe, så denne står altid åben op imod en væg - børnene er store nu, og hvis nogen falder ned af trappen fra 1. sal, så er det måske beduggede forældre
Men det ser ikke særlig elegant ud, og det er simpelthen for lamt stadig at have den låge siddende - jeg skal finde på noget andet.
Har tænkt lidt på simpelthen at sætte et trappegelænder op på den relevante væg, for det kunne man jo godt smide et par bukser eller en skjorte henover. Hvor får man fat i sådan noget, hvis det kun skal være en meters penge?
Men der er garanteret andre og mere geniale forslag fra nogen af Jer?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 11-01-15 13:52

Et nærliggende forslag ville da være et byggemarked...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-01-15 15:42

En rustfri håndklædestang af den type man sætter i badeværelser. enkelt eller dobbelt, de er som regel 60 cm brede.

Eller et sammenklappeligt vægtørrestativ.
http://toerrestativet.dk/til-vaegmontering/vaeghaengt-torrestativ-artweger-artdry-80-cm.html

Hjemmebygget af 2 beslag som vist samt en rundstok fra byggemarkedet.........den holder koster friværdien i huset.........mon ikke Lars Larsen har dem billigere ??
http://www.webgardiner.dk/beslag-trae-gardinstang-natur.html?gclid=CKia4qGVjMMCFaLUcgodzHQAiw

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 11-01-15 17:12

Mange isenkræmmere sælger sammenklappelige indendørs tørrestativer. Køb sådan en sag, evt. på et loppemarked, skil ad, så har du tre rammer med tværtråde til at lægge tøj på. Monter på væggen som ovenstående forslag.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 11-01-15 21:21

Citat
Hjemmebygget af 2 beslag som vist samt en rundstok fra byggemarkedet.........den holder koster friværdien i huset.........mon ikke Lars Larsen har dem billigere ??
http://www.webgardiner.dk/beslag-trae-gardinstang-natur.html?gclid=CKia4qGVjMMCFaLUcgodzHQAiw

Jeg har nogle håndklædestænger på badeværelset, som ligner, men i hvidmalet metal, de er købt i et byggemarked for en del år siden.

så jeg vil da anbefale, at snuse lidt rundt i et byggemarked.

Håndklædestang: https://www.google.dk/search?q=h%C3%A5ndkl%C3%A6destang&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=6NmyVMrbLc3hasvXgKgL&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1280&bih=864

For et råt look kan sådanne bruges: http://www.byghjemme.dk/shop/clamps-gelaender-fittings-1338s1.html

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 12-01-15 07:33

Hvis du har noget at fæste i på begge sider, kan du bruge en teleskopstang til bruseforhæng. Den passer altid i længden og kan let flyttes efter behag uden at efterlade huller

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-01-15 09:56

De gange jeg har haft brug for en ´pind´ på væggen har jeg brugt et lille stykke flat træ - boret et hul der passer til stangen - savet det over i 2 dele, der kan stangen så ligge i og fjernes som det passer sig.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 100 point
Dato : 13-01-15 02:16
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 16-01-15 01:47
Godkendelse af svar
Fra : bhermann

Dato : 24-03-15 11:18

Tak for svaret katekismus.