/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Streamer
Fra : ThomasCSR
Vist : 659 gange
200 point
Dato : 09-01-15 09:32

Jeg har i flere år brugt Emit fra Emitapp.com til at streame mine videoer med, men på det seneste er der opstået problemer.
I joblisten på streamer-PCen kan jeg se, at ffmpeg.exe æder 100% af computerkraften. Den lå tidligere på omkring 60%.
Jeg har formateret PCen og lagt windows og al anden software ind på ny, men det hjælper ikke.
Er der nogen, der har en forklaring på, hvorfor det er sket?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 09-01-15 16:27

Jeg kender ikke "Emit", men er det ikke bare en video afspiller?
Hvad er det du skal have streamet?

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 09-01-15 18:48

Nej, Emit er ikke en mediaplayer. Det er en streamer. Med den kørende på min NUC, kan jeg se alle mine videoer på min tablet ligegyldigt hvor jeg er i verden. Det er ligesom Netflix, bare lidt mindre

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-01-15 23:33

Da du "formatterede pc en" var det vel kun en software formattering ag harddisken. Når man så nyinstallerer operativsystemet, skal man huske også at installere originale drivere til bundkortet. ellers får man det ikke til at køre optimalt. Bl. a. kommer DMA ikke til at virke så al dataflytning skal via processoren. Det sløver en del, og maskinen opleves som for langsom i opgaver med flytning af mange data.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 09-01-15 23:40

Hele Intels driverset er også installeret.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-01-15 09:21

Citat
ffmpeg.exe

Kan du ikke sætte din player til at bruge en anden afkoder, eller afinstaller den.
ffmpeg.exe kommer sammen med K Lite pakken og andet der har brug for den, og kan ´justeres´ ved at åbne den = den ligger i start/ alle programmer/ klite - altså hvis du har den pakke ellers prøv at installer pakken.
Ved selv at den ikke er særlig god, slet ikke til brug ved video konvertering.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 10-01-15 09:37

Ffmpeg, der bruges, kom med Emit. Jeg vil prøve at installere k-lite og justere den. Jeg skriver, når jeg har prøvet det.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-01-15 11:18

..ellers findes denne opensource CODEC pack ...med tilhørende MPC = Media Player Classic, præcis som med K-Lite:

http://www.cccp-project.net

Du kan med fordel køre 'Insurgent' programmet fra CCCP til at fjerne 'gamle' codec's først.

Derefter installerer du selve CODEC pakken.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 10-01-15 23:06

ffmpeg.exe skal hentes der hvor den altid er nyeste da den ellers ikke udnytter GPU og derfor belaster CPU'en for meget skal være fra 2014Q4 eller nyere

http://ffmpeg.zeranoe.com/builds/

PS. der er også en Streamer
http://gstreamer.zeranoe.com/builds/
http://gstreamer.freedesktop.org/

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 10-01-15 23:15

Jeg har kigget på det der med codec. Det lader til, atffmpeg.exe ikke umidd har umiddelbart noget med codec at gøre. Jeg har fundet en side, der beskriver ffmpeg, og der findes en hulens masse options, bl. a. streaming rate. problemet er så, at programmet startes al Emit, så jeg har ikke mulighed for at pille ved parametrene.

Accepteret svar
Fra : McBobo

Modtaget 200 point
Dato : 11-01-15 03:30

Et alternativ til Emitapp kunne være Plex Media Server.
Måske et af de bedste gratis programmer/tjenester jeg har set til dato.

Hvis du var vild med Emitapp, er Plex i en helt anden liga.
-----------------------------------------------------------------------------------
Plex giver dig en meget enkel brugerflade til at organisere alle dine medie filer på: Alt lige fra film, tv-show, musik, og billeder m.m.. Plex henter og tilføje automatisk dit mediebibliotek med beskrivelser, info, baggrund billeder og covers m.m. via http://www.themoviedb.org

Det eneste det kræver er at oprette dig som bruger og download/installere programmet.

McBobo

Kode
https://www.youtube.com/watch?v=j1p8etIPep8

Kode
https://www.youtube.com/watch?v=EXfd1CHbQOc

Kode
https://www.youtube.com/watch?v=KjV49ZIXdKQ

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 11-01-15 03:31

Plex Media Server: https://plex.tv/

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 11-01-15 11:10

Jeg har prøvet Plex. Jeg er ikke begejstret. Den søger på nettet efter oplysninger om mine film og lagde i den anledning 50000 filer ind på PCen. Det tager tid og den vil scanne arkivet igen og igen. Da filmene ligger på 3 NAS, kan det også mærkes på LAN.
Desuden er det besværligt at finde en bestemt film (synes jeg).
Så er der også opsætning på tabletten, der er mere kompliceret end Emit.
Du har ret i, at det er en hel anden klasse, men den har langt flere options, en jeg skal bruge.
Jeg har været godt tilfreds med Emit lige indtil dette problem opstod.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 11-01-15 18:08

Det der med codec : Desværre har jeg ikke kontrollen over, hvad Emit bruger. Det var lidt forhastet at afvise codec som et problem.
Det underlige er bare, hvorfor det pludselig ikke virker længe.
Jeg vil prøve at hente nyeste ffmpeg, som JegErHer foreslår.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 12-01-15 14:00

Om Plex: For at se streamede film på en pc ser det ud til, at man skal installere et program. Det er lidt bøvlet.
Ffmpeg er ganske rigtigt en del af K-lite, men uheldigvis bruger Emit sin egen udgave, der vist nok hentes af en rutine, der hedder "erl" (Erlang)
Hvis jeg prøver at overskrive den ffmpeg med den nyeste, jeg kan finde på nettet, streames overhovedet intet. Ffmpeg bliver slet ikke startet. Den nyeste version fylder ca. 29Mb og Emits kun 11Mb.

Godkendelse af svar
Fra : ThomasCSR

Dato : 16-01-15 00:19

Tak for svaret McBobo.
Jeg har nu prøvet Emit på flere af mine venners PCer, og det lader til, at der er kommet en opdatering, der ikke dur.
Jeg dropper Emit og følger dit råd og bruger Plex i stedet.