/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hvordan går det..?
Fra : molokyle
Vist : 818 gange
100 point
Dato : 10-01-15 11:55

Her tænker jeg overordnet.

Hvordan står det til med:

BETALINGBALLANCEN

BNP

KONKURRENCE EVNE

UDLANDSGÆLD (..som funktion af BNP)

AKTIVER (FORMUER/INVESTERINGER) I UDLAND

Danskernes gennemsnitlig bidrag til ARBEJDSFREKVENS, TIMEANTAL, SYGEDAGE ..osv.
..også kaldet 'arbejdsomhed'
..sammenlignet med resten af EUROPA.

Er det virkelig så nødvendigt at friholde 'de velhavende' firmaer og privatpersoner fra at betale en del af det gilde, som har gjort denm formuende ..i første omgang (..nemlig da der var længere dagpengeperioder [..op til 7 år i tresserne]) og prisindex/realløns regulerede overførselsindkomster, så det er ALLE (..læs UDGIFTER til: Syge, handicappede, arbejdsløse og socialt dysfunktionelle) der må spænde den i forvejen snørende livrem ind?

Hvor er det liiiige at 'pengene' mangles?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 10-01-15 12:55

STORE TANKER på sådan en blæsende dag i januar...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-01-15 13:33

IIIeeeehhhh... altså marken84

Nu hylede du mig helt ud af den

Ellers ville jeg have sagt:

Hvordan kan det være at dagbladene den ene dag skriver:

Den lave Dollarkurs betyder 9.000 nye arbejdspladser.

..og dagen efter skriver:

Dansk eksport lider under den lave Dollarkurs.

Hvorfor forholder man sig ikke til f.eks. KRONE kursen? Det ville dog være mere relevant

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-01-15 13:38

Det går ikke så godt, EFI har inddraget min pension,
fordi jeg har haft højere aktie udbytte end forventet.

Og endnu værre, de har også taget min samlevers pension, hvorfor skal det gå ud over hende?
Vi er ikke gift, og hun har ingen andre indtægter.
Jeg troede alle pensionister havde ret til minimums beløbet??

Men du tænker nok mere nationalt, man skulle tro at den lave olie pris var en fordel for os,
men det er med vor stadig lidt resterende nordsø olie lige modsat.

Og vor konkurrance evne er heller ikke god,
vi kan hverken klare østeuropæerne eller de skævøjede.

Noget vi ikke har råd til er satse så meget på vindenergi, før vore konkurrenter gør det.

Og omkring sygedage, engang sagde en offentlig ansat: "Jeg har 12 sygedage til gode".
Man måtte have vist 150 om året før man fik problemer.
Sådan er det ikke mere, jeg hilser de nye kompetance vurderinger i det offentlige velkommen.

Noget der ophidser min kone er lægernes private brug af forskningsmidler,
og så ser jeg gerne broafgiften på Storebælt reduceret, men hvem går det så ud over?
Nok vi pensionister og min kone der er boligejer med gæld??

Små tanker i forhold til stormen her uden for ved Flensborg Fjord...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-01-15 13:43

LAV Dollarkurs ??? ..sig mig: Har jeg drukket?

HØJ ..for dælen da også

http://finans.dk/artikel/ECE7057529/hvem_tjener_p%E5_dollarens_himmelflugt?/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-01-15 13:45

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 10-01-15 14:37

Jeg står op om morgenen og går hen på mit job,
og jeg laver noget men det jeg laver er mere værd end det jeg får,
hvordan sku' nogle mennesker ellers blive rige uden at lave noget.
Penge skaber ingen værdier. Penge det er penge, pis og papir.

Frit efter hukommelsen. En gammel Benny Holst sang skrevet til 1. majmøde engang i 1970serne.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 10-01-15 14:38

Du må hellere gå ud og få lidt blæst i ansigtet i stedet for at sidde der og blive frusetret...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-01-15 16:14

Det er ellers noget af en afhandling, du der afkræver os,Molo. Jeg kan ikke svare på noget af det. Er ikke vis (mand) nok.
Dette med penge,har jeg forlængst opgivet,at se fornuft i,ud over mine egne få skillinger. Men de er også til at overskue. På den ene side,er vi rige: Kan uden problemer bruge 12-15 mia, på indvandrere. Forsvaret vel 25 mia. U-lands-bistand 20 mia.

SAMTIDIG er vi på røven: Understøttelse til reelle arbejdsløse,skæres ind til benet. Kommuner og Regioner suger på lappen. Skoler,børnedagpleje (off./privat) plejehjem m.m. nedlægges.

Nye "Supersygehuse" beskæres allerede inden opførelse, ved at "spare" køkkenet, eller en hel etage væk,for at få økonomien til at hænge sammen. Alligevel vil det sikkert ende med, at blive 50 % dyrere end beregnet. Samtidig kan vi regne med nye udgifter i mill. størrelsen,til fornyet sikkerhed. (Politi-PET). Bl.a. fordi JP skulle spille moderne.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-01-15 16:52

Glemte vist nogle nuller (0) hist og pist - redigèr selv.

Her i Thy, har vi nok at gøre med at holde på hat og briller. (Ejer dog ingen af delene).
Skal lige love for,"Egon" puster sig op....som vi siger her: Hvis det tar til te awten??

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-01-15 16:57

Enig med Mosebaek, bortset fra det med super sygehuse, der nu reduceres.

Vi har flere gange været på Odense Universitets Hospital,
nu mærkeligt nok hovedcenter for os her fra Region Syd.

Første gang jeg var der, i et imponerende byggekomplex troede jeg,
at halvdelen af fynboerne var syge, så så jeg i forhallen, den blå lagune,
en plan for det kommende super sygehus.

I følge den skulle store dele af Midt Fyn snart være hospital,
i én etage med 34 kvadratmeter eneværelse per patient, inclusiv eget badeværelse.

Hvis man får hjerte kvababbelse er det vist godt at der ligger en medpatient i nærheden,
som kan ringe på klokken. Og rigtigt, så havde man glemt eller sparet kantinen væk.

Der vil snart være en ny stor dyr madleverandør på Fyn og hvem skal betale?

Samme stuatuation andre steder, ikke mindst i Holstebro...

>Penge det er penge, pis og papir.
Og sæt tæring efter næring.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-01-15 17:38

Citat
Hvordan står det til med:

BETALINGBALLANCEN

Jow nu skal du bare høre:
Da jeg mødte min kone for en del år siden, inviterede jeg hende i biografen............Altså hvis hun kunne lægge ud, for jeg havde ingen penge.

Så min kone tog mig for pengenes skyld, for at sikre sin investering.

Det er langt over 50 år siden, og jeg betaler stadig af på gælden.

Nå - men det var måske ikke den betalingsballance du mente.

Hilsen fra skyldneren.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-01-15 17:38

Denne her understøtter min påstand:
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2014/10/29/173311.htm

Region Midt skal forhandle om evt. forminskelse af dørhøjde for at spare, det er jo rent til grin.

Måske bliver der kun råd til kattelemmer, i "Super" sygehuset.

M.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 10-01-15 17:39

Citat
Kan uden problemer bruge 12-15 mia, på indvandrere.

Det beløb kan du vist roligt gange med 8, Mosebaek, det drejer sig snarere om ca. 100 milliarder årligt - og beløbet øges konstant.

Men det må vi jo ikke få præcist at vide, for Socialdemokraterne sørgede for et par år siden for at stoppe en undersøgelse af udgifterne til indvandring, som var i fuld gang.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 10-01-15 17:41

Citat
Og endnu værre, de har også taget min samlevers pension

Det lyder meget mærkeligt, svendgiversen, mener du din samleveres folkepension?

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 10-01-15 18:44

Citat
Hvor er det liiiige at 'pengene' mangles?

Et godt bud vil være statskassen genierne har trukket proppen ud af røret der fører direkte over i krigsministeriet og så kan der ikke blive skejser til Svends samleverske, sygehuse, understøttelse etc.
Det er sgu' ikke nemt at være supermagt

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 10-01-15 18:51

Citat
(Politi-PET). Bl.a. fordi JP skulle spille moderne.
Det er ikke enig med dig i, Mosebaek.
Forøgede udgifter til PET er helt og aldeles fordi, islam og vestlig demokrati ikke er foreneligt.

Khader siger:
Citat
Al-Baghdad får hvervet soldater fra hele verden – også fra Vesten og Danmark, og lykkes det ham at tilrane sig den magt, som han arbejder på at få i øjeblikket – hvis det virkelig lykkes ham at blive den nye leder af tredjegenerations al-Qaeda – så bliver den 11. september kun en lille begivenhed i forhold til, hvad der vil komme til at ske.

Jeg håber virkelig, at jeg tager fejl, men ud fra hans gerninger og de udtalelser, som al-Baghdad er kommet med, udgør han og hans hardcore jihadister en kæmpe sikkerhedsrisiko for hele verdenssamfundet. Han er stærkere, end Osama bin Laden nogensinde har været. Han har flere penge, større områder og flere terrorister end nogen anden. De, som tror, at man kan sidde ved et bord og tale ham til rette, tager grueligt fejl. Den mand er uden for pædagogisk rækkevidde. Det eneste, der kan stoppe ham, er at bombardere og tilintetgøre ham og hans baser.

Lad det ske, hellere i dag end i morgen!
Altså en erobring af vesten.
Sverigstan har næsten overgivet sig.

Det var sådan set det, Mogens Glistrup advarede imod.
Glistrup blev fængslet, forhånet og latterliggjort.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-01-15 19:11

Hva' dælen... ka' man nu ik' engang lige smutte over på spruthuset ..og tilbage, uden der straks er en masse Vakse Viggo personager, som blander sig i mit retoriske spørgsmål
..hvortil svaret er:

Det går skam glimrende.. jo tak!

Hverken Dollarkurs, BNP, konkurrence evne, valutaballance, -reserver, udenlandske indestående, osv.
..taler for nogen yderligere forarming af samfundets svageste.

Alligevel har højreradikale virksomheders lobby som f.eks. CEPOS gyldne dage for at komme uimodsagt til orde i medierne.
Sig mig: Hvornår har deres 'analyser' og 'prognoser' nogensinde vist sig, at holde vand i virkeligheden?
Njøeh.. tjaeh... bum bum..
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-01-15 19:28

>Det lyder meget mærkeligt, svendgiversen, mener du din samleveres folkepension?

Ja helt sikker og de skriver din ægtefælle til min samleverske, og vi er ikke gift.
Kan det nye EFI virkelig fratage uskyldige ældre damer deres eneste indtægt?

Undskyld molo, jeg ved godt at du bevæger dig på et højere nationalt niveau...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-01-15 19:54

Citat
Det er ikke enig med dig i, Mosebaek.

Det er da klar, at var vi ikke forgiftet af den muslimske pest her i Europa, havde JP nok ikke følt det nedvendig med dette tåbelige stunt.

Ja, salige Glistrup forudså allerede katastrofen, for over fyrre år siden.

M.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 10-01-15 20:43

Citat
de har også taget min samlevers pension

svendgiversen - selv mangemillionærer får folkepensionens grundbeløb, hvis de søger om det, så der må være noget, som du har misforstået?

Hvad står forkortelsen EPI for?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-01-15 20:50

Ikke EPI men EFI

http://www.skat.dk/efi/

og min helt uskyldige ikke kone er nu uden indtægter...

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 10-01-15 21:01

Citat
Hvordan står det til med:

BETALINGBALLANCEN

BNP

KONKURRENCE EVNE

UDLANDSGÆLD (..som funktion af BNP)

AKTIVER (FORMUER/INVESTERINGER) I UDLAND

Danskernes gennemsnitlig bidrag til ARBEJDSFREKVENS, TIMEANTAL, SYGEDAGE ..osv.
..også kaldet 'arbejdsomhed' [Blink]
..sammenlignet med resten af EUROPA.

Tak, ganske udmærket sammenlignet med det meste af Europa!

http://www.danskebank.com/da-dk/Presse/Morgenkommentarer/Steen-Bocian/Pages/steen10112014.aspx

At have overskud på betalingsbalancen behøver ikke at være rigtig godt, det kan fx dække over at man ikke køber råvarer hjem fra udlandet mv., men vi har haft overskud meget længe, så det er nok bedre end underskud.

Problemet er, at Europa er ikke hele verden, og at Europa halter bagefter Sydøstasien, Usa, dele af Afrika og Sydamerika når det gælder vækst.

OG, vi danskere har noget af den højeste deltagelse på arbejdsmarkedet i verden, bl.a. fordi såvel kvinder som mænd som oftest arbejder. I mange andre lande, såvel i som udenfor Europa, går de fleste (gifte) kvinder hjemme, til gengæld har mænnerne ofte en meget længere arbejdstid end vores 37 timer!

I USA arbejder mand 42 t/uge i snit (Q kun 38,5, for dem der arbejder altså), har 29 dage "fri" (det omfatter 9 helligdage, 10 dages sygdom og 10 dages ferie), mod vores 37 timer v. fuldtid, tæt på verdensrekord i helligdage, og 30 ferie(fri)dage.

Tænk lige på ramaskriget over 12 min, gang det med 5=42 t/u + 3-4 ugers kortere ferie!!!

Og sådan kan man blive ved, det er megasvært at sammenligne forskellige lande!

Samlet set ligger vi stadig ret godt, men det går den gale vej.

Til svendgiversen, jeg har aldrig rigtig kunnet forstå, at det skulle være en økonomisk fordel ikke at være gift, som det har været i årevis, men samtidig burde man give samlevende samme fradragsordninger som gifte, så der er tale om økonomisk ligestilling.

Og nu hvor juristen kom op i mig, så er det megavigtigt for samboende ugifte at forholde sig til arv mv, især hvis man har børn fra tidligere, ellers risikerer man at stå uden bolig mv, når den anden dør.

Jeg har oplevet flere tilfælde, hvor den længstlevende er blevet smidt ud af fælleshjemmet nærmest med dags varsel af den afdødes børn, det er ikke smukt, men arvinger er ikke altid søde!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-01-15 21:19

Enig vagn, men jeg har en tysk enkepension, der ophører når jeg gifter mig med uskyldige Erna.
Selv om vi har boet sammen i over to år er der vist også forskelle i arveafgifter?

Men for ikke helt at forplumre molo´s mere overordnede nationale, globale spørgsmål,
vil jeg, måske i morgen, selv stille et spørgsmål om EFI´s rettigheder til helt at modregne
min nye samleverskes eneste indtægt, fordi jeg solgte mit hus og investerede i givtige aktier.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-01-15 21:24

vagnr -> Danmark er et af verdens bedste steder at etablere og drive virksomhed:

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2014/10/29/1029030437.htm

..er det nu også også skidt?
..er det derfor, at erhvervslivet med DA & DI i sidsen plæderer for lavere lønninger?
..og der tales om stramninger i overførselsindkomsterne?
..gratis arbejdskraft via job-indslusnings og integeringsordninger for indvandrere, asylansøgere ...og helst også alle andre ledige (..for ikke at 'forskelsbehandle'!)
Hvor er det lige at filmen knækker? Hvor går det dårligt?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 10-01-15 22:26

Citat
Hvor er det lige at filmen knækker? Hvor går det dårligt?

Det går desværre dårligt med vores konkurrenceevne i forhold til andre lande, Dk har i mange år gået nedad blandt verdens rigeste lande.

Men når det er sagt, jeg kender ikke noget andet land jeg hellere ville bo i, hverken som fattig, rig, eller i midten.

Hvorfor?

Dk er et af de mest lige lande i verden, økonomisk set!

Men, synes jeg, meget vigtigere, i vores opfattelse af mennesker og deres "værd"!

Vi har vores rigmandsghettoer, og vores mere "almindelige" ghettoer, men når man ikke lige er inde i dem, og selv når man er, er forskellene ikke så iøjnefaldende som i mange andre lande! De rige bor ikke i områder med store hegn og pigtråd omkring, alle har ret til at færdes frit i naturen, der er ingen privilegier for "de rige". Min oplevelse er ikke at jeg bliver dårligere behandlet når jeg som regel render rundt i jeans og slidt læderjakke, end når jeg meget sjældent er bedre påklædt, og som dansker er det netop sådan jeg gerne vil have det!

Men at højrefløjens opfattelse er, at de rige skal lokkes til at tjene flere penge ved at sænke/fjerne topskatten, så de får mere ud af at arbejde, mens de fattige skal piskes til at tjene mere ved at fjerne/nedsætte deres ydelser, har jeg aldrig fattet en dyt af.

Om ikke af andre grunde, så fordi når man tjener godt, og får endnu mere, går pengene sjældent til forbrug (vinkælderen er alligevel fuld), mens de fattiges ekstraindkomst går rent til øget forbrug=arbejdspladser!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 10-01-15 23:06

Citat
vagnr -> Danmark er et af verdens bedste steder at etablere og drive virksomhed:

Sakset fra Berlingske.

Det velestimerede amerikanske businessmagasin Forbes har kåret Danmark som verdens bedste land at drive virksomhed i. Alligevel går det skidt herhjemme. Det danske bruttonationalprodukt pr. indbygger er faldet med syv procent siden 2007.Dengang var Danmark nr. 11 på listen over verdens rigeste nationer. Nu er vi nr. 20. Og det bliver ikke bedre næste år. Regeringen har for nylig nedjusteret sit skøn for den økonomiske vækst endnu en gang. Når Danmark alligevel bliver kåret som et godt land at drive virksomhed i, er det ofte, fordi de internationale undersøgelser vægter alle parametre ens. Det forhold, at det i Danmark er let at etablere en virksomhed, vægter ofte lige så meget positivt, som det vægter negativt, at vi har verdens højeste skattetryk og verdens største offentlige sektor. Det, der gør indtryk på udlændinge, er ikke, at sektoren er stor, men at den er tilgængelig. I Danmark kan man f.eks. telefonisk få fat i den sagsbehandler, der sidder med ens selvangivelse og drøfte uenigheder med sagsbehandleren. Det er næsten umuligt i alle andre lande.

Den lave vækst i Danmark er til dels bestemt af, at vi tilhører en verdensdel, som er i krise. En stor del af vores eksport går til de europæiske lande. Men Danmarks deroute på velstandslisten viser også, at der er noget fundamentalt galt med vores samfundsmodel. Skatter, afgifter, høje energipriser, overregulering og en ineffektiv offentlig sektor suger kraften ud af det private erhvervsliv. De danske virksomheder er dygtige, men for få og små til at bære de velfærdsudgifter, som de skal finansiere via de skatter og afgifter, som virksomhederne og deres medarbejdere betaler. Krisen i SAS er et godt eksempel. Det omkostningstryk, som luftfartselskabet arbejder under i Danmark, gør det umuligt at konkurrere internationalt.

Danmarks rutsjetur ned af rige-listen kommer på et skidt tidspunkt for SR-regeringen. Det skal medgives, at der under Helle Thorning-Schmidts lederskab er gennemført reformer af bl.a. kontanthjælp, SU og beskæftigelsesindsatsen. Sammen med udfasningen af efterlønnen har de bidraget til at forbedre samfundsøkonomien på mellemlang sigt. At regeringen alligevel overvejer at gennemføre endnu en vækstpakke viser, at der er behov for at gøre meget mere. Det er ikke nok at sænke selskabsskatterne og mindske energiafgifterne, som det skete i 2013. Effekten af afgiftslettelserne er allerede opslugt, fordi faldet i oliepriserne øger virksomhedernes omkostninger til den grønne omstilling.

Skal vi have vækst i Danmark, er der brug for strukturelle forandringer. Det er bestemt ikke umuligt at sætte den offentlige sektor på slankekur, men det kræver privatiseringer og udliciteringer af offentlige serviceydelser i et hidtil uset omfang. Ellers bliver de ikke billigere, og ellers kan vi ikke få sektorens omfattende viden i spil, så den kan omformes til produkter og løsninger, som vi kan sælge i udlandet. De dårlige vækstudsigter giver oppositionen gode kort på hånden i det valgår, vi snart går ind i. SR-regeringen har ikke leveret varen. Men det bliver også svært for en borgerlig regering. I et land, hvor mere end halvdelen af befolkningen er ansat i det offentlige eller lever af overførselsindkomster, skal der stor styrke til at gennemføre reformer, der vil gøre ondt, før de gør godt. Men der er ingen vej udenom.

Citat
Dk er et af de mest lige lande i verden, økonomisk set!
Det er faktisk rigtigt - Alle er nemlig lige fattige, hvilket ikke kan være nogen kvalitet i sig selv.
Hvis du feks. er bistandsklient, er der intet incitamentet til at komme ud på arbejdsmarkedet.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 11-01-15 05:34

Tommy, vi bliver ikke uenige om, at Dk stille og roligt falder bag af dansen i forhold til andre lande, og nok heller ikke om, at det gode gamle socialdemokratiske slagord

"gør din pligt og kræv din ret"

efterhånden handler mere om at kræve end om at gøre!

Men selv om medierne flyder over med eksempler på fattig-Carina, dovne Robert mm, er virkeligheden, at langt de fleste danskere hellere end gerne vil arbejde, at vores arbejdsfrekvens er i top i forhold til andre lande, osv.

Jeg har aldrig set en sammenligning med andre lande der tager højde for, at meget af det man i andre lande skal betale for/forsikre sig imod, er "gratis"/skattebetalt i Dk.

Fx, i sommers havde vi besøg af noget amerikansk familie, to læger med rigtig gode indtægter, de lagde en formue til side hver måned til betaling af uddannelse for deres tre små piger.

De var ret misundelige over at det hos os ikke blot er gratis at få en uddannelse, man får oveni købet penge for det!

Citat
Alle er nemlig lige fattige

Sludder, alle er heller ikke lige rige, men fattigdom, som vi ser den i fx USA, UK, Frankrig eller Tyskland, har slet ikke samme omfang og karakter, netop fordi vi har et sikkerhedsnet!

Selv om jeg de seneste år har bemærket flere og flere store låste låger i villakvarterne, har vi ikke "gated communities" med vagtværn, som man ser det i mange lande, fx dem jeg nævnte.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-01-15 09:17

SÅ nu hyler tågehornet igen (...glimrende illustreret med et rammende billede):

http://politiken.dk/debat/debatindlaeg/ECE2507072/millionaerskatten-er-som-cuba-uden-sol/

Manden taler jo mod bedre vidende:
Citat
Det er ganske veldokumenteret, at højere marginalskat for de mest produktive personer reducerer velstanden.

..for det..
Citat
..har de økonomiske vismænd beregnet

Siden hvornår har de regnet rigtigt?

Så det må vi hellere gentage:
Citat
Vismændenes beregning illustrerer, at det ofte er en dårlig idé at øge marginalskatten for de mest produktive.

..så bli'r det sikkert mere rigtigt.
Lige så udokumenteret er det:
Citat
Indførelsen af en marginalskat på 80 pct. (mod 56 pct. i dag) for personer med høje indkomster vil have som konsekvens, at meget produktive personer vil arbejde mindre.

VRØVL, LØGN og LATIN: højere indtjening betyder det ikke er nødvendigt at arbejde så meget og hårdt. Man kan tillade sig at holde mere fri. Det er der veldokumenterede undersøgelser der viser.
MLH er en farlig mand som vil sige hvad som helst for at berige sig
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : alka

Dato : 11-01-15 09:51

Som en englænder engang skrev, noget i retning af:

Der er ikke noget at sige til, at selv et så lille land som Danmark, kan man ikke blive enige om ret mange ting. Det tror pokker, når de har 524 forskellige oste!!!

.... og vi er i omegnen af 5,5 millioner indbyggere - incl. ral & krat udefra. Vi blir' aldrig enige, det er vi for forskellige til. Mange vil ha' og få vil gi'.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 11-01-15 10:37

Molokyle, CEOPS-folkene støttes bravt af "skattesnyderne" fra Saxo bank, hvis ledelse ikke betaler skat i Dk, men bruger masser af penge og kræfter på at lyve om danske forhold i fx USA, men de fikvel en gratis uddannelse i Dk inden de rejste

alka, Charles de Gaulle ville vende sig i sin grav over at blive kaldt englænder, det var ham der sagde (om Frankrig):
"
"Hvordan ville de styre et land med 265 forskellige oste?" Sådan spurgte den franske præsident Charles de Gaulle, da masserne vandrede ned af den venstre Seinebred - den kendte Rive Gauche - i 1968.

Der findes faktisk 376 - men det gør ikke situationen bedre. Vel snarere tværtimod, hvis man skal følge logikken."

http://www.information.dk/181249

Italien har vist endnu flere oste end Frakrig, gad vide hvor mange de har i Grækenland??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-01-15 13:09

vagnr ->
Citat
Problemet er, at Europa er ikke hele verden, og at Europa halter bagefter Sydøstasien, Usa, dele af Afrika og Sydamerika når det gælder vækst.

Vækst? Tænk dig om.

En Asiateller afrikaner som tjener 10 kr. i timen i år vil få 15 kr. i timen til næste år. Vi taler om en 'vækst' i indkomst på intet mindre end 50% ... FLOT !!!
Resultates af en enorm vækst i et land er ikke direkte sammenligneligt med vækst i et andet land. Selvom det netop er dét økonomer og 'vismænd' gerne vil have os til at tro.
Derfor regnes vækst i %'er

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-01-15 13:14

Ps. Med ovenstående eksempel på VÆKST i f.eks. lønindkomst slås der derfor på tromme for afrikanske eller asiatiske lønninger hér i landet, således vi kan opnå samme VÆKST rate som pågældende lande.
Det lyder logisk; når CEPOS hælder den slags bræk ud af ørerne. Gør det ikke?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-01-15 13:40

Vagnr.
Jeg forstår feks. ikke, hvorfor vi altid skal sammenlignes med USA..?

Huskede du forøvrigt at fortælle dine USA-venner om, hvordan hjemløse i DK dør på gaderne fordi de nægtes hjælp fra hhv Politi/Redningskorps? Og huskede du at fortælle, at indbrud i DK ikke bliver efterforsket, medmindre der er stjålet for min. 100.000 kr. - og i samme åndedrag fortalte du vel, at borgerne i DK, fuldstændigt er frataget retten til at forsvare sig selv i eget hjem...?
Huskede du også at fortælle, om de lange ventelister - 9 -10 dage gammelt smørebrød. Om lortebleerne? Og huskede du også at fortælle om, at det overhovedet ikke kan betale sig at arbejde, hvis vedkommende er offentligt forsørget - Og som følge deraf, må arbejdsgiverne benytte sig af ca 130.000 østarbejdere...? Ikke af asylansøger/indvandrede - men af østarbejdere, som rejser hertil.
Og for alt det velfærd, det betaler danskeren ca. 11 mdr af sin løn for.
Spørgsmålet er bare, hvor længe DK kan holde til det? Derouten er begyndt....Værsågod at rutsje nedad

Hvorfor sammenligner vi ikke DK med Schweiz..? Og tager ved lære
Samme kultur, samme arealmæssigt størrelse og nogenlunde samme antal borgere.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-01-15 13:46

Citat
skattesnyderne" fra Saxo bank, hvis ledelse ikke betaler skat i Dk,
Den var godt nok grov - især, når man tænker på din egen statsministers omgang med sandheden

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-01-15 14:33

-Og meget apropos bistandsydelser.

Sakset fra Ekstrabladet.

Citat
Den arbejdssky grevinde fra Svanemøllevej nord for København sender formentlig politikerne endnu en varm tanke. Med finanslovsforslaget, der blev præsenteret i går, kan hun se frem til endnu flere skattekroner som tak for ægteskabet med prins Joachim.

Alex stiger intet mindre end 200.000 kroner om året – eller hvad der svarer til 16.666 kroner om måneden. For Alex et lille beløb. Hun var i forvejen vant til, at statskassen hver måned honorerede hendes ti år gamle beskæftigelse i kongehuset med 175.000 kroner om måneden.

Til sammenligning tjener en nyuddannet sosu-hjælper omkring 21.600 kroner om måneden og højeste dagpengesats er lidt over 17.000 kroner.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 11-01-15 15:18

Tommy, bagfra

Jeg går ikke ind for kongehuset!

Begge direktører for Saxo bank har adresse i udlandet, Lars Seir i Schweiz, såvidt jeg husker. Lovligt (derfor""), men umoralsk.

Vi havde mange ting at snakke om, 22 år siden jeg så min grandkusine sidst, så det var ikke en studiekreds om vores respektive lande vi havde gang i, bare det der dukkede op undervejs.

Molokyle, et af de lande der har overhalet os er Singapore, et land der blev selvstændigt i 1963!, Sydkorea kommer snart op på siden af os, Dk ligger omkring 20-pladsen, og pilen peger nedad.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_%28PPP%29_per_capita

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-01-15 17:45

Citat
det var ikke en studiekreds om vores respektive lande vi havde gang i, bare det der dukkede op undervejs.
Okay, altså lidt small talk.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-01-15 18:33

Jeg var ellers færdig med dette spørgsmål, men dette kan få mig op af stolen:

>Med finanslovsforslaget, der blev præsenteret i går, kan hun se frem til endnu flere skattekroner som tak for ægteskabet med prins Joachim.

I modsætning til sin storebror Frederik, virkerJoachim meget arrogant på os lidt ældre.
Hvorfor skal vi sige De til ham?

Han fik en stor gård forærende her nede i SønderJylland,
og til trods for at han ikke betaler skat, kunne han ikke få den til at være rentabel.

Jeg forstår godt at han nu er flyttet til en, også dyr villa på, vist Strandvejen,
og hvem har så betalt den, og hans nye kones fine franske bryster?

Alex er ikke dum, det er vi danske skatteborgere,
hun har tidlige gjort noget for at øge den danske eksport, og kan gøre det igen.

Så de der forærer hende så mange penge burde forlange noget til gengæld...

>>Jeg går ikke ind for kongehuset!

Det gør jeg heller ikke, men jeg tror ikke alternativet er billigere.

Og der må da være end afgrænsning af de kongelige, betaler Alex heller ikke Skat??

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 11-01-15 21:04

Citat
>>Jeg går ikke ind for kongehuset!

Det gør jeg heller ikke, men jeg tror ikke alternativet er billigere.

Måske, måske ikke, men det ville da være mere demokratisk at vi, borgerne i landet, stemte om hvem der skulle klippe snore mv., end at det er nogle, der tilfældigvis er udvalgte, fordi de stammer fra Gorm den gamle (det er jeg helt sikker på alle vi gammeldanskere også kunne fastslå ved en gentest).

I England har det jo vist sig, at der IKKE er en lige linie i slægtskabet, efter man fandt resterne af Richard III (A horse, a horse, my kingdom for a horse, som Shakespeare skrev) og her i landet går der rygter om en steril konge, men da dronningen fik en ny ridelærer kom der endelig kongeligt afkom

Hvis, som nogle hævder, kongehuset er en overskudsforretning for landet, kan Se og Hor, industrirådet, turistorganisationerne m.fl. vel bare betale regningen, jeg tror ikke de ville betale en krone, men skatteyderbetalt reklame er fint!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-01-15 21:22

Citat
I England har det jo vist sig, at der IKKE er en lige linie i slægtskabet, efter man fandt resterne af Richard III (A horse, a horse, my kingdom for a horse, som Shakespeare skrev) og her i landet går der rygter om en steril konge, men da dronningen fik en ny ridelærer kom der endelig kongeligt afkom
Ja, alt imens Charles havde gang i rottweileren, bedækkede James Hewitt hoppen Ligheden mellem James og Harry er jo mere end tilfældigt.

Linse Kessler kan vel - endda til halv pris - klippe de par snore over.......altså hvis og såfremt

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 11-01-15 21:33

Citat
Linse Kessler kan vel - endda til halv pris - klippe de par snore over.......altså hvis og såfremt

Tjahh, jeg er blevet så gammel, at jeg foretrækker hjerne for patter, især hvis sidstnævnte er silikone, så jeg ville ikke stemme for Linse, hun ville nok heller ikke kunne se snoren der skulle klippes over, medmindre snoren var over brysthøjde

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-01-15 22:13

Jeg giver dig ihvertfald ret i, at Linse har større patter end hjerne.

Sakset fra Wikipedia
I 1991 fik hun sin første brystforstørrelse, hvor implantatet var saltvandsimplantat på 340 ml. Hun fortsatte gradvist med at gøre sine bryster større gennem årene; fra 340 ml til 420 ml, og derefter 800 ml, og derefter til 1.200 ml og senere 1.600 ml. Brysterne med 1.600 ml, havde hun i 12 år, inden de blev skiftet i 2010, og ved denne brystforstørrelse fik hun 2.000 ml i hvert bryst.

Værsgo at babbe

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 11-01-15 22:18

Citat
Jeg giver dig ihvertfald ret i, at Linse har større patter end hjerne

Tænk, havde hun fået 4 kg hjerneforstørrelse, havde vi vel fået opklaret alle universets gåder, undtagen, hvorfor gøre sig til en freak???

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 12-01-15 14:50

Citat
og ved denne brystforstørrelse fik hun 2.000 ml i hvert bryst.

Her kan selv Dolly Parton,nok ikke være med.

Til gengæld tror jeg hun (DP) fører betydeligt, hvad hjernekapacitet angår.

Dette her,vil hun (LK) få vanskeligt ved:
Citat
Prøv så at tromme med en finger, mens du læser dette, samtidig med at du holder balancen i stolen, opretholder åndedræt og kropstemperatur - så er næsten hele hjernen aktiv.

M.

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 100 point
Dato : 12-01-15 18:46

>I modsætning til sin storebror Frederik, virkerJoachim meget arrogant på os lidt ældre.
Hvorfor skal vi sige De til ham?

Det trækker jeg nu tilbage, Frederik er ikke spor bedre, også kongehuset skal adlyde vore love.

De skejede begge ud her sydpå, da de var unge, men det er de jo ikke mere.

Med disse tronfølgere og deres dyre ægtefæller, er det vist på tide at afskaffe kongehuset.

Vi kan jo begynde med at de også skal betale skat, lige som alle andre danskere.
Det med at være født til økonomiske fordele hører fortiden til.

Jeg vil næste gang stemme på det parti, der går ind for disse synspunkter...

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 12-01-15 19:07

Tak for svaret svendgiversen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-01-15 19:17

Selv tak, molokyle, jeg opfatter din accept som om du er enig,
måske er der også andre, der når at tilslutte sig vore synspunkter?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-01-15 20:30

Taget den mentale habitus af den gennemsnitlige Danske befolkningen som sådan èn mente; kan jeg have mine tvivl svendgiversen.

</MOLOKYLE>